2022-11-07, 20:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Efter att USA tvingats förhandla fram en fred där alla Rysslands ursprungliga krav uppfylls så kommer allt fler att bli imponerade.
Vilka " ursprungliga krav"
Vi har sett typ 50 olika anledningar och svammel om varför rössija startade kriget och vad de vill med det.
Senast clown medvedev som sa att de invaderarade för att förhindra ukraina utveckla kärnvapen!
Citera
2022-11-07, 20:52
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Efter att USA tvingats förhandla fram en fred där alla Rysslands ursprungliga krav uppfylls så kommer allt fler att bli imponerade.
Får detta fortgå så tror jag att det enda dom kommer ha kvar är kärnvapen, är det därför alla troll är så angelägna om att det ska förhandlas nu? I början sa trollen att supervapnen skulle komma fram lite längre in i kriget men inte ett knyst om det längre vad jag sett, lusläser dock inte allt
Citera
2022-11-07, 20:52
Medlem
Citat:
Det internationella stödet har såklart ökat för Ryssland. Var många tidigare som var likgiltiga, men som kommer att vilja söka ett bättre samarbete. Det kommer dock att ske inom BRICS som kommer att utvidgas ganska snabbt.

Dock är det inte Ryssland som kommer att vara den ledande inom den organisationen, men naturligtvis viktig eftersom de har miltär styrka och enorma naturtillgångar.

Det internationella stödet för Ryssland har förmodligen aldrig varit svagare och Ryssland riskerar nog
att bli utesluten eftersom BRICS huvudsyfte var ett forum för världens snabbast växande utvecklingsekonomier och Rysslands utveckling går bakåt just nu.
Dom har alltså ingenting att tillföra i nuläget i alla fall inte så länge Putin sitter kvar.
Citera
2022-11-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ganska sjukt att sitta och googla efter sånt.

Men det förändrar knappast att Putin är hatad i väst bl a för att stå för traditionella värderingar.
Putin och ryssar i övrigt hatas för invasionen av Ukraina .

Från 24/2-22 ses Putin , och även övriga ryssar som paria , opålitliga ,obehagliga.
Citera
2022-11-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag tyckte leverbröd var roligt, ville nämna det, och så uppskattar du inte det. Vad är du för surdeg? Och givetvis är vad som helst viktigare än vad jag skriver på det här klotterplanket.

Jag är en riktigt jävla sur en jag om det inte handlar om RIKTIG humor. All annan sådan ser jag som en kristallklar anledning till att se dig som endast i förlust utav riktiga åsikter och tankar. Självklart är det roligt när jag skriver fel ja....men endast tillsammans med de som inte tror sig bli smartare pågrund utav min tungas göromål. Skall du på något vis använda min svenska emot mig så gör du det i annan tråd eller i verkligheten, aight. Då får vi se hur långt ditt vokabulär sträcker sig på riktigt. Tills vidare håller vi oss till de frågor du inte besvarar
Citera
2022-11-07, 20:54
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Vilka " ursprungliga krav"
Vi har sett typ 50 olika anledningar och svammel om varför rössija startade kriget och vad de vill med det.
Senast clown medvedev som sa att de invaderarade för att förhindra ukraina utveckla kärnvapen!

Tvångsmässiga lögnare kommer alltid, till slut, ljuga på ett sådant sätt som motsäger en tidigare lögn. Det är så man vet att de är lögnare.
Citera
2022-11-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag skulle tro att man kan komma fram till att det är USA. Och då fungerar det i grova drag på det sättet, att deras egen grundutbildning är usel och producerar huvudsakligen en massa odugliga genusvetare. Samtidigt importerar de duktiga studenter från Kina, Indien, Ryssland och diverse andra länder med bättre grundutbildning. Dessa gör sin PhD och postdoc i USA, under ledning av amerikanska professorer som står för finansieringen och tar åt sig äran av forskningen som utförts av de importerade studenterna. En stor del av dessa åker sedan hem till sina hemländer, där de gör nytta för samhället, medan vissa stannar kvar i amerikat för att själva försöka bli en av de där professorerna i toppen av pyramiden som kan disponera en massa bidrag från industrin, ta åt sig äran av vad nästa generation av importerade talanger åstadkommer under sin tid som doktorander och postdocs, och glänsa som författare av massor av artiklar i Nature och Science.
Ledsen att förstöra dina illusioner men det är inte professorerna som är toppen av isberget, det är toppingeniörerna i näringslivet som är den toppen. Det är där pengarna finns och även makten om man nu kommer så högt upp i positionerna. Professorer må vara högsta hönset i en utbildning men en skola är bara en skola oavsett vad man kallar den, sen är de viktiga för oss och vi skulle inte klara oss utan dem men det är en helt annan sak
Citera
2022-11-07, 20:55
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Du menar att NATO skulle kunna vinna om de bara ville?
Absolut utan några större problem, bögarna har mycket stora problem i dagsläget och vore chanslösa mot Nato
Citera
2022-11-07, 20:56
Medlem
%s avatar
Citat:
Plötsligt är det många som vill bli en del av BRICS. Iran, Argentina, Saudiarabien, Turkiet, Egypten m fl.

Det finns många som vill bryta dollarns makt, och därmed USAs.
Bara för de vill handla i en annan valuta än dollar betyder det inte att de stöttar Ryssland, vilket du hävdade.
Citera
2022-11-07, 21:00
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Det internationella stödet för Ryssland har förmodligen aldrig varit svagare och Ryssland riskerar nog
att bli utesluten eftersom BRICS huvudsyfte var ett forum för världens snabbast växande utvecklingsekonomier och Rysslands utveckling går bakåt just nu.
Dom har alltså ingenting att tillföra i nuläget i alla fall inte så länge Putin sitter kvar.

De kommer vara helt ute ur leken, det är därför jag undrar vad som kommer hända med deras roll i säkerhetsrådet och vetorätten
Citera
2022-11-07, 21:00
Medlem
guubens avatar
Citat:
Du menar att NATO skulle kunna vinna om de bara ville?
Zelensky ville att Nato skulle bomba Ryssland innan Ryssland använder kärnvapen mot Ukraina. Liksom i ett preventivt syfte.

Videosamtal mellan Zelensky och Lowy institute i Australien.
https://youtu.be/zHDPj04F7rg
Lyssna själva, jag kommer inte ihåg var uttalandet sades.
Sen kom ju förstås en dementi att Zelensky inte alls menat det han sade.
Inte en rad I vår MSM.
Citera
2022-11-07, 21:01
Medlem
Tvonds avatar
Sjuka mängder nymobiliserade Pissryssar i Donbass som blir krigsfångar om man ska gå efter de videos som laddas upp det är inte längre 2-3-4 st utan hela plutoner som ger upp efter att deras officerare som många även av dem är nymobiliserade och övergett sina Mobiks så fort första artillerigranaten laddat. Måste börja bli ett problem vart alla dessa ska förvaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in