Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-11-07, 16:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Vad var det som hände med Ulf i slutet av örådet egentligen? Jag har en teori om att han drog en riktig jävla rövare och stack hem helt enkelt för att han kört ihop det så jävla ordentligt i och med sin helt onödiga lögn om att immuniteten endast gällde i ett öråd, det kommande som han nu befann sig i men utan att använda sin immunitet. Britten sa ju typ, innan det var dags för röstning "Uhmmm... Ulf hade väl en hemlig immunitet?" men sen var det inget mer med det utan röstningen påbörjas utan att det reds ut.

Jag fick känslan av att han inte vågade stanna kvar och berätta sanningen för sitt lag om att han ljugit om den "hemliga" immuniteten... För faktumet att han ljög om att den enbart gällde i kommande öråd bevisar ju klart och tydligt att han inte varit helt ärlig mot sin pakt innerst inne, utan det osagda meddelandet blir helt enkelt att han planerat att behålla den, och hemlighålla den, för att använda den vid ett senare tillfälle, vilket lika gärna hade kunnat resultera i att någon i hans pakt får lämna tävlingen. Han ljög helt enkelt och helt uppenbarligen hela sitt lag och sin pakt rakt upp i ansiktet när han fick sin hemliga immunitet, medan han ville få det att verka som att han var "den ärliga typen" genom att berätta att han fått den...

Ulf meddelar innan han lämnar örådet att "en av hans bröder har dött" men att han inte vet vilken. Men ett dödsbud lämnas väl inte ut hur som helst om man inte vet exakt vem det är som har gått bort? Det bör vara extremt traumatiskt att höra att någon i ens familj har gått bort och man inte vet vem utav dem det är?! Det skulle iofs kunna vara så att han har väldigt dålig kontakt med sina bröder av någon anledning, och att det exempelvis är Ulfs fru som ringt produktionen och berättat att "en av Ulfs bröder har gått bort, han står inte nära denne bror alls men ni behöver nog meddela honom."

Men varför skulle han gå till ett öråd, sätta sig där, och sen rösta på någon som han vet garanterat kommer att få åka hem oavsett om han närvarar och röstar eller inte, om han precis nyligen fått ett dödsbud och bestämt sig för att lämna tävlingen? Han kanske fick beskedet mitt under pågående öråd på något vis, men det tvivlar jag på...

Vad tror ni?? Hela grejen känns urskum.
Jag tror ingen normal person ljuger om ett dödsbud om någon nära person och definitivt inte Ulf som visat sig vara reko genom hela Robinson.

Kanske dags för Robinson att införa något som liknar vad min pappa lärde mig i unga år när man åkte på utlandsresor. - Håll inte på att ringa hem för är det goda nyheter kan det vänta tills du kommer hem och är det dåliga nyheter så är det ändå inget du kan göra åt det där du är. Njut av resan!
2022-11-07, 16:05
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Håller med plus lite bättre gallring av deltagarna så man slipper folk som får hemlängtan efter 2 dagar. Har förståelse för att Ulf och Pelle åkte hem, men samtidigt. Flick i näst senaste säsongen av Robinson Australien stannade kvar och kämpade fast hennes mamma hade dött.

Ja alltså man lär vara mer motiverad att stanna om det är 5miljoner i vinstpengar som står på spel? Svenska Robinson har bara 500000kr.
2022-11-07, 16:05
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag tror ingen normal person ljuger om ett dödsbud om någon nära person och definitivt inte Ulf som visat sig vara reko genom hela Robinson.

Kanske dags för Robinson att införa något som liknar vad min pappa lärde mig i unga år när man åkte på utlandsresor. - Håll inte på att ringa hem för är det goda nyheter kan det vänta tills du kommer hem och är det dåliga nyheter så är det ändå inget du kan göra åt det där du är. Njut av resan!
Menar verkligen inte att disrespektera Ulf, det här var bara teorier kring ett skumt uttåg. Om det nu stämmer vad han berättade, vilket det högst antagligen gör, så skickar jag positiv energi till honom. Det var inte meningen att smutskasta honom.

