2022-11-07, 13:34
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harven222
Snälla släpp pojkvännen o inse att polisen vet mer än vi! Efter alla dessa sidor man läst blir det nästan bara värre o värre historier som kommer med värre o värre påhittade scenarior. Man har kommit med att nästan hela släkten är inblandade, pappor, bröder o pojkvänner som tillsammans har gjort detta. Varför inte bara titta på vad vi vet o utgå från det vi vet o inte vår fantasi. Hoppas det är halloweentider som gjort att några har väldigt stor fantasi.
Äntligen någon som tycker som jag att det är så tröttsamt och läsa om alla de här konspirationsteorierna som helt saknar bäring. Vore skönt om vi kan utgå från fakta. Du har nog rätt att det beror på halloween 🎃
Citera
2022-11-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Att ha restriktioner men ändå få se på tv är ytterst vanligt efter en tid, det har med den häktades mående att göra, får man ivf se tv kan dagarna gå att överleva.
Ej att förglömma man får inte ha någon annan kontakt förutom häktespersonal och advokaten, advokaten är dock inte mycket att hänga i julgranen, möjligen ett kort telsamtal om någon fråga dykt upp, annars kommer advokaten om du har tur 30 min innan varje förhör.
Tilläggas att du får tillgång till tv endast om du inte kan försvåra utredningen längre.
Och jättevanligt är det inte, Samsittning är då vanligare vill jag påstå.
Citera
2022-11-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Äntligen någon som tycker som jag att det är så tröttsamt och läsa om alla de här konspirationsteorierna som helt saknar bäring. Vore skönt om vi kan utgå från fakta. Du har nog rätt att det beror på halloween 🎃

Jag håller också med så otroligt tröttsamt att höra om pojkvännen, alla anhöriga och att MH begår detta pga av att hon kommer från ett annat land eller är flata.
Jag är adopterad men har då aldrig varit nära att begå våld av någon form.
Tänk på att det finns många anhöriga och vänner som lider något fruktansvärt just nu och många blir falskt anklagade.
Läs vad greven skriver så ni får en bild av vilken fakta som finns.
Citera
2022-11-07, 13:49
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Tilläggas att du får tillgång till tv endast om du inte kan försvåra utredningen längre.
Och jättevanligt är det inte, Samsittning är då vanligare vill jag påstå.

Givetvis om det inte kan försvåra utredningen.
Jag vill säga att det är ytterst vanligt med tillgång av tv, detta pga att de flesta som sitter häktade med restriktioner är det i fall vilka inte nämns överhuvudtaget i tv.
Sen kommer ett fall lika detta med en otrolig medial uppföljning men det är långt ifrån den "vanliga" häktade personens fall.
Citera
2022-11-07, 13:52
Medlem
Bollkalle19s avatar
Jag skulle vilja ha tillgång till mgm historik bland böcker, poddar eller streamingtjänster.

Jag börjar få feeling för att någon av dom, kanske t.om båda har inspireras av något dom sett eller hört.
Någon slags makt (tortyr?) grej. Tejpa och knyta fast vid en stol (därav ljud som hammarslag, stolsbenen när personen försöker komma loss).
Tvinga denne till olika saker, säga nåt, erkänna nåt eller vad det nu kan vara, filma skiten och när denne vägrar välts stolen med kroppen (därav ljudet av 50 kg i golvet).
Samtalet (röstmeddelandet) 02,30 kan vara att hon är tvingad till det och att det är det som pojkvännen hör och reagerar på. Om två upphetsade brudar står bredvid kanske det också hörs. Dom kanske håller telefonen åt TT, för hon är fastbunden och liggande vid en stol.

Detta kan ha pratats om en tid innan och när nu TT dyker upp och "bråkar" så är hon ett spontant, bra byte. Ändå ingen som dom gillar.
Senast redigerad av Bollkalle19 2022-11-07 kl. 13:54. Anledning: Felstavning
Citera
2022-11-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Givetvis om det inte kan försvåra utredningen.
Jag vill säga att det är ytterst vanligt med tillgång av tv, detta pga att de flesta som sitter häktade med restriktioner är det i fall vilka inte nämns överhuvudtaget i tv.
Sen kommer ett fall lika detta med en otrolig medial uppföljning men det är långt ifrån den "vanliga" häktade personens fall.

Nej två häktningar med restriktioner ena 2mån andra 6mån o ingen tv ingen tidning var tillåtet alls innan restriktionerna släpptes
Citera
2022-11-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag skulle vilja ha tillgång till mgm historik bland böcker, poddar eller streamingtjänster.

Jag börjar få feeling för att någon av dom, kanske t.om båda har inspireras av något dom sett eller hört.
Någon slags makt (tortyr?) grej. Tejpa och knyta fast vid en stol (därav ljud som hammarslag, stolsbenen när personen försöker komma loss).
Tvinga denne till olika saker, säga nåt, erkänna nåt eller vad det nu kan vara, filma skiten och när denne vägrar välts stolen med kroppen (därav ljudet av 50 kg i golvet).
Samtalet (röstmeddelandet) 02,30 kan vara att hon är tvingad till det och att det är det som pojkvännen hör och reagerar på. Om två upphetsade brudar står bredvid kanske det också hörs. Dom kanske håller telefonen åt TT, för hon är fastbunden och liggande vid en stol.

Detta kan ha pratats om en tid innan och när nu TT dyker upp och "bråkar" så är hon ett spontant, bra byte. Ändå ingen som dom gillar.

FUPen kommer bli oerhört intressant att läsa!
Citera
2022-11-07, 14:01
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idisss
Är det bara jag som tror att dem två killarna som syntes vid den röda bilen vid mc Donalds kanske är involverade på ngt vis? Och därför ringer in och säger att det är dem bara för att vilseleda polisen?

Är det någon som hjälp tjejerna mgm så måste det vara några/någon som inte har rent mjöl i påsen ?

Och är det så att det handlar om droger m.m så är de enda jag kan tänka mig de som förser tjejerna mgm med droger som haft anledning att hjälpa till ?

Om det nu stämmer att tjejerna mgm höll på med sådan skit ?
Citera
2022-11-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag har också svårt att tro annat än att det var oplanerat och inte i avsikt att mörda. De är inga luttrade brottslingar utan två unga tjejer, om än med aggressioner och problem med impulskontroll osv.
Undra hur många mord som skett just av personer utan tidigare brottshistorik? Möjligtvis var det inte planerat att Tove skulle dö den natten, men beroende på hur saker utspelade sig så kan de mycket väl dömas för mord ändå.
Citera
2022-11-07, 14:13
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Vem är greven?
Han som skrivit sammanfattningen.
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Citera
2022-11-07, 14:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Han säger i podden att han inte trodde på att hennes mamma skulle komma, eller att det lät konstigt.

När de åker iväg till donken borde ju även JJ ringt och stoppat sin mamma som hon säger är på väg och meddelat att hon fått skjuts av en granne?

Men något sådant samtal har jag inte hört talas om att hon skulle gjort, sen att hon varken hade jacka eller nycklar med sig så tror ju inte jag att hon var på väg ut ?
Citera
2022-11-07, 14:16
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19

Någon form av hämnd/förnedring/prank tror jag också är start på det hela, som sedan helt ballar ur och tar en ände med förskräckelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in