2022-11-07, 14:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Vet inte om nån annan reagerat på detta, men i podden (ca 28 min in) säger grannen som körde henne till McDonals något intressant: När han hade erbjudit sig att skjutsa henne dit ville hon först gå tillbaka upp till sig och hämta sin jacka och nycklar, och det gjorde hon. Varför hade hon inte redan jackan på och nycklarna med sig när de stötte ihop i trappen? Enligt uppgift var det dåligt väder den natten, så även om mamman skulle köra henne borde hon väl haft både jacka och nycklar med sig?

Jag tror snarare att hon tidigare hade ringt och bett de 2 killarna i den röda bilen att komma hem till henne för att hjälpa henne med kroppen, och att hon skulle gå ned och öppna porten åt dem när hon stötte ihop med grannen. När hon sedan gick upp till sig igen innan de åkte iväg, ringde hon de 2 killarna och dirigerade om dem till McD, så att hon skulle kunna ge nya instruktioner där, och därför dök de upp där. Jag tror hon visste att de skulle vara där, och sannolikt var det inte den 'bästa kompis'-kille hon namngav till grannen som satt i bilen, det tror jag var avsett som ett villospår.

Jag uppfattar det som att ha säger att JJ säger att hon glömt något som hon ska hämta först och han (grannen) säger att han ska hämta nycklarna och jackan för att köra henne.

Del två, 28:20 min ca.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/f%C3%B6rsvunnen/id1651864932
Citera
2022-11-07, 14:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det kanske är rent taktiskt, att avläsa deras reaktioner på skriverierna och den vägen få dem att berätta?

Ja, det är något jag tidigare kastat upp här i tråden, men jag undrar om man jobbar så i Sverige?
Citera
2022-11-07, 14:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Avbokad bilresa?

Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Skulle vara intressant att veta om hon framför grannen avbokar skjutsen med sin mamma.
Troligen hade hon inte någon kontakt med mamman ang skjuts mitt i natten.

Precis vad jag också misstänker.

Mig veterligen har det väl aldrig framkommit den uppgiften att JJ inför grannen avbokar den den här uppgjorda resan.
Citera
2022-11-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Undra hur många mord som skett just av personer utan tidigare brottshistorik? Möjligtvis var det inte planerat att Tove skulle dö den natten, men beroende på hur saker utspelade sig så kan de mycket väl dömas för mord ändå.

I relationsmord är det inte ovanligt att gm är ostraffad tidigare. Men annars är det väldigt ovanligt att man debuterar med ett mord. Om det vi tror stämmer, liknar detta knappt något vi sett tidigare.
Citera
2022-11-07, 14:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Var har du läst den kommentaren?

Här ligger klippet med GW.

https://www.tv4.se/artikel/2pTLEcKvYNdESwRvumxTPn/gw-om-toves-doed-facit-inom-en-vecka
Citera
2022-11-07, 14:44
Medlem
Jag tror inte man ska hänga upp sig på att Jj pratat med några vid McDonalds osv, det kanske inte har något med något att göra. Känner man igen någon vill man kanske verka normal när sen alla vet Tove är borta. Dessutom skaffar hon sig ännu ett alibi att hon är vid McDonalds. Läst många fuppar ta tex Tishko som mördade Wilma. Där verkade allt jättekomplex. Hans föräldrar hördes, det var blod i deras bil- fortfarande så fanns det inget som efter band någon av de för medhjälp. Två vänner hade kommit några dagar efteråt mystiskt på baksidan- de var bara två vänner som råkade vara där pga deras bil. I slutändan styckade han kroppen själv och hade bort (eller ja den är ju aldrig hittad förutom ett huvud i garderoben men han hade säkerligen bara lagt olika delar i olika påsar i sophuset med korta mellanrum,som han var hemma fem ggr den dagen från jobbet, polisen missade ju dessutom en tömning av soprum. Men alla trodde det var fler än en gärningsman det fanns ju tom DNA på foliet som var runt huvudet från någon annan som ingen vet hur det hamnade där, men ändå fann de han skyldig som ensam gärningsman. Därför ska man inte lägga så mycket vikt på olika bilar och diverse då vissa saker är slumpen. Hade någon annan haft med det hela att göra så hade det garanterat vid detta laget stått att ännu en blivit häktad. Och pojkvännen berättade ju snabbt hon var borta. Hade han varit medskyldig som vissa verkar tro så hade han väl velat att så lång tid ska gå som möjligt innan man kontaktar polis.
Citera
2022-11-07, 14:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
När de åker iväg till donken borde ju även JJ ringt och stoppat sin mamma som hon säger är på väg och meddelat att hon fått skjuts av en granne?

Men något sådant samtal har jag inte hört talas om att hon skulle gjort, sen att hon varken hade jacka eller nycklar med sig så tror ju inte jag att hon var på väg ut ?

Citat från podden, del 2 vid ca 28:12:

Grannen:

"Sen erbjöd vi oss, ska vi köra, vi kan köra dig till Donken och så. Om du vill Hon funderade typ, alltså lite en lite stund, alltså, vi säger tjugo sekunder. Jaha, ja men ok, det blir bra. Men innan jag kör, innan vi går ut då, när hon tacka ja till då så, ja köra henne, hon säger hon har glömt nått, hon ska hämta det. Då hämtar jag nycklarna och jacka då. Så väntar jag utanför dörren. Hon går upp och sen kommer hon ner."
Citera
2022-11-07, 14:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
När hon hittades var det några som skrev att det fanns någon gammal brunn på platsen men det kanske bara var snack ?

Jag har tittat på en gammal flygfotografi-karta sen 1950-talet över fyndplatsen med omnejd. Området var ungefär lika igenvuxet då som nu och inga ödetorp syntes. Så sannolikt finns det ingen brunn i anslutning till fyndplatsen.
Citera
2022-11-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
I relationsmord är det inte ovanligt att gm är ostraffad tidigare. Men annars är det väldigt ovanligt att man debuterar med ett mord. Om det vi tror stämmer, liknar detta knappt något vi sett tidigare.
Möjligen ostraffad men verkar ha gjort brottkarriär utan att åka dit
Citera
2022-11-07, 14:51
Medlem
Vet vi någonting om var Tove hittades? Jag menar inte på karta, utan var det i en sjö? Damm? I skog? I en brunn? Gammal jordkula?
Citera
2022-11-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Varannan vecka.

Gäller det ända fram till åtal? Rätt ofta. Kanske är det vid dessa tidpunkter man får lite mer information.
Citera
2022-11-07, 14:57
Medlem
Vart hittar jag Podden? Lyssnade på den första delen som finns på Podbean, men nu uppdateras de inget mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in