Men ibland gör folk väldigt konstiga saker för att slippa ur kniviga och potentiellt skamfyllda situationer.
2022-11-07, 16:07
Medlem
Citat:
Menar verkligen inte att disrespektera Ulf, det här var bara teorier kring ett skumt uttåg. Om det nu stämmer vad han berättade, vilket det högst antagligen gör, så skickar jag positiv energi till honom. Det var inte meningen att smutskasta honom.
Produktionen har berättat för dem, så då borde det vara sanningsenligt. Tror inte att deltagarna får använda telefoner förutom vid vissa priser där man vinner ett telefonsamtal till någon släkting (vilket inte hänt ännu i nuvarande säsong).
2022-11-07, 16:22
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Menar verkligen inte att disrespektera Ulf, det här var bara teorier kring ett skumt uttåg. Jag spekulerar och uppfattade även jag honom som en väldigt mysig och snäll herre. Om det nu stämmer vad han berättade, vilket det ju högst antagligen gör, så skickar jag positiv energi till honom. Det var inte meningen att smutskasta honom.

Men ibland gör folk väldigt konstiga saker för att slippa ur kniviga och potentiellt skamfyllda situationer.
2022-11-07, 16:24
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Produktionen har berättat för dem, så då borde det vara sanningsenligt. Tror inte att deltagarna får använda telefoner förutom vid vissa priser där man vinner ett telefonsamtal till någon släkting (vilket inte hänt ännu i nuvarande säsong).
Med all respekt, speciellt för Ulf... Vet vi att produktionen lämnade ett dödsbud? Om de nu gjorde det, varför sa de inte till Ulf vilken av hans bröder som gått bort, utan bara att "någon av dem" har gjort det? Ulf sa ju att han inte visste vem av dem som gått bort. Låter som sagt väldigt konstigt i mina öron att man skulle lämna ett dödsbud utan att berätta exakt vem som gått bort.
2022-11-07, 16:27
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Vad var det som hände med Ulf i slutet av örådet egentligen? Jag har en teori om att han drog en riktig jävla rövare och stack hem helt enkelt för att han kört ihop det så jävla ordentligt i och med sin helt onödiga lögn om att immuniteten endast gällde i ett öråd, det kommande som han nu befann sig i men utan att använda sin immunitet. Britten sa ju typ, innan det var dags för röstning "Uhmmm... Ulf hade väl en hemlig immunitet?" men sen var det inget mer med det utan röstningen påbörjas utan att det reds ut.

Jag fick känslan av att han inte vågade stanna kvar och berätta sanningen för sitt lag om att han ljugit om den "hemliga" immuniteten... För faktumet att han ljög om att den enbart gällde i kommande öråd bevisar ju klart och tydligt att han inte varit helt ärlig mot sin pakt innerst inne, utan det osagda meddelandet blir helt enkelt att han planerat att behålla den, och hemlighålla den, för att använda den vid ett senare tillfälle, vilket lika gärna hade kunnat resultera i att någon i hans pakt får lämna tävlingen. Han ljög helt enkelt och helt uppenbarligen hela sitt lag och sin pakt rakt upp i ansiktet när han fick sin hemliga immunitet, medan han ville få det att verka som att han var "den ärliga typen" genom att berätta att han fått den...

Ulf meddelar innan han lämnar örådet att "en av hans bröder har dött" men att han inte vet vilken. Men ett dödsbud lämnas väl inte ut hur som helst om man inte vet exakt vem det är som har gått bort? Det bör vara extremt traumatiskt att höra att någon i ens familj har gått bort och man inte vet vem utav dem det är?! Det skulle iofs kunna vara så att han har väldigt dålig kontakt med sina bröder av någon anledning, och att det exempelvis är Ulfs fru som ringt produktionen och berättat att "en av Ulfs bröder har gått bort, han står inte nära denne bror alls men ni behöver nog meddela honom."

Men varför skulle han gå till ett öråd, sätta sig där, och sen rösta på någon som han vet garanterat kommer att få åka hem oavsett om han närvarar och röstar eller inte, om han precis nyligen fått ett dödsbud och bestämt sig för att lämna tävlingen? Han kanske fick beskedet mitt under pågående öråd på något vis, men det tvivlar jag på...

