2022-11-07, 19:21
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Forte11 har snurrat på bra över Svartahavet idag för att samla intel till hjältarna.

https://www.flightradar24.com/FORTE10/2e1fe9cc

Ladda upp med popcorn med andra ord.

Nu vill vi se ett regn kryssningsrobotar modell tomahawk vid Sevastopol.
Citera
Medlem
KillPus avatar
Detta är lite kul. Befälhavare för SSO (Special Operations Forces ).

Belarus vs Ukraina.

https://static13.tgcnt.ru/posts/_0/70/704efc9b89b86021501f35f79798c493.jpg
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Jag pratar om Bucha där döda civila låg på trottoarerna.

Ja, det låg döda civila på gatorna. Det finns flera videos på detta. T.ex denna som laddas upp 1:a april, och är en av de första videona som laddades upp. Kanske rentav den första:

https://www.youtube.com/watch?v=sVigEgdC9Iw

Vad är det du vill berätta för oss?
Citera
2022-11-07, 19:23
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nej de har inte "urskillningslöst bombat bostäder, sjukhus, skolor, dagis" osv. Däremot besvarar de eld från nazister som konsekvent upptar positioner i civila byggnader och angripier dem från dessa platser.
Trams!

Det är ju kryssningsmissiler och drönare som skickas från stora avstånd och artilleribeskjutning helt slumpvis mot civil infrastruktur i huvudsak.

Putin själv säger ju att det handlar om ren hämnd för deras egna förluster och de vill plåga civilbefolkningen för att tvinga Ukraina att ge upp.

Solklart fall av foklkrättsbrott!
Citera
2022-11-07, 19:23
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Jag pratar om Bucha där "döda" civila låg på trottoarerna, vilket jag gjort hela tiden.
Jag har mest bara läst urkorkade lögner från din sida men detta- här ovan, är faktiskt något jag kan tro på.

-Undrar om inte det där är värt en rad i mitt signaturfält...
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-11-07 kl. 19:25.
Citera
2022-11-07, 19:28
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
De som grundar sitt stöd till de ryska invasionen av Ukraina på att det är att bekämpa HBTQ mm, hur kan de förklara detta? Att i den ryska armen är bögeri flitigt förekommande? Någon som har den åsikten som kan svara på detta?
Ja det är sjukt kul att Ryssland har flest bögar och hivsmittade personer i hela världen.

Bögeriet inom militären är ju extremt.

Att sen foliehattar och andra ryssrunkare tror att de ska slippa bögar bara Putin segrar i Ukraina är ju verkligen syntax error i skallen på dessa fån.
Citera
2022-11-07, 19:31
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Jag har mest bara läst urkorkade lögner från din sida men detta- här ovan, är faktiskt något jag kan tro på.

-Undrar om inte det där är värt en rad i mitt signaturfält...

Kan du säga...nej, egentligen bevisa, en endaste lögn. Tack på förhand.
Kommer hela tiden påhopp om lögner men inte ett dyft vari lögnen består.
Ett exempel tack.
Citera
2022-11-07, 19:31
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Rätt bekvämt att säga så. Både för dig men också för Putin.

Skälet att han antagligen fick dålig underrättelse om verkligheten är på grund av han själv.

Är man enväldig och endast vill ha goda nyheter så kommer man bara få goda nyheter.

Ett auktoritärt styre där ledaren kräver vissa nyheter annars kommer nyhetsbäraren förlora huvudet framtvingar friserade nyheter som passar ledaren.

Felet är Putins så klart. Ingen vågar säga sanningen.
Det är inget specifikt för Putin, samma sak gäller för alla mäktiga personer. Inom affärsvärlden finns samma problem, det kan vara slutet på karriären att säga emot chefen, att varna för risker eller att inte vara tillräckligt positiv.
Citera
2022-11-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Jo, det har de.

