2022-11-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Du driver inte din sak med att ta upp Bucha.
Det var ju en teateruppställning. Läs på nätet.
Rätt kommer skipas , var så säker !
Domen blir hård ,
Du kan vrida dig som en mask , skylla på andra , men ni kommer åka dit , var så säker .
Citera
2022-11-07, 18:57
Medlem
HejaFinlands avatar
En till bra krigsvideo där man ser hur ukrainarna strider. Jag tror ukrainarna har övertaget nu.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1589656108691431424
Citera
2022-11-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ge dig.
Att förneka att USA inte skulle hålla i trådarna är infantilt.
Ukraina går till förhandlingsbordet när USA ger grönt ljus o inte en dag tidigare eller senare.
Tror du nåt annat?

Menar du att Ukraina började försvara siģ mot orcher först när USA 'drog i tråden' och att dom annars hade kastat sina vapen samt med öppna armar omfamnat dom invaderande uralmongona?
Citera
2022-11-07, 19:07
Medlem
Citat:

Nu sällar du dig till gruppen psykotiska idioter och narkomaner härinne. Din källa är.... Internet?
Citera
2022-11-07, 19:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Med "Läs på nätet" så syftar du på ryska ljugande trollkanaler och trollbloggar?

Där kan man läsa om lik som reser på sig, lik som dras ut på gatan med rep och om mytomaner som Adrien Bocquet som låtsas att han varit i Bucha och bevittnat "teatern"... Dock är allt desinformation och fejk. Precis som det mesta i de ryska trollkanalerna.
Citera
2022-11-07, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har skrivit regelbundet sedan januari 2004, du är registrerad juni 2022. Men du anklagar mig för att vara ett troll?

Diskutera mina åsikter. Och vi vet alla att detta trams med källor inte betyder något i denna situation. Propagandan dundrar från alla håll. Det som är intressant är de som kan ta in och formulera sina egna tankar.
Sedan kunde du ju dessutom kanske svara på min direkta fråga som hade med konflikten att göra istället för att fokusera på när mitt konto var registrerat, så här tar vi den igen - har du NÅGOT som helst belägg för det du påstår vara att "allting tyder på att blah blah blah" ? Vart fann du den antydan, eller var/är det endast en förhoppning du håller dig fast vid sålänge det går innan verkligheten knackar på din dörr? Snälla, svara på den sakliga frågan
Citera
2022-11-07, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
De har ju "lånat" vapen av Belarus men de har inte mycket alls. Covert Cabal har gått igenom Belarus väpnade styrkor. De uppskattar att Belarus har 10k stående "personal" (oklart vilka exakt), ca 250 MBT i bruk och ca 250 MBT i lager av varierande skick. Detta är ju ingenting av någon som helst betydelse. Och nästan alla MBT är gamla T72 så inte mycket att komma med. Redan nu så har Röda Armén lånat 100 MBT av Belarus vilket gör att det finns ca 400 MBT kvar nu. Covert Cabal verkar komma till slutsatsen att ett nytt anfall från Belarus mot Ukraina är totalt uteslutet. Sen har Röda Armén också Nord-Korea och Iran som de kan köpa vapen från men det ju ingen high-tech precis.

https://youtu.be/JpEn2SZtGaY

Iran är minst lika up to date som Turkiet, Iran är inget post-sovjetiskt pissland som Ryssland, Belarus, Nordkorea mm.
Citera
2022-11-07, 19:14
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nu sällar du dig till gruppen psykotiska idioter och narkomaner härinne. Din källa är.... Internet?
Jag pratar om Bucha där "döda" civila låg på trottoarerna, vilket jag gjort hela tiden.
Tittar inte på förnedringsvideos om det inte finns en orsak att "måste titta"!

Kanske det finns två Bucha videos om olik händelse.
Senast redigerad av guuben 2022-11-07 kl. 19:20.
Citera
2022-11-07, 19:15
Medlem
KillPus avatar
Mera döda ryZZar! Vackert!

https://twitter.com/hochu_dodomu/status/1589612885155930113
Citera
2022-11-07, 19:16
Medlem
Citat:
Jag pratar om Bucha där döda civila låg på trottoarerna, vilket jag gjort hela tiden.
Tittar inte på förnedringsvideos om det inte finns en orsak att "måste titta"!

Kanske det finns två Bucha videos om olik händelse.

Många, övervakningskameror, intervjuer med vittnen och så vidare. Det får nog anses vara noggrant utrett vid det här laget.
Citera
2022-11-07, 19:18
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att vi lever i en tid som kommer att vara en brytpunkt för framtida historiker (likt Romarriket 476). Det är en process som leder till USAs och därmed västs dominans i världen går mot sitt slut.

USA styrs inte längre av amerikaner, om man tvingas till en förödmjukande förhandling med Ryssland och dollarn tappar sin särställning, så finns inte deras dominans kvar.

Roligt att du fortfarande har drömmar Dessvärre är det inte mer än drömmar . Världen idag är betydligt mer global och beroende av handel och samarbete än du inser . Därav sköts din dröm i sank . Det existerar nämligen ingen annan universell ekonomisk infrastruktur eller plattform eller förtroende för något annat system .

Det är inte riktigt så att någon kommer att skicka något tankfartyg för att du lockar med en påse bananer eller fiatvaluta

Iofs bombar vi varandra i småbitar kommer givetvis andra alternativa betalningslösningar att komma ifråga .
Citera
2022-11-07, 19:20
Medlem
guubens avatar
Ukraina har aldrig vägrat förhandlingar med Ryssland, men alla förhandlingar kan äga rum först efter att de ryska trupperna har dragit tillbaka från landets territorium. Detta tillkännagavs måndagen den 7 november av Mikhail Podolyak, rådgivare till chefen för den ukrainska presidentens kontor.

Kan Moskva och Kiev återgå till fredssamtal?
Och hur effektiv kan internationell medling vara nu?
"Ukraina har aldrig tackat nej till förhandlingar. Vår förhandlingsposition är känd och öppen. Först drar Ryssland tillbaka trupper från Ukrainas territorium, sedan allt annat”, skrev Podolyak på Twitter.

Enligt honom är Rysslands president Vladimir Putin inte redo att uppfylla detta villkor.

____
Jag är inte krigshistoriker men när har den som erövrat mark dragit tillbaka sina trupper för en fredsföhandling när inte tredje part har förmedlat fram ett avtal.
Jag påstår att detta är bara läpparnas bekännelse för att visa utåt en fredsvilja.
Som sagt, jag sätter min tillit till morgondagens mellanval - där kanske avgörs Ukrainas öde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in