Citat:
Ursprungligen postat av
flaskhals1
Vet att det spekulerats tidigare om att det möjligen finns fler/flera potentiella GM.
Satt och tänkte själv, det är möjligen så att det tagits upp tidigare, men att grannen som kör JJ kan ha något finger med i spelet (?).
Vad är era åsikter ang. detta, det är ju liiite märkligt att erbjuda skjuts till någon mitt i natten när vederbörande redan säger att skjuts är på g? (även om så inte var fallet) Jag har inte uppfattat att JJ och grannen var som "supernära" och då erbjuda skjuts är aningen konstigt ändå.
Jag tänker att han kanske kör henne till donken, hon köper i princip minsta möjliga och sedan kanske de gör något vi inte vet om. Skulle TT kropp kunnat finnas i bilen redan under donken-visiten?
Vet inte exakt hur tiderna ser ut, om det finns hugget i sten att hon endast var på donken en kort stund och sedan är hon bekräftat hemma igen? Tänker om det finns tid nog att genomföra dumpningen under denna lucka, det vet jag inte.
Som sagt, endast spekulation, men vill gärna höra vad ni andra tror. Vet att det är många som säger att det bör vara fler GM och en hel drös som tror att det endast är de två häktade som är skyldiga.
Det blir ju genast mer logiskt om att grannen då skulle varit medhjälpare då många har sagt att bara bära ut en kropp rakt ut i trapphuset mitt i natten efter det andra tumultet är aningen riskabelt. Är då en granne en av de som hjälper till, då minskar ju chansen att bli upptäckt.
Vet inte kanske bara babblat massa strunt, men ville skriva av mig lite.
Absolut kan de ha haft medhjälp. Det finns möjligtvis någon därute som vet mer (kanske någon av JJs nära familj), men polisen måste ha tillräckligt med bevis för att anhålla för medhjälp och de verkar inte ha det än, vad vi vet.
Men tror att vi kan släppa grannen? JJ och MH har ingen nära relation med grannen, för det första har jag svårt att se de skulle berätta om Ts kropp till någon granne, dessutom svårt att tro han bara ”Jaha oj, absolut, jag ska hjälpa er flytta denna unga, oskyldiga tjejs kropp”. Dessutom borde JJ och MH redan ha sagt till polisen doå att det är en tredje kille involverad också, för de vill inte bli dömda och låta grannen (som de har noll nära relation till) gå fri, medan han berättar sina vittnesuppgifter höger och vänster.
För en del av oss kan det verka konstigt att köra sin granne mitt i natten, men för andra kan det verka jättesjälvklart att man kör sin fulla granne dit för att se till hon kommer säkert fram och tillbaka i ovädret. Kan vara kulturellt också, att man gärna hjälper till. Det är bara en 5 minuters körväg dit så det är inte som att han ställde upp på att köra henne jättelångt.