2022-11-07, 20:15
Medlem
Poesidamens avatar
Är det en trådsanning, något många tror, att T:S sista kontakt med pojkvännen var ett röstmeddelanden? (Där det hörs oroande saker i bakgrunden). Eller kan det lika gärna vara ett telefonsamtal där hon bara säger Nu är jag på väg hem.
Citera
2022-11-07, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsstig
Stol? Källa på det. Spekulation eller?

Bara min teori ingen bevisning.
Citera
2022-11-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Största frågetecknen är, varför skriker inte TT och hur får dom ut henne ur lägenheten... resväska?
Hon hinner kanske inte skrika, alternativt hinner ingen granne uppfatta det
De kanske tar kroppen ner i källaren via tvättstugan och den utgången
Hur många grannar är normalt i en trappuppgång vid 03-04 på natten ?
Citera
2022-11-07, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Så hennes mobil har själv råkat följa med hem till JJ och sen ut till skogen för att dumpa liket?

Vart har du läst att MH's mobil är spårad just till JJ's lägenhet? Vad jag har läst så har det bara bekräftats ATT mobilerna har används för att spåra deras rörelse, inte i vilket skede. Som sagt, jag tror inte MH är oskyldig, men jag får känslan av att hon kanske är indragen i senare skede än mordet/händelsen i sig. Kanske i försök att "städa undan" eller röja bevis.

Hur vet vi att MH inte är en av personerna i bilen på McD? Hur vet vi att det inte är MH och "Anna" i den bilen? Det är så vitt jag kan se dom två vänner JJ senast umgicks med, som är bekräftat av vittnen. Det hade varit rimligt att det är dom två som JJ kontaktar i panik efter en olyckshändelse..?

Ren spekulation såklart..
Citera
2022-11-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Är det en trådsanning, något många tror, att T:S sista kontakt med pojkvännen var ett röstmeddelanden? (Där det hörs oroande saker i bakgrunden). Eller kan det lika gärna vara ett telefonsamtal där hon bara säger Nu är jag på väg hem.

Jag har enbart läst det här inne. Så ingen bekräftad uppgift.
Citera
2022-11-07, 20:21
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Du har givetvis läst igenom sammanfattningen på sida 1 i tråden?
Ja det har jag och hittade inte dagens omhäktningshandlingar
Citera
2022-11-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maximilian25
Bara min teori ingen bevisning.
Kan vi hålla oss till det vi vet?
Citera
2022-11-07, 20:23
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacorona
Väldigt intressant analys av det hela. Även om det är helt meningslöst att spekulera utan att veta bakgrundsfakta, så grubblar jag lite av och till på just dynamiken mellan JJ och MH. Samtidigt vet jag hur det är när manipulerande personer slår klorna i en. De kan verkligen spela på alla strängar som krävs för att de ska få sin vilja igenom eller att dominera.
Jag tänker mig delvis en dynamik, inte olika kanske, mördaren och "anstiftaren" till mordet på T*eres Joh*nsson R*jo.

Ja, det fallet tycks ha haft en sådan dynamik. Även Knutby-fallet med Helge Fossmo och barnflickan för att komma med ett annat svensk exempel.

Tror inte att folk förstår vilken makt de här personerna kan ha över andra människor (i båda fallen vi tagit upp nu har de ju fått den sensitiva personen att utföra själva mordet åt dem), och vilket fullständigt inre raseri som kan komma fram då de förlorar kontrollen.
Citera
2022-11-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigPapaBeard
Vart har du läst att MH's mobil är spårad just till JJ's lägenhet? Vad jag har läst så har det bara bekräftats ATT mobilerna har används för att spåra deras rörelse, inte i vilket skede. Som sagt, jag tror inte MH är oskyldig, men jag får känslan av att hon kanske är indragen i senare skede än mordet/händelsen i sig. Kanske i försök att "städa undan" eller röja bevis.

Hur vet vi att MH inte är en av personerna i bilen på McD? Hur vet vi att det inte är MH och "Anna" i den bilen? Det är så vitt jag kan se dom två vänner JJ senast umgicks med, som är bekräftat av vittnen. Det hade varit rimligt att det är dom två som JJ kontaktar i panik efter en olyckshändelse..?

Ren spekulation såklart..

För att grannen ser två MÄN i 20 års åldern.
Citera
2022-11-07, 20:24
Medlem
Alba65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Finns på första sidan av tråden, under sammanfattning del 8.
Tänkte på att dem ändrat idag till misstänkt mord och griftefrids brott
Citera
2022-11-07, 20:26
Medlem
Snarkarens avatar
När rättegången kommer, får advokaterna ta upp historiska ändringar från dom brottsmisstänktas berättelser när dom varit häktade ?
Låt och oss säga t.ex. att dom först säger att dom inte vart på platsen där T hittades död, sen blir dom pressade för att bevis finns att dom varit på platsen och därför ändrar sig och säger att dom var på platsen men lämnade T kvar där levandes. Ni hör ju själva hur det låter misstänkt mord här, men får detta stort värde i en rättegång ? eller är det bara slutgiltiga förhöret som gälls och inte deras förändringar i tid över förhör ?
Citera
2022-11-07, 20:28
Medlem
Fibonaccitals avatar
Avsnitt 3 på podden finns här nu också:

https://pod.space/forsvunnenfallettove/vad-har-hant-med-tove
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem