2022-11-07, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mingoarnes
Ja precis, men det är inga yrkeskriminella och totalt ostraffade sedan tidigare. Däremot har jag nog aldrig varit med om ett fall där polisen har läckt så otroligt lite som i det här fallet, vilket gör att vi vet rätt lite ännu. Men hoppas det kommer lite mer info i veckan när obduktionen är klar osv osv.

Jag hoppas verkligen på mer information i veckan. Vet inte hur ofta man omhäktas?
Citera
2022-11-07, 11:39
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte invandrartjejer.

Det är förmodligen tvärtom, inte deras "invandrarbakgrund" (vad du nu menar att det skulle ha med saken att göra?) som har lett polisen till fyndplatsen mm, utan deras ungdom (bristande erfarenhet) och förmodligen även att mordet i stort varit oplanerat.

På det misstänker väl jag, att den ena av de misstänkta kan ha drag av någon slags personlighetesstörning, vilket gör att hon drivs av lättkränkthet, impulisivitet, är manipulativ, bär på aggressivitet, är våghalsig och inte drar sig för att lösa sina problem på sitt sätt.

Det har antytts i tråden att hon ska ha tuttat eld på sitt ex dörr, även om det aldrig har bevisats att det är hon. Men enligt trådskribenter har hon agerat avvikande både innan relationen tod slut och efter.

Vi får väl se vad utredningen och en ev dom kommer fram till.
Välskrivet som vanligt, JJ sitter ju inte med öppna händer och inväntar respons.
Hon tröttnade tillslut och Tove blev lidande ?
MH kan relatera gissningsvis som tog taxin hem från BB kikande ut från taxin ut på alla stora byggnader. "Vetlanda: Hereees MH".
Ursäkta fördomarna
Citera
2022-11-07, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jag hoppas verkligen på mer information i veckan. Vet inte hur ofta man omhäktas?

14 dagar sedan är det ny omhäktning om jag förstått det rätt.
Citera
2022-11-07, 11:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nycklar och jacka.

Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Vet inte om nån annan reagerat på detta, men i podden (ca 28 min in) säger grannen som körde henne till McDonals något intressant: När han hade erbjudit sig att skjutsa henne dit ville hon först gå tillbaka upp till sig och hämta sin jacka och nycklar, och det gjorde hon. Varför hade hon inte redan jackan på och nycklarna med sig när de stötte ihop i trappen? Enligt uppgift var det dåligt väder den natten, så även om mamman skulle köra henne borde hon väl haft både jacka och nycklar med sig?

Jag tror snarare att hon tidigare hade ringt och bett de 2 killarna i den röda bilen att komma hem till henne för att hjälpa henne med kroppen, och att hon skulle gå ned och öppna porten åt dem när hon stötte ihop med grannen. När hon sedan gick upp till sig igen innan de åkte iväg, ringde hon de 2 killarna och dirigerade om dem till McD, så att hon skulle kunna ge nya instruktioner där, och därför dök de upp där. Jag tror hon visste att de skulle vara där, och sannolikt var det inte den 'bästa kompis'-kille hon namngav till grannen som satt i bilen, det tror jag var avsett som ett villospår.

Mycket bra att du har reagerat på detta som är mycket intressant.

Varför hade JJ inte tagit med sig nycklar och sin jacka när hon stötte på grannen? Hon skulle inte alls till McDonalds när hon hade otur att stöta på honom. Något måste hon ju säga och drog då till med hon skulle handla mat.
Citera
2022-11-07, 11:53
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladybitch
Det sägs att JJ inte hade tillgång till bil, vid denna tidpunkt. Varför är då grannen orolig för att hon då skulle köra själv?? Han erbjöd skjuts av den anledningen. Om det är sant att hon ringt sin mamma är det ju än mer märkligt att han erbjuder skjuts. Men det vi vet är det enda han säger att han var orolig för att hon skulle köra på fyllan 🤷🏻‍♀️

Han säger i podden att han inte trodde på att hennes mamma skulle komma, eller att det lät konstigt.
Citera
2022-11-07, 11:57
Medlem
Citat:
Varifrån kommer den uppgiften??
Att hon inte hade tillgång till bi?

Menar du att utredningen är helt ute och cyklar. Kroppen har hittats nära pappans gård, och tjejerna sitter på sannolika.

