2022-11-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Funderar på tidpunkten för mordet.

Vet man säkert att Tove varit i lägenheten? Är det vittnen som sett henne gå in där?
Kan det ha varit MGM som ringt från Toves mobil och sagt att hon var påväg hem?

Dessa saker har kanske tagits upp tidigare men har inte läst nått om det.

Eftersom misstankarna har stärkts och polisen uppger lägenheten som brottplats tror jag dom gjort fynd där.
Citera
2022-11-07, 21:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jag vet inte men jag har fått för mig att det var MH som TT letade efter på krogen och var orolig för ?
Så kanske hon ville hjälpa henne och hämta sina grejer i lgh så hon skulle komma ifrån JJ ?

Ingen vet ju ännu, men jag tror det var någon helt annan. Det första som kom ut i media när TT först försvann var att denna vän var ung, kanske mycket yngre (jag tänker då ca 13-16 år) och att TT hade visat en bild på denna vän för bartendern (inte riktigt bekräftat pga medias uppdateringar och luddighet). En annan tråduppgift har nämnt att TT hade denna unga vän på snapkartan, men det är en tråduppgift, inte bekräftad.

Jag tror att TT kom till baren för att hämta någon unge som var ute på knasigheter, inte för att festa.

Jag kan även tänka mig att JJ kan ha lurat dit TT, men det kräver ju då att TTs unga vän antingen var med på det, eller att JJ kommit åt den ungas snapchat eller liknande.

Men bara mina spekulationer.
Citera
2022-11-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Unik" är den väl bara för att det var just DÄR T anträffades.

Behöver inte vara så. I det övre klippet här där polisen intervjuas efter pressträffen anar man att hon kan ha ”missats” när de sökte i området. Då i ”sökrutor”.

https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/avliden-person-hittad-i-vetlandatrakten

Sen kan de ju kalla den unik för det var en i förväg lokaliserad plats när de åkte ut på den riktade insatsen.

Men man kan lyssna på pressträffen och få sig en känsla för vad de menar med unik plats. Det är när de får frågor från reportrar efter uttalanden om att hon är hittad.
Citera
2022-11-07, 21:57
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Funderar på tidpunkten för mordet.

Vet man säkert att Tove varit i lägenheten? Är det vittnen som sett henne gå in där?
Kan det ha varit MGM som ringt från Toves mobil och sagt att hon var påväg hem?

Dessa saker har kanske tagits upp tidigare men har inte läst nått om det.

Något har ju föranlett att pojkvännen ringt polisen när han hörde Toves meddelande. Något lät skumt. Skumt hur? Bakgrundsljud? Det måste ju låtit jävligt skumt för att nån ska ringa polisen.
Citera
2022-11-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Läs fallet om Mikael i Blekinge 2020, om jag minns rätt.

Det tog månader innan könsbytaren/styckmästaren började prata, fram tills dess hade båda nekat.
Precis! Dessutom var bägge ostraffade förutom att den ena var inblandad i något pyromandåd om jag minns rätt. Finns likheter med detta fall.
Citera
2022-11-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacorona
Ska villigt erkänna att jag varit dåligt insatt i just församlingen. Kanske för jag tycker det är lite skrämmande (som om inte detta vore det också?!)
Ett annat exempel är dödsmisshandlen på Kungsholmen. Där handlade det ju inte om dominans eller liknande maktspel men om, som jag förstår det som, avundsjuka mellan GM och BO.

Av det som verkar framkommit så ter det sig inte ut som om det funnits någon form av romantisk bakrund mellan GM även om jag tänkte tanken läääänge efter jag funderat kring MH inlägg ifrån Gbg och när de var ute i skogen på vintern.

Utveckla gärna detta. Jag tror på det kan vara någon romantisk koppling där, med svartsjuka osv men är inte helt säker, skulle gärna vilja höra hur du menar.
Citera
2022-11-07, 21:59
Medlem
BrotherLouie123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Den plasten är iallafall inte där Tove hittades. Det är helt annat ålder på granarna. Tove hittades i ung granplantering.

Ok, tänkte mer på att det kan vara samma område eftersom de verkar ha hängt där och känner till platsen.
Citera
2022-11-07, 22:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Läs fallet om Mikael i Blekinge 2020, om jag minns rätt.

Det tog månader innan könsbytaren/styckmästaren började prata, fram tills dess hade båda nekat.

