2022-11-08, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok men det verkar inte vara där som bilderna i media är tagna. Utan korsningen innanför.

Det är iallafall så jag menar att om man söker därifrån mot JJ pappas bostad eller tvärtom så går man på kroppen om man gör söket 10 meter in i skogen. Jag har sett bilder från fyndplatsen så jag är säker på plats. Sen var det avspärrat från båda håll såklart.
Senast redigerad av Wattweke 2022-11-08 kl. 07:06.
Citera
2022-11-08, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
GW yrar som vanligt. Det gör han alltid när han skall kommentera något kriminalfall i TV. Den här gången påstod han tom att det i princip aldrig förekom att en ung kvinna dödar en annan dito. Om jag inte minns fel var det just en hästtjej som mördade en annan jämnårig tjej i Askersund för endast 6-7 år sedan.
Är ju just det han menar, att det är såpass ovanligt med denna typ av gärningsman. Som du skriver så skedde det med Jonna henningsson för 6-7 år sedan. Alltså väldigt ovanligt
Citera
2022-11-08, 07:05
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Det är nog MH som pratat ut men för länge sen, bara polisen som är sega sniglar... förhör dom för i HELVETE, vill höra JJ förklaring till detta

Till skillnad från dig så tycker jag att polisen inte alls har agerat senfärdigt eller slött på något sätt.

De båda misstänkta anhölls dagen efter att Tove anmäldes försvunnen och har blivit grillade i förhör sen dess.

Samtidigt kallades NOA in i ett tidigt stadium i utredningen då Vetlanda-polisen snabbt insåg att det behövdes expertis från nationell nivå.

Alla förhören med de misstänkta har brutit ner åtminstone den ena av dem, och som det verkar har fått henne att gola.

Så nej, jag tycker inte att det är rättfärdigat att klandra polisen i detta fallet.
Senast redigerad av [Strange Days] 2022-11-08 kl. 07:32.
Citera
2022-11-08, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodastreamcoca
Är ju just det han menar, att det är såpass ovanligt med denna typ av gärningsman. Som du skriver så skedde det med Jonna henningsson för 6-7 år sedan. Alltså väldigt ovanligt

Det var en störd tjej som mördade sin kärleksrival. Detta här är 2 störda tjejer som mördar sin vän.
Citera
2022-11-08, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Det är iallafall så jag menar att om man söker därifrån mot JJ pappas bostad eller tvärtom så går man på kroppen om man gör söket 10 meter in i skogen. Jag har sett bilder från fyndplatsen så jag är säker på plats. Sen var det avspärrat från båda håll såklart.

Ok men då stod media och fotade på den vägen du menar hon hittades längs. Jag tror efter att ha kikat på bilderna att det är längs vägen som börjar söderut från korsningen innanför. Kolla bilderna så ser den ut att gå åt höger och neråt. Jämför med karta och se hur respektive väg svänger.
Inte 100 på det men anar det är så.
Senast redigerad av Avel 2022-11-08 kl. 07:35.
Citera
2022-11-08, 07:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Undrar hur dom vet att kroppen har flyttats.. tror man att den flyttats under söndagen då? Eftersom de greps i måndags och för att de inte har någon annan misstänkt?
men är du på riktigt? klart kroppen blivit flyttad, hänger du inte med? den dumpades mellan 04 o 06 på söndagen.
Citera
2022-11-08, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Undrar hur dom vet att kroppen har flyttats.. tror man att den flyttats under söndagen då? Eftersom de greps i måndags och för att de inte har någon annan misstänkt?
För att de kan se att fyndplatsen inte är den plats där hon dog?
Citera
2022-11-08, 07:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Till skillnad från dig så tycker jag att polisen inte alls har agerat senfärdigt eller slött på något sätt.

De båda misstänkta anhölls dagen efter att Tove anmäldes försvunnen och har blivit grillade i förhör sen dess.

Samtidigt kallades NOA in i ett tidigt stadium i utredningen då Vetlanda-polisen snabbt insåg att det behövdes expertis från nationell nivå.

Alla förhören med de misstänkta har brutit ner åtminstone den ena av dem, och som det verkar har fått henne att gola.

Så nej, jag tycker inte att det är rättfärdigat att klandra polisen i detta fallet.
Jasså, det vore väl konstigt om man inte grep de personer offret senast såg med? dumfan,
polisen ljuger faktiskt, det är MGM som berättat var kroppen är alltså MH, dom har inte hittat ett skit själva, 3 gånger missade dom väl TT?
Citera
2022-11-08, 07:39
Medlem
Socobateviras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrmorromorrfarr
Det fetade. Jag misstror dig inte men jag skulle vilja se belägg för det du skriver. Har följt tråden från början men då den är lång och full av skit så har jag bitvis bara skummat igenom den och jag minns inte att jag har läst det du skriver.

Ang nykterist så hade MH en video på TikTok om det men det kan ju ha varit att hon börjat dricka efter det eller att hon drack vid 16.17 års ålder som någon skrev i inlägget du blev länkad till och sen valde att bli nykterist.

NÅGON i tråden som vet om MH brukade dricka alkohol nu i närtid?
Citera
2022-11-08, 07:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Jasså, det vore väl konstigt om man inte grep de personer offret senast såg med? dumfan,
polisen ljuger faktiskt, det är MGM som berättat var kroppen är alltså MH, dom har inte hittat ett skit själva, 3 gånger missade dom väl TT?

Jaja, du kan ju tycka vad du vill.

Jag anser att polisen har gjort ett förvånansvärt bra jobb i detta fallet om man jämför med rikssnittet för sådana här brott som kan ta flera månader innan det släpper i utredningen och man börjar komma framåt.

Lustigt att du måste ta till förolämpningar för att hävda din rätt förresten, det visar om inte annat nivån på din mentalitet.
Citera
2022-11-08, 07:50
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Jaja, du kan ju tycka vad du vill.

Jag anser att polisen har gjort ett förvånansvärt bra jobb i detta fallet om man jämför med rikssnittet för sådana här brott som kan ta flera månader innan det släpper i utredningen och man börjar komma framåt.

Lustigt att du måste ta till förolämpningar för att hävda din rätt förresten, det visar om inte annat nivån på din mentalitet.

Förvånansvärt bra de måste redan ha haft koll på de här typerna.
Citera
2022-11-08, 07:52
Medlem
Citat:
Hur vet du att någon Golat? källa på detta tack!
Polisen har följt aktivitet via mobildata, man har håligt förhör med vittnen, med föräldrar till de MGM,
man har även hittat film där man ser mgm bila fram och tillbaka.
i förhören, om nu JJ tog en ridtur, har troligtvis pappan bekräftat detta säkert JJ själv med.
polisen letar systematiskt av det området man misstänker, att de vart i närheten innan tyder dessutom på att dem tänkt rätt hela tiden, dessutom ger man inte upp den tanken och letar på mer exakt position. Positionen har man fått fram av att lägga pussel dels via vittnens redogörelser, dels genom kamera både i mark och skog som kameror längs vägen. vart i detta har polisen inte skött sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in