2022-11-07, 17:22
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
När faller Odesa? Sker det snart? Eller blev fantasin lite väl överväldigande för att min herre skulle klara av fortsatta REALA diskussioner? När faller Odesa? Och sedan - Varför i helvete skulle Ukraina använda Gdansk utav alla polska hamnar? Var Gdansk den hanen du kom på eftersom att det är den enda du känner till efter lite 70/80-tals fylleresor?

Läste just detta i expressen. Man undrar vad som skulle hända om makten skiftar i 🇺🇸.

”President Joe Biden har tydligt tagit parti för Ukraina, hur är det med Donald Trump?

Trump har ett mer komplicerat förhållande. Även Trump anser att mer ansträngningar ska göras för att få ett diplomatiskt slut på kriget. Trump gjorde klart under sin tid som president att han såg Ukraina som ett djupt korrupt land och att halvön Krim egentligen tillhör Ryssland. Han hade också en inställsam relation till Vladimir Putin. Hur mycket av det har ändrats? Det vet vi inte. Den verkliga ukrainska nervositeten lär komma om Trump ställer upp och blir republikanerna presidentkandidat 2024.”
Citera
2022-11-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
#Klitschko has math problems again. 16 missiles flew out, 16 of them were shot down, 2 of them hit energy facilities. Classic. 🤡

En teaterapa samt en f.d. boxare. Radarparet.
Vad var det jag sa😉
Detta postade du ju bara för 26 minuter sedan??? SPAM? Syfte? Har vi ännu en som skall sitta och posta samma sak x antal gånger om dagen för orsak av inget? Tycker du verkligen tråden mår väl av uppfylld serverplats likt den? Eller är det så att desperationen börjar krypa upp för ditt ben medans du sakta inser att du inte kan komma någon vart med lögnen som vapen oavsett hur hårt du svingar? Oavsett så är ditt inlägg inget annat än SPAM!
Citera
2022-11-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Läste just detta i expressen. Man undrar vad som skulle hända om makten skiftar i 🇺🇸.

”President Joe Biden har tydligt tagit parti för Ukraina, hur är det med Donald Trump?

Trump har ett mer komplicerat förhållande. Även Trump anser att mer ansträngningar ska göras för att få ett diplomatiskt slut på kriget. Trump gjorde klart under sin tid som president att han såg Ukraina som ett djupt korrupt land och att halvön Krim egentligen tillhör Ryssland. Han hade också en inställsam relation till Vladimir Putin. Hur mycket av det har ändrats? Det vet vi inte. Den verkliga ukrainska nervositeten lär komma om Trump ställer upp och blir republikanerna presidentkandidat 2024.”
Hej flugornas herre . Du tänker rätt, men jag kan inte gå in på detta i denna tråden. Jag är ju heller inte här för att diskutera politik på hemmaplan, men din tanke är alldeles riktig oavsett. Jag lämnar det här/nu, med att säga att Trump inte kommer till att komma till någon position federalt något mer. Hans personliga intryck och ord om konflikten är heller inget som de flesta (inkl hans "kompanjoner") tar som annat än skrävlande propaganda. För att anknyta till "om Biden inte", så kan jag viska att det inte bara är Joe som tagit ett stance, utan det är mer eller mindre nationellt och genomsyrar både kongress som underhus. Ha det fint!
Citera
2022-11-07, 17:32
Medlem
guubens avatar
Citat:
Detta postade du ju bara för 26 minuter sedan??? SPAM? Syfte? Har vi ännu en som skall sitta och posta samma sak x antal gånger om dagen för orsak av inget? Tycker du verkligen tråden mår väl av uppfylld serverplats likt den? Eller är det så att desperationen börjar krypa upp för ditt ben medans du sakta inser att du inte kan komma någon vart med lögnen som vapen oavsett hur hårt du svingar? Oavsett så är ditt inlägg inget annat än SPAM!

