2022-11-07, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Nej, jag hakar upp mig på din lögn om att endast ett par tusen har flytt Ryssland. Vilket i sin tur talar för att du svamlar och jag ogillar svammel.

Men om du vill argumentera... Vem säger att endast ett par tusen har flytt Ryssland sedan SMO, eller kriget i sitt rätta ord?

Hur många är det då och hur kom du fram till den siffran?
Citera
2022-11-07, 23:19
Medlem
Mindbusinesss avatar
Ryssarna visar sin kompetens. Otroliga siffror för friendly fire!
”Aleksandr Chodakovskij, militär befälhavare för folkrepubliken Donetsk, skriver på Telegram om felaktiga mineringar och artilleribeskjutning på egna trupper.

”Efter Mariupol-operationen räknade vi ut att vi led de största förlusterna av egen eldgivning. Någon nämnde till och med siffran sextio procent. Detta är ett vanligt fenomen, men hur vanligt beror naturligtvis på befälhavarnas, särskilt artilleristernas, kompetens. ”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-over-halften-av-de-ryska-forlusterna-i-mariupol-berodde-pa-vadaskott
Citera
2022-11-07, 23:24
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Nej, jag hakar upp mig på din lögn om att endast ett par tusen har flytt Ryssland. Vilket i sin tur talar för att du svamlar och jag ogillar svammel.

Men om du vill argumentera... Vem säger att endast ett par tusen har flytt Ryssland sedan SMO, eller kriget i sitt rätta ord?

Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.

Så... hur kom du fram till att det bara var ett par tusen som har flytt Ryssland?
Citera
2022-11-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Den som är intresserad av vad rysk nentalitet är , titta på BBC dokun
Trauma zone russia 1985-1999
Yuotube

Gammalt säger ni, men jag kan garantera att det ger en inblick i ryssland för mentaliteten har inte förändrats.

Har du en direktlänk?
Citera
2022-11-07, 23:26
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Ryssarna visar sin kompetens. Otroliga siffror för friendly fire!
”Aleksandr Chodakovskij, militär befälhavare för folkrepubliken Donetsk, skriver på Telegram om felaktiga mineringar och artilleribeskjutning på egna trupper.

”Efter Mariupol-operationen räknade vi ut att vi led de största förlusterna av egen eldgivning. Någon nämnde till och med siffran sextio procent. Detta är ett vanligt fenomen, men hur vanligt beror naturligtvis på befälhavarnas, särskilt artilleristernas, kompetens. ”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/uppgifter-over-halften-av-de-ryska-forlusterna-i-mariupol-berodde-pa-vadaskott

Så Ryssland för ett krig mot sig själva med? Inte en direkt chock när man hört arga ryssar skrika över radio att deras artilleri beskjuter deras egna positioner. Och att dom låter tusentals användas som under första världskriget. Verkligen "strålande" krigsföring.
Citera
2022-11-07, 23:26
Avslutad
Citat:
Så... hur kom du fram till att det bara var ett par tusen som har flytt Ryssland?

Du ifrågasatte mina siffror först så var så god och motargumentera. Hur många har flytt och hur kom du fram till den siffran?

Försök inte slinka undan.
Citera
2022-11-07, 23:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Det är väl du som började tala om antal, som ska visa att det bara är några tusen. Annars kan jag väl dra till med att det är två miljoner. Ingen i msm-media har sagt det, så då måste det vara sant, eftersom msm säger att det inte alls var så många och de ljuger alltid. Enligt logiken.
Eller hur?
Citera
2022-11-07, 23:35
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är väl du som började tala om antal, som ska visa att det bara är några tusen. Annars kan jag väl dra till med att det är två miljoner. Ingen i msm-media har sagt det, så då måste det vara sant, eftersom msm säger att det inte alls var så många och de ljuger alltid. Enligt logiken.
Eller hur?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_emigration_following_the_2022_invasion_of_ Ukraine

Inte alls en dålig gissning. Bättre gissning än tusen...

Kan fortsätta leta siffror men svårt och få något mer konkret än så under pågående konflikt, då det åker folk på semester (flyr) hela tiden. 🙃
Citera
2022-11-07, 23:36
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har du en direktlänk?
Lyckades inte kopiera direklänken
men söker man på de första orden i titeln dyker det upp.
Citera
2022-11-07, 23:45
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_emigration_following_the_2022_invasion_of_ Ukraine

Inte alls en dålig gissning. Bättre gissning än tusen...

Kan fortsätta leta siffror men svårt och få något mer konkret än så under pågående konflikt, då det åker folk på semester (flyr) hela tiden. 🙃

Ungefär 50000-60000 har tagit sig över till Georgien / Georgiens uppskattning ( 30000 redan i mars ) Siffrorna är från 27 september .

Bara att googla Georgien+escaped Russians

Hur många som flytt till andra ställen orkade jag inte kolla upp .
Citera
2022-11-07, 23:51
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ungefär 50000-60000 har tagit sig över till Georgien / Georgiens uppskattning ( 30000 redan i mars ) Siffrorna är från 27 september .

Bara att googla Georgien+escaped Russians

Hur många som flytt till andra ställen orkade jag inte kolla upp .

Dom är med i wiki länken. Men mer åt 100.000 (totalt) än 50.000. 👍 kolla "destinations" så framkommer mer en bild av hur dom flytt och vart.
Senast redigerad av D3adknight 2022-11-07 kl. 23:54.
Citera
2022-11-07, 23:58
Medlem
Sarumans avatar
En grupp ryska krigsfångar berättar att de mobiliserades för en månad sedan och skickades direkt till fronten som kanonmat. Deras egna artilleri hade beskjutit dem i tre dagar och deras officerare flydde när beskjutningen startade. Livet är hårt för medlemmarna i den ryska invasionshären.

https://mobile.twitter.com/wartranslated/status/1589693089459077120
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in