Polisen har hittat kroppen genom att följa tjejernas rörelsemönster.
Enl. GW står det tidigt i tråden
Citera
2022-11-07, 12:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladybitch
Enl. GW står det tidigt i tråden

Nu litar jag mer på utredningen än GW idet här fallet, dvs jag tror att GW spekulerar utifrån vida begrepp om hur man vanligtvis behöver göra för att få undan en död kropp. Det behövs ett transportmedel vanligen.

Tror inte att syftade på att det i det här specifika fallet inte fanns tillgång till en bil.

Om polisen nu pratar om övervakningskameraror som fångat upp bilder på en nyckelplats, vems bil skulle de då ha sett?

Ingen annan är misstänkt har man uttryckligen uttalat, och ingen annan är häktad för mistanke om brott.

Hur går det ihop?
Citera
2022-11-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det behöver inte alls ha gått till så. Det är ett worst case scenario. Det kan ha varit en olyckshändelse, men oerhört omdömeslöst av dem att inte stå för det i sådana fall. Förstår att detta fall väcker starka känslor, men dödsstraff är ju också mord, samhället måste vara bättre än så.

Omständigheter som talar mot en olyckshändelse är att inga skrik hördes. Att ingen av dom hade vett att ringa efter hjälp, utan istället köra iväg kroppen och ljuga om vad som hänt. Otroligt att två 18-19 åriga tjejer är kapabla till det.
Citera
2022-11-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimir-Suckmeoff
Dödsstraff behövs för grova mord/massmord som Breivik, Akilov, Mattias Flink eller Ricard Nilsson, men kanske inte just med fallet med Tove, för det här fallet kan ha rört sig om en olyckshändelse som du säger, varvid det då klassas som dråp.

Jag har också svårt att tro annat än att det var oplanerat och inte i avsikt att mörda. De är inga luttrade brottslingar utan två unga tjejer, om än med aggressioner och problem med impulskontroll osv.
Citera
2022-11-07, 12:07
Medlem
Citat:
Nu litar jag mer på utredningen än GW idet här fallet, dvs jag tror att GW spekulerar utifrån vida begrepp om hur man vanligtvis behöver göra för att få undan en död kropp. Det behövs ett transportmedel vanligen.

Tror inte att syftade på att det i det här specifika fallet inte fanns tillgång till en bil.

Om polisen nu pratar om övervakningskameraror som fångat upp bilder på en nyckelplats, vems bil skulle de då ha sett?

Ingen annan är misstänkt har man uttryckligen uttalat, och ingen annan är häktad för mistanke om brott.

Hur går det ihop?

Jag tror inte GW är insatt i detta äreende. Har spekulerar utifrån samma förutsättningar som vi i tråden samt sin breda kunskap om tidigare fall.

Eftersom polisen inte sökte vittnesuppgifter på bilen tror jag han utgick från att den inte använts.
Citera
2022-11-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, en Gud är ju inte att lita på........

Ja, jag har för mig att en skribent i tråden även hävdat att JJ brukade parkera sin bil på den platsen, det var liksom "hennes plats".

Uttalandet kom samma dag som kroppen hittades. Men innan vi på FB och media visste något.

Välkommen till Flashback! Hatten av, första inlägget!

Risken var nog stor att kroppen då landade på grannarnas balkong.....

En skribent hävdade tidigt i tråden att han varit på fosterhem, men jag tycker att han liksom är för gammal för det......men det finns familjehem för vuxna men det brukar då gälla missbruksproblematik eller funktionsnedsättning.

Källa på att en skribent hävdade att han varit på fosterhem?? Jag förmodar att du svamlar på och blandar ihop det med att en skribent skrev att TT och AW brukade vara hemma hos pojkvännens familjehem tills hans skaffade sin egen lägenhet.

Är övertygad om att den skribenten avsåg hemma hos pojkvännens familj/ föräldrahem.

Men du ställer då frågan: Har AW bott i familjehem/ fosterhem? Så varför skapar du trådsanningar att han skulle ha varit på fosterhem??

Eller blandar du ihop det med att en skribent tidigt skriver att antingen MH eller JJ kan ha varit hos
stödfamilj eller jourfamilj?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2022-11-07 kl. 12:13.
Citera
2022-11-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag har också svårt att tro annat än att det var oplanerat och inte i avsikt att mörda. De är inga luttrade brottslingar utan två unga tjejer, om än med aggressioner och problem med impulskontroll osv.

Skulle klassa det som ren och skär avrättning av stackars Tove, ett brutalt mord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in