2022-11-07, 15:32
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Då får du skylla på finska säkerhetspolisen som har tydligen noll koll.
Fast jag tror inte det.
Försök förstå även om du är ung att när politiken kommer in går sanningen ut.
Förresten, vad vill du framföra med ditt alias?
De har aldrig påstått att några vapen från Ukraina hamnat i Finland utan bara att det finns risk för att så kan ske!

En viss skillnad!

Jag har förstått att du är en rättshaverist och foliehatt som saknar förtroende för politik utom den ryska då...
Citera
2022-11-07, 15:34
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför går du till de ryska sidorna när det finns engelska? Eller visar det på något man inte ska fråga om.
Man blir inte sedd som ryss för att man säger Putin, utan för att man säger saker som inte stämmer och försöker samtidigt hylla skurken. Då uppfattas man inte som något annat än en ryss, då man ställt sig på mörkrets sida.
Själv tycker jag att de som är ryssar och inte vågar säga det är riktigt fega.
Du e hopplös.
Jag skrev att för RT .Russia Today...behöver jag en VPN .
För Iz.ru och Tass utan VPN
Konstigt att man inte har blockerat Tass som är myndighetskanal! Men den är så tråkig att den orkar man inte läsa - inte ens jag.
Sen finns det förstås rysk media på bara ryska språket.
Ett är säkert, jag känner mig mer som ryss än Zelenskys Ukrainare.
Men de facto så har jag över 500 år av Svenska rötter, bevisligen, och gener från Wales och Skottland.
Du har dina kanske nånstans i Kiruna eller Jokkmokk.

Och jag står för vad jag tycker.
I motsats till dig så behöver jag inte tycka lika som den stora massan.
Förresten,
Peter den Store hyllar jag mest (i Rysslands historia).
Nu blev jag säkert dubbelryss....LOL...
Senast redigerad av guuben 2022-11-07 kl. 15:40.
Citera
2022-11-07, 15:34
Medlem
Citat:
Jag deltar i sorgen.
Om du inte ens förstått att kriget är egentligen mellan USA/Nato och Ryssland så har du inte förstått ett smack.
Bedrövligt.

Så min herre menar på att Ryssland attackerade USA/NATO? Vi hade blivit mycket mycket nöjda om du tog kontakt med innefattande/berört organ här och delade med dig utav bestyrkan på detta. I sådant fall förstår du, så kan vi attackera Ryssland enligt internationella lagar och regler. Var nu så god att dela med dig utav dessa bevis så att vi får en rättighet att gå in och svara på Rysslands krigsförklaring.
Tack på förhand
Citera
2022-11-07, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Starkt att avgöra etnicitet på de döda via satellitbilder och dessutom avgöra vilka som är skyldiga till det.
Det är troligare att det är etniska ryssar dödade av ukrainska bomber då det är Ukraina som bombat Mariupol sedan juni.

Skitsnack!
Citera
2022-11-07, 15:38
Medlem
Citat:
Enligt polska krezy.pl
Ukrainsk restaurang tvingas byta nazistiskt namn i Krakow
I Krakow bytte en ukrainsk restaurang sitt nazistiska namn under påtryckningar från invånarna i staden.
Say no more😎
Vad har en PRIVAT restaurantägare i Polen att göra med Rysslands invasion utav Ukraina??

Är det ok om jag skjuter dig bara för att din granne är nazist eller fascist? Just give it a go lad
Citera
2022-11-07, 15:42
Medlem
Citat:
Helt klart att dina påstådda Ukrainska vänner i så fall inte levt i sydöstra Ukraina.
Det var I synnerhet nazis som trakasserade befolkning där.
Det urartade i samband med att Ryssland återtog Krim som Krusse gav bort.
Ja, Ryssland startade mycket ont när de olagligt invaderade och annekterade Krim. Dock så hade de hållt på att trackassera och påverka folk i HELA Ukraina sedan långt innan dess. Att Ukraina till slut tröttnade på att ha beväpnade addidasryttare som sprang runt och besköt både folk och statliga byggnader är ju givet. Vilket land som helst hade satt in medel för att stävja sådant ociviliserat beteende.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Butja. Morden på civila var på direkt order från terrorstaten rysslands regim.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/nya-overvakningsfilmer-visar-utrensningen-i-butja

Avlyssnade telefonsamtal, timmar av övervakningsfilmer och vittnesmål från överlevare målar nu en allt tydligare bild över det fruktansvärda våldet i Butja, som av ryska soldater ska ha beskrivits som en ”utrensning”. Det visar en granskning av nyhetsbyrån AP, tillsammans med amerikanska programmet Frontline.

Det som gör de nya övervakningsfilmerna speciella är att de var placerade rakt mittemot adressen Yablunska 144, en plats som snart ska spela en huvudroll i de fruktansvärda scener som utspelar sig i Butja, i det som av ryska soldater beskrivits som “zachistka”, utrensningen.