Declassified documents show security assurances against NATO expansion to Soviet leaders from Baker, Bush, Genscher, Kohl, Gates, Mitterrand, Thatcher, Hurd, Major, and Woerner

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2017-12-12/nato-expansion-what-gorbachev-heard-western-leaders-early

Att starta krig är inte att försvara sig. Om Ukraina brydde sig om ukrainska liv så skulle de fredsförhandla.

https://www.moonofalabama.org/2022/05/ukraine-putin-on-why-the-war-started-failed-attempts-on-snake-island-other-issues-.html

När Ukraina genomförde ett terrorattentat mot bron till Krim och lät dess postverk utfärda frimärken som hyllade attacken, stängdes bron för trafik och reparerades varpå den öppnades igen ca 8 timmar senare. Ryssland har svarat på attacken med ett omfattande angrepp, som fortfarande pågår ska tilläggas, mot Ukrainas infrastruktur/elnät. Stora delar av landet är nu mörklagt och landets ekonomi har kollapsat.

Var det värt det?

Ditt stolpskott
Har du verkligen missat att det var ditt kära ryssland som startade kriget.

Så varför stoppar inte ryssland krigeet om de verklige n bryr sig om ryska liv ( sina soldaters liv )
Varför fredsförhandlade inte ditt kära rysslan i tex ww2 om dom brydde sig om ryska liv.
Ditt stolpskott ska du fortsätta skriv i detta forum så se till att sluta ljuga och hitta på saker medvetet.
Citera
2022-11-07, 19:42
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ditt stolpskott
Har du verkligen missat att det var ditt kära ryssland som startade kriget.

Så varför stoppar inte ryssland krigeet om de verklige n bryr sig om ryska liv ( sina soldaters liv )
Varför fredsförhandlade inte ditt kära rysslan i tex ww2 om dom brydde sig om ryska liv.
Ditt stolpskott ska du fortsätta skriv i detta forum så se till att sluta ljuga och hitta på saker medvetet.

Lugn, andas! sherm kan med gott samvete ignoreras helt. Hen raljerar konstant över nazismen i Ukraina, men har en posthistorik här på flashback full av länkar till svenska nazist-sidor. Hen är antingen ett troll, eller så intelektuellt ohederlig att man omöjligen kan diskutera med henom.
Citera
2022-11-07, 19:42
Medlem
Citat:
Kan du säga...nej, egentligen bevisa, en endaste lögn. Tack på förhand.
Kommer hela tiden påhopp om lögner men inte ett dyft vari lögnen består.
Ett exempel tack.

Här sitter du och serverar den ena efter den andra och sedan har DU mage att beskylla andra för lögn genom en liten klassisk "rysk svängom" som vi ser här dagligen???? Vad är det som gör att du fortfarande inte förstår hur otvivelaktigt lögnande du är här? Hur skulle det vara om DU serverade lite riktiga länkar och bevis på dina påståenden? Och nej, självklart inte några korkade youtube videos som är gjorda utav sekundärt vilsna människor som räds verkligheten. Här är mängder med människor/användare som har presenterat dig RIKTIGA underlag och länkar de senaste två timmarna, medans du själv inte har presenterat en ENDASTE, och likt förbannat sitter DU och ber folk om motbevis på saker och ting???? Du har ju redan fått alla bevis du behöver för att inse hur korkad du är, så vad mer ber du om? Finns där någonting som gäller självaste konflikten i Ukraina som du kan diskutera och styrka, eller är det så simpelt att du egentligen är här endast för att skapa oreda och få lite uppmärksamhet om ANDRA synpunkter på livet som du har? Du har varit i mängder utav ryska städer/bebyggelser läste jag tidigare....men endast 10% i Petersburg och nästintill ingen tid i Moskva....så må jag fråga min bereste herre om det är Samara och Vladivostok som du fann alla dina kök och vattenclosetter? Som sagt - bryt för helvete ty lögnen varar aldrig längre än ordet klarar sträcka sig
Citera
2022-11-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Ja det är sjukt kul att Ryssland har flest bögar och hivsmittade personer i hela världen.

Bögeriet inom militären är ju extremt.

Att sen foliehattar och andra ryssrunkare tror att de ska slippa bögar bara Putin segrar i Ukraina är ju verkligen syntax error i skallen på dessa fån.

Gäller det bara fjolligt bögeri månne? Påtvingat homosex i baracker och värn kanske är manligt och vackert? Vem vet, stort mysterium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in