2022-11-07, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Nej, det är väl inte omöjligt att de hade full koll på just den platsen eftersom de hittade dit i mörke.
Ganska troligt eftersom JJ har bott i närheten och är ute och rider
Citera
2022-11-07, 21:48
Medlem
HAr svårt att tro att ingen annan skulle vara inblandad.

Vem bil pratas det om? MH:S föräldrar.

De var väl inte nyktra, någon av dem, den kvällen så någon kunde köra (lagligt) ??.
De var ju ute för att festa denna lördagskväll, alla tre. !!

JJ hade ingen bil på sin adress.
Familjen H hade bil.. men MH kunde väl inte köra/hämta den om hon festat hon festat ??

Fått hjälp av killen/killarna på McD ?? Vad för bil ?
Citera
2022-11-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kanske de skändade kroppen.

Ingen aning, aldrig sett den brottsrubliceringen ändå, inte ens i styckmord eller mordbränder etc. Blev lite förvånad bara. Hemskt oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Kanske de skändade kroppen.
Skändar man kroppen så blir det grovt brott mot griftefrid. Tror inte dom har skändat eller styckat. Bara flyttat den.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onspot
Förstår inte varför dom skriver "gravfridsbrott", det heter väl "brott mot griftefriden" ? I alla andra trådar/fupar/domar jag läst. Förstår ju att det är samma sak? Flyttat kroppen osv efter döden, men aldrig sett benämningen gravfridsbrott förutom vid typ.. Estonia?

Ändrat till:

Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Brott mot griftefriden finns inte kvar, utan heter numera Gravfridsbrott (samt Grovt gravfridsbrott).
Citera
2022-11-07, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blir lite av ett minfält att försöka trassla sig igenom och det ena ger det andra.

Men de borde väl redan vara där kan tyckas.

Så varför brister det inte för minst den ena?
Det känns väldigt udda. Att bägge nekar.

Läs fallet om Mikael i Blekinge 2020, om jag minns rätt.

Det tog månader innan könsbytaren/styckmästaren började prata, fram tills dess hade båda nekat.
Citera
2022-11-07, 21:52
Medlem
Funderar på tidpunkten för mordet.

Vet man säkert att Tove varit i lägenheten? Är det vittnen som sett henne gå in där?
Kan det ha varit MGM som ringt från Toves mobil och sagt att hon var påväg hem?

Dessa saker har kanske tagits upp tidigare men har inte läst nått om det.
Citera
2022-11-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Och tex bilder/videos som inte sparats i molnet.
Och om det finns SMS-textmeddelande nedsparad i Toves inkorg på hennes mobiltelefon som borde kollas upp ifall någon av de misstänkta kvinnorna ska via SMS-meddelande uttalat hot mot Tove så borde man lägga till brottsrubriceringen Olaga Hot .
Citera
2022-11-07, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det blir lite av ett minfält att försöka trassla sig igenom och det ena ger det andra.

Men de borde väl redan vara där kan tyckas.

Så varför brister det inte för minst den ena?
Det känns väldigt udda. Att bägge nekar.

En kan han ha brustit. En av dom kan vara oskyldig till mord skyllt på den andre i förhör.
Citera
2022-11-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Vad som är nonchalant där är nog snarare din "säkra källa" gentemot dig..
Där delar vi inte uppfattning!
Vill man inte tro på det som skrivs här kan man bara scrolla😊
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Ja, det fallet tycks ha haft en sådan dynamik. Även Knutby-fallet med Helge Fossmo och barnflickan för att komma med ett annat svensk exempel.

Tror inte att folk förstår vilken makt de här personerna kan ha över andra människor (i båda fallen vi tagit upp nu har de ju fått den sensitiva personen att utföra själva mordet åt dem), och vilket fullständigt inre raseri som kan komma fram då de förlorar kontrollen.

Ska villigt erkänna att jag varit dåligt insatt i just församlingen. Kanske för jag tycker det är lite skrämmande (som om inte detta vore det också?!)
Ett annat exempel är dödsmisshandlen på Kungsholmen. Där handlade det ju inte om dominans eller liknande maktspel men om, som jag förstår det som, avundsjuka mellan GM och BO.

Av det som verkar framkommit så ter det sig inte ut som om det funnits någon form av romantisk bakrund mellan GM även om jag tänkte tanken läääänge efter jag funderat kring MH inlägg ifrån Gbg och när de var ute i skogen på vintern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drolkar
Funderar på tidpunkten för mordet.

Vet man säkert att Tove varit i lägenheten? Är det vittnen som sett henne gå in där?
Kan det ha varit MGM som ringt från Toves mobil och sagt att hon var påväg hem?

Dessa saker har kanske tagits upp tidigare men har inte läst nått om det.

1. Det hade ju pojkvännen reagerat på (rösten) antingen i direkt tal eller inspelat meddelande.
2. Varför skulle någon annan ringa än hon själv, så då hade det varit misstänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in