– Jag håller på att bli galen. Jag har redan dödat så många civila, säger en rysk soldat i ett avlyssnat telefonsamtal.
Plocka fram riktiga bevis istället för att sprida SBU:s skapade samtal. De flesta döda dog av ukrainsk granatbeskjutning visade det sig. Förutom vanliga granater användes samma klustergranater med pilar som dom använde i Doneskt 2015. Kvarlämnad rysk utrustning i Butja var proppade med pilar, även en del människor. Sen har vi dom som låg döda på marken med vita armbindlar och ryska nödpaket, ukrainska nationalisters verk då dom gick in efter att ryssarna lämnat. Men visst, ryssarna kan också ha begått krigsbrott och det är därför vi ska ha en oberoende utredning som kommer med riktiga bevis. Nu finns inga sådana bevis vad jag vet, inte ens övervakningskameror visar något dödande av civila utan mest ryska soldater som hjälper folk till skyddsrum. Därimot har vi en video därifrån som visar mördandet av ryska soldater, med vit armbindel.

Är det PBS rapport svt har sett?
https://youtu.be/8ek5jt8Ru3o

Den bevisar ingenting naturligtvis utan är enbart propaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nu är väl mord inte en term som man vanligen använder i dessa sammanhang, då man istället brukar tala om att döda eller eliminera fiendens soldater. Därtill är siffran missvisande sett till totalen av hur många mobiliserade ukrainare som strukit med. Du får nog iaf fyradubbla siffran för att få fram en mer rättvisande uppskattning av hur många människor som Zelensky och hans anhang har beordrat att marschera in i det ryska artilleriet.

Eftersom ryzzarna urskillningslöst bombat bostäder, sjukhus, skolor, dagis så är sannolikt de flesta döda som vilar i massgravarna civila. Då pratar vi om mord. Massmord.
Allt kommer noga att undersökas och dokumenteras förstås. Eftersom området snart är befriat från de ryzzka invasionsarmen kan dessa undersökningar snart komma igång.
Omvärldens reaktion och dom kommer att bli hård förstås.
Citera
2022-11-07, 15:43
Medlem
Draken55s avatar
Nu måste trollen uppgradera sig igen, för 100e gången..
Clownregimen i kreml påstår nu att invasionen gjordes för att Ukraina skulle utveckla kärnvapen..
Inte nazister , inte heller bazister
inte skydd av rössar i ukraina,
inte Nato...osv

https://tass.com/politics/1533103

Jävla clowner.
Citera
2022-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
Du e hopplös.
Jag skrev att för RT .Russia Today...behöver jag en VPN .
För Iz.ru och Tass utan VPN
Konstigt att man inte har blockerat Tass som är myndighetskanal! Men den är så tråkig att den orkar man inte läsa - inte ens jag.
Sen finns det förstås rysk media på bara ryska språket.
Ett är säkert, jag känner mig mer som ryss än Zelenskys Ukrainare.
Men de facto så har jag över 500 år av Svenska rötter, bevisligen, och gener från Wales och Skottland.
Du har dina kanske nånstans i Kiruna eller Jokkmokk.

Och jag står för vad jag tycker.
I motsats till dig så behöver jag inte tycka lika som den stora massan.
Förresten,
Peter den Store hyllar jag mest (i Rysslands historia).
Nu blev jag säkert dubbelryss....LOL...

Hylla på du, och gärna Putin också.
Men stryk får ryssen och du går in i en depression från din desperation.
Du svensk? Skulle inte tro det?
Citera
2022-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
Helt klart att dina påstådda Ukrainska vänner i så fall inte levt i sydöstra Ukraina.
Det var I synnerhet nazis som trakasserade befolkning där.
Det urartade i samband med att Ryssland återtog Krim som Krusse gav bort.

Nu har jag några vänner som tidigare bodde i Sydöstra Ukraina.
De "flydde" sin ursprungliga hemort p.g.a att den blev ockuperad av Rysk militär 2014.
Även om de är Ryskatalande och tillhör väl de som vissa vill kalla etniska Ryssar, så flydde de den terrorn som Ryska styrkor genomförde mot de delar av civilbefolkningen som inte ville underkasta sig ett Rysskt styre i sitt hemland.
Sen har jag förstått att det till och från framför allt under 2014 utfördes en del övergrepp från Ukrainska nationalister mot grupper som stödde den Rysska ockupationen.

Har du missat den detaljen att FSB med hjälp av den Ryska Armen ockuperade delar av sydöstra Ukraina 2014?
Citera
2022-11-07, 15:45
Medlem
Citat:
Den som baxnar mest är vi som inte köper msm propaganda orkestrerad av USA.
Propagandan har sjunkit till så låg nivå att ribban är redan på marken.

Empirin, verkligheten är en rättvis och hård domare. Den visar något annat än du framför, ihärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in