Jag konstaterade i en kommentar bla.a. om radarparet.
Denna Twitter med Klitscko såg jag efteråt så den gav kött på benen till mitt påstående.
Skulle inte påstå att det är spam men kanske du har rätt.
Är det inte bra att någon belyser andra sidan av myntet, annars blir ju tråden en låda för en enda opinion.
Är inte ett Sverige ett mångfaldsland längre ;-)
Jag försvarar Putin och hans värnande om den rysktalande befolkningen i Ukraina.
Och du får tycka hur illa som helst om Putin men det ändrar inget.
Citera
2022-11-07, 17:35
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Som jag skrev, övervakningfilmer av människor som hjälptes till skyddsrum. Naturligtvis samlade man också ihop människor som stred mot dom. Vad som hände med dom vet vi inte och det finns inga bevis. Man kan ju försöka koppla ihop dom människorna man ser på övervakningskamrorna med dom döda men det gör inte PBS rapport. Mannen som talar motsäger sig själv flera gånger och ingenting bevisar att de åtta visade döda är från hans stridande grupp. Desutom lever den här mannen eftersom han fick vård av ryska soldater, märkligt eller hur. Sen dog många av som jag skrev av ukrainsk granatbeskjutning, vissa även av misstag eller korseld (därav hjälpen till skyddsrum).

Det där är inget nytt, Donbas har drabbats av ukrainsk granatbeskjutning under 8 år. Sedan den ryska invasionen har tusentals människor dött av ukrainsk granatbeskjutning, varav omkring 300 barn. Man har även skjutit in pedalminor som folk och husdjur trampar på. Mariupol drabbades av liknade som Butja där pro-ryssar förföljdes och mördades av Azov, vittnen finns och även erkännande från tillfångatagna soldater. Inte ett ord i västs media om det.

Ukraina har fått en frikort av väst för allt möjligt. Man kan beskjuta kärnkraftverk, spränga broar och utföra terroristdåd i Moskva, beskjuta civila städer planlöst, fängsla, tortera och mörda. Allt minneshålls av väst och tystas ner. Egentligen är det skrämmand för den ukrainska befolkningen som verkligen måste hålla käften.

Citat:
Du driver inte din sak med att ta upp Bucha.
Det var ju en teateruppställning. Läs på nätet.

Trolltider verka ha infunnit sig vid FB.

Tog ett tag att läsa ifatt men blir att slå sig för pannan att läsa inlägg som skrivs.

--> Moretex

Är DU helt sjuk i huvudet som överhuvudtaget försöker påstå annat om Bucha.

Ja något verkar ha gått fel där.

--> guuben

Gubben flög upp ur trollådan och verkar jaga Pole position att bli No1.

Dock fundersam är kontot hackat?

Ja eller har hans filippinska importerade brud lämnat honom för en jämngammal Ukrainare?

Gubbsjuk närmare 70 (kanske t om över 70) får helt enkelt åka hämta en ny.

Förnekar och påstår något annat om vad som hände i Bucha det är SJUKT
Citera
2022-11-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det viktiga är att det inte kallas för homosexuell våldtäkt. Ryssarna och pro-ryssarna tycker det är ok eftersom det kallas dedovshchina. Och då är det inte bögeri så klart...

Rysslogik.

Det viktiga enligt rysk logik är att det finns inslag av sadism och tvång. Det är deras innersta väsen. Så länge någon mår dåligt av det du gör så är det fritt fram att göra vad som helst.
Citera
2022-11-07, 17:38
Medlem
guubens avatar
Citat:
Hej flugornas herre . Du tänker rätt, men jag kan inte gå in på detta i denna tråden. Jag är ju heller inte här för att diskutera politik på hemmaplan, men din tanke är alldeles riktig oavsett. Jag lämnar det här/nu, med att säga att Trump inte kommer till att komma till någon position federalt något mer. Hans personliga intryck och ord om konflikten är heller inget som de flesta (inkl hans "kompanjoner") tar som annat än skrävlande propaganda. För att anknyta till "om Biden inte", så kan jag viska att det inte bara är Joe som tagit ett stance, utan det är mer eller mindre nationellt och genomsyrar både kongress som underhus. Ha det fint!

