Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Blir intressant att se sen när/om det går till åtal hur nära de var först. Om det framgår.
Och inte minst hur de kom fram till den riktade insatsen.
Polisen pratar om en ”unik” plats. Anar man en fingervisning om att de varit så nära det går men att hon var ”gömd” i skogen? För människor då men för hundar?
Blir alltså intressant att se om fyndplatsen har några särskilda kännetecken. Har markerat ett par i kartan (försänkningar o dyl) så får man se sen om det kan vara nåt sånt.
Ah, det har jag helt missat; unik plats.
Finns det någon länk?
Nu var det någon i tråden som sa att det inte var vatten (minns nu inte hur personen utryckte det ) i området. Det är ju ett skogsområde.
Men jag vet att i skogen nära mitt lnatställe finns en källa, tjärn. Riktigt likt en sådan där John Bauer tjärn fast mycket mindre. Helt mörkt vatten i en liten hålighet. Vattnet är helt svart, fruktansvärt djupt.
Den är allmänt känd, men jag är alltd rädd att jag ska råka glida ner i den av misstag.
Det finns även en brunn på ett konstigt ställe i skogen. Förmodligen har det vid något tillfälle funnits en bostad där, men nu syns inget längre utan är skog.
Rotvältor kan lämna stora håligheter som lätt kan täckas, särskilt nu på hösten.
Träd som fallit omkull, blivit övervuxna av högt gräs som lämnar utrymme bredvid att gömma en kropp.
Gamla diken från förr, en gång åkermark. Nu skog.
Stenrös, även de från gamla åkermarker.
Så skogen kan ha många gömmor (glömde övergivna räv/grävlings/mårdgryt).
Kanske var det ett tips som kommit in efter att någon plötsligt kom på detta unika ställe när man fick höra att JJ ridit i området dagen efter?