Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-08, 01:00
Medlem
ziggarillens avatar
Såå skönt att den vidrige Valle åkte ut. Den skrytsamme fegisen vågade inte ta sig till Gränslandet. Mådde illa av att se honom precis som sin feta brorsa i Idol. Hoppas Merdi tar hem hela skiten. Vidrig är även Alex och sånt typiskt pundarsnack. Usch! Han låtsas vara så godhjärtad och rättvis men skulle nog kunna sätta kniven i någon för att få pengar till heroin. Fattar inte var TV4 hittar allt skräp.
2022-11-08, 01:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Hur kan Homayon helt sakna skäggväxt? Alla har ju mer eller mindre helskägg vid det här laget men inte Homayon. Han ser ut att vara helt slätrakad.
Han kanske är en hen? Det har ju förekommit tidigare i programmet.
2022-11-08, 01:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Mina favoriter nu utan inbördes ordning är:
L-O
Kristoffer
Alex
Homayon

De står alla upp för vad de tycker är rätt och fel och låter sig inte manipuleras. De verkar dessutom ha hjärtat på rätt ställe.
Hjärtat sitter alltid på vänster sida och det är nog mest munväder då man ska låtsas vara så godhjärtade och fromma. När det gäller så kommer deras rätta jag fram men hjärtat sitter fortfarande på samma plats.
2022-11-08, 01:16
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hjärtat sitter alltid på vänster sida och det är nog mest munväder då man ska låtsas vara så godhjärtade och fromma. När det gäller så kommer deras rätta jag fram men hjärtat sitter fortfarande på samma plats.

Vad menar du? Vilka av personerna jag nämnde menar du låtsas är godhjärtade och fromma?
Det är inte lätt att låtsas så pass länge när man får så lite mat.
2022-11-08, 02:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Vad menar du? Vilka av personerna jag nämnde menar du låtsas är godhjärtade och fromma?
Ett praktexempel är den gamle knarkaren Alex. Får kväljningar av att höra hans pundarsnack med släpig röst. När det börjar osa hett i slutet brukar dom avslöja sig och det är mer ärliga tongångar. Dom låtsas lika bra med eller utan mat. Alex hade väl inte ätit på en vecka men var lika inställsam och kärvänlig när han hade magen full med kokos. Till Valles försvar så var han i alla fall ärlig hur obehaglig han är var i övrigt. Speciellt när man fick veta vem hans brorsa var. L-O är inte falsk utan mer rättfram dock.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-11-08 kl. 02:05.
2022-11-08, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ett praktexempel är den gamle knarkaren Alex. Får kväljningar av att höra hans pundarsnack med släpig röst. När det börjar osa hett i slutet brukar dom avslöja sig och det är mer ärliga tongångar. Dom låtsas lika bra med eller utan mat. Alex hade väl inte ätit på en vecka men var lika inställsam och kärvänlig när han hade magen full med kokos. Till Valles försvar så var han i alla fall ärlig hur obehaglig han är var i övrigt. Speciellt när man fick veta vem hans brorsa var. L-O är inte falsk utan mer rättfram dock.
Var Valle ärlig när han lovade Julie att de skulle återförenas i Gränslandet? Han var en bluff allt igenom, dessutom förlorade han med flit i den sista tävlingen. Han byggde ett luftslott och drog innan det rasade ihop ett korthus.
2022-11-08, 08:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag tvivlar på det där med lite mat. Sen några år tillbaka verkar de få extra mat som inte syns och det ser man ju även på att de inte tappar så mycket i vikt som tidigare årgångar. Linn säger,

"– Totalt gick jag ner ett och ett halvt kilo. Det var nog vätska som jag hade svettats ut. Ni ser ju på oss. Det är inte många som gått ner i vikt, säger hon till Hänt."

https://nyheter24.se/noje/tv/1026930-robinson-linn-avslojar-produktionens-fulspel-gav-deltagarna-piller
2022-11-08, 08:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det vet man om man sett en bild och läst tidigare i tråden om sånt som ligger bakom spoilertaggar. Vilket du missade att göra när du citerade mitt inlägg som var bakom en spoilertag.
Eftersom du skrev "Mina tankar efter söndagens avsnitt:" så trodde jag den informationen kom fram under söndagens avsnitt.
2022-11-08, 09:01
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEB123biba
. Dock lämnade ju nu även Juli. Ej så Många pålitliga kvar nu!!!
Jo, men nu pratade vi ju om huruvida det var rimligt att lämna pga att en anhörig var döende/hade dött eller inte.

Julia lämnade ju bara för att hennes kärlek Valle åkte ut (eller om han nu misslyckades med flit för att han ville åka hem?)
Och det är väl rätt, har man ingen lust att kämpa och vinna så är det bättre att bli utröstad i örådet, så de andra som faktiskt vill kämpa och faktiskt vill vinna får vara kvar och får den chansen.
2022-11-08, 09:16
Medlem
Pethuglins avatar
Det vore mycket mer spännande om man avslöjade de hemliga immuniteten efter att alla har lagt sina röster.

Som de har på Australiska Robinson. (Program som är ljusår bättre än den svenska och finns att se på Cmore och TV4 play.)
2022-11-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det vore mycket mer spännande om man avslöjade de hemliga immuniteten efter att alla har lagt sina röster.

Som de har på Australiska Robinson. (Program som är ljusår bättre än den svenska och finns att se på Cmore och TV4 play.)
Den hemliga immuniteten kan användas efter att rösterna lagts.
2022-11-08, 09:35
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Den hemliga immuniteten kan användas efter att rösterna lagts.

Nu avslöjas ju den hemliga immuniteten innan röstningen i svenska Robinson.

I den australiska Robinson avslöjas det efter röstningen så de som röstar vet inte i förväg vem/vilka har immunitet. Om den som har immunitet får röster räknas dessa inte utan det är i praktiken den som har näst flest röster som åker ut.

Mycket mer spännande på detta vis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in