Man kan med fog säga att mär Trump var vid makten så var det betydligt mindre USA världspolismentalitet.
Och det sa han även flera ggr att han inte vill att USA skall vara världspolis. Samt han tyckte Nato kostade för mycket
Säga vad man vill men Trump förde inte en aggressiv utrikespolitik.
Biden har använt sig av Ukraina inför mellanvalet, jag tror inte ens demokraterna förnekar det.
Citera
2022-11-07, 17:38
Medlem
Citat:
Denna Twitter med Klitscko såg jag efteråt så den gav kött på benen till mitt påstående.
Är det inte bra att någon belyser andra sidan av myntet, annars blir ju tråden en låda för en enda opinion.
Jag försvarar Putin och hans värnande om den rysktalande befolkningen i Ukraina.
Jag tycker INGET, ej heller bryr jag mig ett jota om varken Putin eller Zelensky. Däremot bryr jag mig jävligt mycket om att sekundära skapelser som du får lov att sita och dubbelposta dynga som om vore fullt naturligt. Detta får både både Putin och Zelensky att bli oskyldiga får i det hela stora. Faran ligger aldrig i de som kan hantera saker utan i de som TROR sig kunna göra och därefter följer med som blinda hönor påväg till huggekubben. Sluta spamma för helvete och håll dig till REAL fakta som ALLA har visat dig åtskilliga gånger här nu. Ja - FAKTA. Om du inte vill acceptera den och istället styra dina små sista grå substanser mellan öronen åt annat håll, så är det helt okej, men fan inte här eftersom att du respektlöst påvisar på hur du inte bryr dig ett skit om när andra är vänliga att presentera svar på DINA frågor. Din stackars egoistiska loser till att söka sällskap bland dem som avskyr dig. Seså - raka dig och tag en lång lång promenad för att få lite synk där uppe i globen nu
Citera
2022-11-07, 17:40
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det ryktas att Polen ska hjälpa UAF att modifiera Su-24 till att kunna bära Storm Shadow AGM. Helt obekräftat än så länge men om det stämmer så blir det ju ordentlig pang pang nere på Krym.

https://twitter.com/DenysDavydov2/status/1589318728499331072
Citera
2022-11-07, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ryssen fortsätter med sitt bögäventyr, vore det inte bättre om de lobba för bögandet på hemmaplan istället för att böga loss i fält så fort tillfälle ges.

https://twitter.com/i/status/1589618152513863687

Alltså fy för den fule så äckliga soldater. Terrorstaten ryssland är det äckligaste homosexuella hycklande folket på jorden.

Homosexuella bryr jag mig inte om men terroristerna i ryssland (och foliehattarna på flashen) påstår ju att de är emot västerländsk dekadens - och så ser vi detta frenetiska bögande i film efter film från fronten.
Citera
2022-11-07, 17:41
Medlem
Citat:

Varför försvarar du en diktator och en nation som våldtar Ukraina?
Citera
2022-11-07, 17:41
Medlem
Citat:
Man kan med fog säga att mär Trump var vid makten så var det betydligt mindre USA världspolismentalitet.
Och det sa han även flera ggr att han inte vill att USA skall vara världspolis. Samt han tyckte Nato kostade för mycket
Säga vad man vill men Trump förde inte en aggressiv utrikespolitik.
Biden har använt sig av Ukraina inför mellanvalet, jag tror inte ens demokraterna förnekar det.
Och vad i hela världen fick DIG att tro att jag över huvudtaget skulle diskutera sådant med dig??? Är du inte riktigt klok eller?? Jag svarade Flugpappa då han är en upplyst, civiliserad och hederlig människa som kan förstå sådant. Dig skulle jag möta med 45 acp på hemmaplan, så håll dig borta från mark du inte skall beträda ditt stackars stycke till obildning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in