Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Tror man ska vara försiktig med absoluta utsagor som "aldrig", man ska inte underskatta WOKE-folkets förmåga till formering. Men visst är det intressant, och ökad yttrandefrihet är naturligtvis alltid positivt.
Att META gått back den senaste tiden innebär att de mer än gärna skulle ta emot miljontals flyktingar från Twitter, vilket skulle ge META större intäkter. Jag har även sett Tumblr nämnas men jag tror inte det är en plattform som kan konkurrera med Twitter på samma sätt som Facebook.
Det kan absolut komma någon ny plattform senare som kan växa. Man att skapa en så spridd plattform som Twitter tror jag inte går i dagsläget. Det tåget har gått.
Vissa woke-dårar har försökt hoppa på Mastodon, men dom reder inte ut det för det är typ chat-motsvarigheten till Linux.
Det räcker inte heller att woke-dårarna drar till en annan plattform. Det blir bara en ekokammare om dom inte får alla "civilister" att ansluta sig också. Det finns så många alternativ just nu att det i så fall bara kommer att bli typ 20 olika ekokammare utan det genomslag bland vanligt folk som Twitter har haft.
Så även om man lyckas sänka Twitter så det läggs ner (vilket jag inte anser troligt) så är det ändå en jättestor vinst för yttrandefriheten.