Hinner varken med detta eller något annat, men jag vet vilket fall du pratar om. Har inte följt den tråden, men där verkade det vara en sjuklig bindning mellan de två förrövarna?

Går verkligen inte att ta in hur adoptivsonen lyckats få den andra att både tro på hans vrickade teorier (galenpanna), men också hur de planerade det hemska mordet tillsammans.

Hur var dynamiken mellan dom?

Ja, man kan verkligen undra hur det här fallet ser ut "inifrån".
Jag trodde nog att MH skulle ta bladet från munnen mycket snabbare. Har hon fått höra att hennes föräldrar (om det stämmer) har tagit det här mycket hårt? Så hårt att pappan fått hjärtinfarkt och mamman blev intagen på psyket?
Citera
2022-11-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wattweke
Jag skulle egentligen svara Avel här som du gjort men hittar inte det inlägget.

Jag tänker att det är ett naturligt ställe att fortsätta sökandet på. Om man ifrån T-korset vid Koltorpet går riktning mot JJ pappas bostad och den vägen och gör söket 10 meter in i skogen så kliver man på kroppen. Jag tror bl.a söken där ute har varit baserade på hur /var JJ ridit tidigare samt markägarens vittnesuppgifter.

Men korsningen på bilder är inte vid Koltorpets infart (mittemot) utan T-korsningen längre in på den vägen va? Den som leder vägen i sydlig riktning sen.
Citera
2022-11-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askfri
Precis! Dessutom var bägge ostraffade förutom att den ena var inblandad i något pyromandåd om jag minns rätt. Finns likheter med detta fall.

Ja det stämmer. Sonen hade väl tänt eld två gånger som föräldrarna fick betala samt falsklarm om drunkning.

i fallet Mikael var det den till synes "klena, gulliga" personen Leo/Ruth som utfört den värsta delen.. styckningen i lägenheten om jag minns rätt.
Citera
2022-11-07, 22:03
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen vet ju ännu, men jag tror det var någon helt annan. Det första som kom ut i media när TT först försvann var att denna vän var ung, kanske mycket yngre (jag tänker då ca 13-16 år) och att TT hade visat en bild på denna vän för bartendern (inte riktigt bekräftat pga medias uppdateringar och luddighet). En annan tråduppgift har nämnt att TT hade denna unga vän på snapkartan, men det är en tråduppgift, inte bekräftad.

Jag tror att TT kom till baren för att hämta någon unge som var ute på knasigheter, inte för att festa.

Jag kan även tänka mig att JJ kan ha lurat dit TT, men det kräver ju då att TTs unga vän antingen var med på det, eller att JJ kommit åt den ungas snapchat eller liknande.

Men bara mina spekulationer.

De har sagt på SVT att hon letade efter någon av de häktade kvinnorna, och MH är 18 år om jag inte minns fel.
Citera
2022-11-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ah, det har jag helt missat; unik plats.

Finns det någon länk?

Nu var det någon i tråden som sa att det inte var vatten (minns nu inte hur personen utryckte det ) i området. Det är ju ett skogsområde.

Men jag vet att i skogen nära mitt lnatställe finns en källa, tjärn. Riktigt likt en sådan där John Bauer tjärn fast mycket mindre. Helt mörkt vatten i en liten hålighet. Vattnet är helt svart, fruktansvärt djupt.

Den är allmänt känd, men jag är alltd rädd att jag ska råka glida ner i den av misstag.

Det finns även en brunn på ett konstigt ställe i skogen. Förmodligen har det vid något tillfälle funnits en bostad där, men nu syns inget längre utan är skog.

Rotvältor kan lämna stora håligheter som lätt kan täckas, särskilt nu på hösten.

Träd som fallit omkull, blivit övervuxna av högt gräs som lämnar utrymme bredvid att gömma en kropp.

Gamla diken från förr, en gång åkermark. Nu skog.

Stenrös, även de från gamla åkermarker.

Så skogen kan ha många gömmor (glömde övergivna räv/grävlings/mårdgryt).

Kanske var det ett tips som kommit in efter att någon plötsligt kom på detta unika ställe när man fick höra att JJ ridit i området dagen efter?

Ja jag fastnade vid det ordvalet. Har inte letat aktivt efter video från hela pressträffen men hojta till om nån ramlar på den. Unik nämns vid reportrarnas frågor om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in