2022-11-07, 21:48
  #255421
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hur går det för clown armen idag? Jag såg en video med fulla ryska befäl, känns lite amatörmässigt av den fruktade ryska armen

Inte så bra. De får mycket stryk:

Både soldaterna:
https://mobile.twitter.com/RALee85/status/1589632729884200961
https://twitter.com/PaulJawin/status/1589708178039545856

Och deras pansarfordon/stridsvagnar:
https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1589591899295592451
https://mobile.twitter.com/Blue_Sauron/status/1589525490779713538


De slaktas nu i massiva mängder:
https://www.theguardian.com/world/2022/nov/07/we-were-completely-exposed-russian-conscripts-say-hundreds-killed-in-attack
Citera
2022-11-07, 21:48
  #255422
Medlem
Twitter-rykten om att nymobiliserade bögryssar skjuter på varandra på grund av bristfällig kommunikation och usel ledning. Officerare och befäl verkar inte bry sig, dom saknar väl gay-barerna i Moskva och St Petersburg.

Detta rapporteras från Luhanskområdet nära Svatove.

Ryssland är ett riktigt skitland.
Citera
2022-11-07, 21:49
  #255423
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Sånt trams.
Det finns inte ett endaste hot mot Ryssland. Dom enda hot dom skapar är fiktiva som svepskäl för att kunna syssla med sitt djävulskap...
Väst tenderar vilja ta över Ryssland för att betala sitt skuldberg.
Citera
2022-11-07, 21:53
  #255424
Medlem
Hade ett liknande samtal med en dåre som hävdade att Ryssland vill invadera väst så dem kan stjäla våra fina bilar.... Samma intelligens på ditt inlägg som hans hjärna. Inse att ryssarna är onda!
Citera
2022-11-07, 21:57
  #255425
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Väst tenderar vilja ta över Ryssland för att betala sitt skuldberg.
Vansinne.
Vad skulle vi med det skitlandet till?
Ingen vill ju ens ha samröre med Ryssland, än mindre ta landet. Man vill inte ens ha det om man ”fick det gratis”. Den ryska mentaliteten är hemsk. Det är nog det som märks i Ukraina nu. De ryska männen som är militärer lär vara riktigt usla människor.
Citera
2022-11-07, 21:58
  #255426
Medlem
Sgt.Blands avatar
Till alla de som tycker att Humveee endast duger till att glida omkring med shorts och solbrillor. Här kommer en från UAF förbi med en TOW ATGM monterad i takluckan.

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1589721654397394945
Citera
2022-11-07, 22:00
  #255427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Väst tenderar vilja ta över Ryssland för att betala sitt skuldberg.

Vad vill man ha och vem ska man betala?
Citera
2022-11-07, 22:00
  #255428
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssarna slaktas i massiva mängder. Det är inte bara stora mängder döda ukrainare som Putin har på sitt samvete utan också stora mängder döda ryssar.

Varför stoppar ingen Putin? Han bedriver massmord på två länders befolkningar.

Det diskuteras rätt friskt bland Ryska youtube kanaler att Putin faktisk vill dra sig ur detta kriget på något sätt då trycket runt om börjar bli stort och ohanterbart och förlusterna av material och manskap nog tom är större än vad som sägs och sanktionerna biter hårdare och hårdare. Vissa kanaler går så långt som att ett fullständigt tillbakadragande är fullt möjligt och att använda kärnvapen numera är helt uteslutet något som MFA Ryssland gått ut med idag. Det ryktas friskt att Ryssland "kan" vara beredd på stora eftergifter.
Citera
2022-11-07, 22:05
  #255429
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Vad vill man ha och vem ska man betala?
Rysslands naturresurser skulle vara stor profit för väst. Dessutom försvarar man sin regnbågslösa kultur.
Citera
2022-11-07, 22:06
  #255430
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagLurarDig
Väst tenderar vilja ta över Ryssland för att betala sitt skuldberg.

Tror jag inte. Vad fan skall de med Ryssland till? Bättre hägna in det och så får bögarna själva utvinna resurserna och sälja till väst långt under marknadspris.
Det bästa hade varit om överstebögen själv hade fått lite slavarbete.
Men han är nog tyvärr död vid det laget.

Det här med bögar, alltså vafan i helvete. Vilka jävla idéer. Typ, åh en ny rekryt. Honom skall jag knulla i röven medan min kompis håller fast honom.
Det är bland det sjukaste jag hört talas om.
Citera
2022-11-07, 22:08
  #255431
Medlem
https://www.expressen.se/tv/nyheter/markliga-konserten-for-ryska-soldaterna/

Det säger en hel del om ryssland
Citera
2022-11-07, 22:08
  #255432
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Vansinne.
Vad skulle vi med det skitlandet till?
Ingen vill ju ens ha samröre med Ryssland, än mindre ta landet. Man vill inte ens ha det om man ”fick det gratis”. Den ryska mentaliteten är hemsk. Det är nog det som märks i Ukraina nu. De ryska männen som är militärer lär vara riktigt usla människor.


Usa köpte ju Alaska en gång av Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in