Du försöker förklara något inte särskilt skumt som du själv tycks tycka är urskumt med något som hade varit tusen gånger skummare. Den hygglige och jordnära Ulf bestämmer sig plötsligt på grund av skammen över en vit lögn om immuniteten att dra en vals på en mega-dåres nivå om att han en av hans bröder har avlidit och att han måste åka hem samtidigt som det är uppenbart att man i år kan dra hem bara man är lite uttråkad, har ont i magen eller blivit kär i fel person och så vidare. Att det du säger är korrekt har nog inte ens en sannolikhet av 1 på 10 000.
2022-11-07, 16:34
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Brittens ”vi kommer nog få se Valle igen innan tävlingen är slut” eller vad hon sa kändes som en väldig foreshadowing. Det var det första jag tänkte på när jag hörde det. Någon mer än jag som tycker det?

Nej. Hon tror ju att han är i Gränslandet och har en chans att ta sig tillbaka. Hon vet inte att sover i en säng på ett hotell. Han kommer inte tillbaka.
2022-11-07, 16:37
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Du försöker förklara något inte särskilt skumt som du själv tycks tycka är urskumt med något som hade varit tusen gånger skummare. Den hygglige och jordnära Ulf bestämmer sig plötsligt på grund av skammen över en vit lögn om immuniteten att dra en vals på en mega-dåres nivå om att han en av hans bröder har avlidit och att han måste åka hem samtidigt som det är uppenbart att man i år kan dra hem bara man är lite uttråkad, har ont i magen eller blivit kär i fel person och så vidare. Att det du säger är korrekt har nog inte ens en sannolikhet av 1 på 10 000.
Jag respekterar ditt svar och dina tankar. Jag är medveten om att mina spekulationer är långsökta, men jag fick bara en så skum känsla av hela grejen med den "hemliga" immuniteten han fick, hans halvlögn om den i princip helt i onödan vilket sätter honom i en knivig situation, och sen örådet på det, att Bettan öppet frågar precis innan omröstning "Men Ulfs immunitet då?", men Ulf säger ingenting, inte heller säger han något om den innan han lämnar örådet och programmet. Han hade ju bara kunnat nämna att han ber om ursäkt för att han ljög om immuniteten, om han ändå ska vara med på örådet?? Det är ju något hans lagkamrater kommer att undra över fram tills att de ser avsnitten, och speciellt då. De kommer ju även att få se att han ljög om sin immunitet. (om de inte haft kontakt iofs vilket man nog kan anta att de har). Som sagt, jag spekulerar bara.

Jag menar verkligen inget illa mot Ulf. Jag tycker också att han verkar vara en väldigt hygglig och godhjärtad typ. Och du har antagligen rätt, men jag kan inte låta bli att gräva lite.
2022-11-07, 16:39
Medlem
Kristofer är en snäll kille som inte säger mycket. Blir inte förvånad om han vinner.
2022-11-07, 16:40
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Blev ärligt lite snopen att han åkte. Hade förväntat mig ett episkt slag i dignitet med hans ego som ledde till hans sorti.
Jag blev överlycklig. Men samtidigt hade det varit så jävla kul att se hur han hade hanterat en sammanslagning och helt nya hierarkier. Alex hade använd honom som tandborste morgon och kväll, och som tandpetare under dagarna.
2022-11-07, 17:01
Medlem
Citat:

Med tanke på reaktionerna bland de andra i laget så visste de antagligen redan att han fått budet. De verkar inte heller förvånade över att han avbryter. Så att han sku ha ljugit ihop det hela är nog väldigt långsökt. Nu berättar han ju inte när eller hur han fått dödsbudet, men en killgissning är att någon meddelat produktionen som sedan bara berättat åt honom att hans bror dött och att han ska ringa hem eller något. Den som lämnar budet kanske inte vet att han har flera bröder eller så har denne inte mer information att ge. Tänker att det inte behöver vara svårare än så. Gissningen baserar sig på att han säger: "Jag visste inte vem eller vilken av mina bröder det gällde" vilket tyder på att han vid ö-rådet redan kände till mer om saken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in