2022-11-07, 15:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Frågan är bara hur han ska få ekonomi i det hela. Twitter har ju gått back länge.

Det lär inte bli helt gratis att kicka halva styrkan heller. Även om många vanliga arbetare saknar säkerhet så tror jag säkerligen många av de högre cheferna sitter på fallskärmar.
Frågan är sen också hur många användare som kommer falla bort om det nu blir en grej för de stora att avsluta sina konton. Snart kanske det bara är Elon och Trump som har blå bockar.

Är själv inte kontoinnehavare.
Citera
2022-11-07, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Frågan är bara hur han ska få ekonomi i det hela. Twitter har ju gått back länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Man sparar in $400 miljoner årligen på personalnedskärningarna, det lär bidra.

Får väl också se vilken grupp som är starkast, woke eller anti-woke. Som anti har jag undvikit twitter men nu har jag blivit mer aktiv där.
Citera
2022-11-07, 16:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Varför skulle det inte kunna göra det? Det finns andra plattformar, de kan ju flytta till t ex Facebook.
Visst kan man flytta, men det kommer att bli så fragmenterat att det aldrig får samma genomslagskraft som Twitter.

META som äger Facebook har dessutom sjunkit med 72% på börsen hittills i år, så det kommer säkert stora nedskärningar där också.
De tech-bolag som råkat bli i monopolställning har tyngts ner av kvotering & inkludering till den grad att nu när räntan stiger & dom inte kan få gratis nytryckta pengar från Blackrock så väntar brutala personalnedskärningar.

Spännande tider helt enkelt.
Citera
2022-11-07, 16:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Får väl också se vilken grupp som är starkast, woke eller anti-woke. Som anti har jag undvikit twitter men nu har jag blivit mer aktiv där.
Jag får se om jag får tillbaka mitt konto. Jag blev permanentbannad för att jag skrev att Kyle Rittenhouse var oskyldig & skulle bli friad i en kommande rättegång.
Citera
2022-11-07, 16:05
Medlem
Citat:
Jag får se om jag får tillbaka mitt konto. Jag blev permanentbannad för att jag skrev att Kyle Rittenhouse var oskyldig & skulle bli friad i en kommande rättegång.

Vad händer när du försöker logga in, har du då någon möjlighet att överklaga beslutet för att påkalla en granskning?
Citera
2022-11-07, 16:13
Avslutad
Citat:
Visst kan man flytta, men det kommer att bli så fragmenterat att det aldrig får samma genomslagskraft som Twitter.

META som äger Facebook har dessutom sjunkit med 72% på börsen hittills i år, så det kommer säkert stora nedskärningar där också.
De tech-bolag som råkat bli i monopolställning har tyngts ner av kvotering & inkludering till den grad att nu när räntan stiger & dom inte kan få gratis nytryckta pengar från Blackrock så väntar brutala personalnedskärningar.

Spännande tider helt enkelt.

Tror man ska vara försiktig med absoluta utsagor som "aldrig", man ska inte underskatta WOKE-folkets förmåga till formering. Men visst är det intressant, och ökad yttrandefrihet är naturligtvis alltid positivt.

Att META gått back den senaste tiden innebär att de mer än gärna skulle ta emot miljontals flyktingar från Twitter, vilket skulle ge META större intäkter. Jag har även sett Tumblr nämnas men jag tror inte det är en plattform som kan konkurrera med Twitter på samma sätt som Facebook.
Citera
2022-11-07, 16:14
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vad händer när du försöker logga in, har du då någon möjlighet att överklaga beslutet för att påkalla en granskning?
Jag överklagade 2020 när det hände. Fick svar efter ett par månader att dom inte tänkte ändra något.

Men jag kan logga in, kommer till en sida där det står att jag är avstängd, jag kan glo på andras tweet men inget annat.
Finns fortfarande en knapp för att överklaga, så jag kanske får göra ett nytt försök när situationen börjar klarna.

Eller så får jag väl helt enkelt skapa ett nytt konto. Hittills har detta känts meningslöst då jag antagligen bara hade blivit avstängd igen pga. "åsiktsbrott".
Citera
2022-11-07, 16:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tror man ska vara försiktig med absoluta utsagor som "aldrig", man ska inte underskatta WOKE-folkets förmåga till formering. Men visst är det intressant, och ökad yttrandefrihet är naturligtvis alltid positivt.

Att META gått back den senaste tiden innebär att de mer än gärna skulle ta emot miljontals flyktingar från Twitter, vilket skulle ge META större intäkter. Jag har även sett Tumblr nämnas men jag tror inte det är en plattform som kan konkurrera med Twitter på samma sätt som Facebook.
Det kan absolut komma någon ny plattform senare som kan växa. Man att skapa en så spridd plattform som Twitter tror jag inte går i dagsläget. Det tåget har gått.

Vissa woke-dårar har försökt hoppa på Mastodon, men dom reder inte ut det för det är typ chat-motsvarigheten till Linux.

Det räcker inte heller att woke-dårarna drar till en annan plattform. Det blir bara en ekokammare om dom inte får alla "civilister" att ansluta sig också. Det finns så många alternativ just nu att det i så fall bara kommer att bli typ 20 olika ekokammare utan det genomslag bland vanligt folk som Twitter har haft.

Så även om man lyckas sänka Twitter så det läggs ner (vilket jag inte anser troligt) så är det ändå en jättestor vinst för yttrandefriheten.
Citera
2022-11-07, 16:28
Medlem
Citat:

Plattformar med censur har dock ett naturligt underläge då allt inte kan finnas där och som användare vill man kunna se så mycket som möjligt. Även de som är woke har svårt att ignorera det som är anti-woke eftersom de inte vill låta det stå oemotsagt.
Citera
2022-11-07, 16:34
Avslutad
Citat:
Det kan absolut komma någon ny plattform senare som kan växa. Man att skapa en så spridd plattform som Twitter tror jag inte går i dagsläget. Det tåget har gått.

Vissa woke-dårar har försökt hoppa på Mastodon, men dom reder inte ut det för det är typ chat-motsvarigheten till Linux.

Det räcker inte heller att woke-dårarna drar till en annan plattform. Det blir bara en ekokammare om dom inte får alla "civilister" att ansluta sig också. Det finns så många alternativ just nu att det i så fall bara kommer att bli typ 20 olika ekokammare utan det genomslag bland vanligt folk som Twitter har haft.

Så även om man lyckas sänka Twitter så det läggs ner (vilket jag inte anser troligt) så är det ändå en jättestor vinst för yttrandefriheten.

Facebook är som sagt det mest troliga alternativet. Men jag tror som du att Twitter kommer att finnas kvar.

Citat:
Plattformar med censur har dock ett naturligt underläge då allt inte kan finnas där och som användare vill man kunna se så mycket som möjligt. Även de som är woke har svårt att ignorera det som är anti-woke eftersom de inte vill låta det stå oemotsagt.

Jag köper din logik. Twitter har dock blivit störst plattform trots att man censurerat. De har dock gått back ekonomiskt. Kanske kan Musk råda bot på det senare samtidigt som yttrandefriheten höjs?
Citera
2022-11-07, 16:40
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Facebook är som sagt det mest troliga alternativet. Men jag tror som du att Twitter kommer att finnas kvar.
Det lär väl startas upp en mängd nya tjänster som ser det som händer på Twitter som en möjlighet att få en rivstart.

Jag tror inte några av dem kommer få fäste, men däremot blir säkert någon tillhåll för vänsterfolk under en tid.

Meta är snöblinda i sin vision av ett ”metaverse”.

Jag tror Elon vet vad han gör.

Vi går en spännande närtid till mötes.
Citera
2022-11-07, 16:48
Medlem
Citat:
Jag köper din logik. Twitter har dock blivit störst plattform trots att man censurerat. De har dock gått back ekonomiskt. Kanske kan Musk råda bot på det senare samtidigt som yttrandefriheten höjs?

Först med sitt koncept och därför tog de också marknaden, i det läget är det svårt för en uppstickare att konkurrera även om de kör utan censur.

Nu har dock twitter en stor användarbas och kan bredda sitt koncept och som konkurrensfördel köra utan censur annat än rena olagligheter. Att bredda konceptet är dock inte okomplicerat men det twitter visat redan nu, att lpcka till sig profiler från andra plattformar kan vara vägen dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in