2022-11-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Jag tänker att han kanske tycker det är tufft att läsa allt som skrivs om/till henne så därför vill han inte längre följa henne. Kärleken till sitt barn finns ju säkert kvar oavsett vad hon orsakat. Som förälder kan man ju avsky en handling ens barn gjort men ändå älska sitt barn.

Ja, så kan det vara. Men man utgår ju ofta från sig själv, och själv hade jag hellre avaktiverat min sociala media.

Men, kanske är det snarare som du säger, absolut
Citera
2022-11-07, 13:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det var no Avel om jag inte minns fel. Troligen på det viset.

Nu håller jag tummarna för att vi snart får se orubricering!

Jag undrar också hur det är med restriktionerna?

Någon som är juridiskt insatt som dels kan ha tankar på varför man släppte på dom, och om det är rimligt at tro att det kan ha ändrats?

Kan det ha att göra med att de är så unga, tidigare ostraffade och möjligt att någon av dom verkat må väldigt dåligt psykiskt?
Det kanske är rent taktiskt, att avläsa deras reaktioner på skriverierna och den vägen få dem att berätta?
Citera
2022-11-07, 13:02
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Fattar inte att de ringde på SOS, de hade kommit undan lindrigare väl?

Det fattas ett "inte" där. De ringde inte SOS.
Citera
2022-11-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilssonc
GH har även tagit bort MH från facebook nu.

HM fb konto finns kvar men det är avstängt för allmänheten
Citera
2022-11-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tänker också att tanken kanske inte var att mörda. Men det var nog inte en ren olyckshändelse, då tänker jag att de faktiskt borde ringt på hjälp och erkänt.

Jag är väldigt säker på att detta var en "oplanerad" händelse. Allt tyder på att saker har hänt lite för fort och gått lite för långt. Händer allt för ofta när folk inte är sina sinnesfulla bruk.

Även lätt att sitta här och säga vad dom "borde" gjort, men riktigt så enkelt är det nog inte för alla. Speciellt inte när man sitter i den situationen och redan "pissat i det blå skåpet". Har man av någon anledning gått för långt och man 'råkat' ha ihjäl någon, när du står där med en kropp på golvet och blod på händerna - så reagerar nog alla på olika sätt.
Senast redigerad av bigPapaBeard 2022-11-07 kl. 13:09.
Citera
2022-11-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 404filenotfound
De brukar flytta runt dem emellanåt.

Inte utan anledning.
Citera
2022-11-07, 13:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Källa på att en skribent hävdade att han varit på fosterhem?? Jag förmodar att du svamlar på och blandar ihop det med att en skribent skrev att TT och AW brukade vara hemma hos pojkvännens familjehem tills hans skaffade sin egen lägenhet.

Är övertygad om att den skribenten avsåg hemma hos pojkvännens familj/ föräldrahem.

Men du ställer då frågan: Har AW bott i familjehem/ fosterhem? Så varför skapar du trådsanningar att han skulle ha varit på fosterhem??

Eller blandar du ihop det med att en skribent tidigt skriver att antingen MH eller JJ kan ha varit hos
stödfamilj eller jourfamilj?

Riktigt onödigt inlägg, tror du folk är tankeläsare här eller? Om du är "övertygad" om att någon annan skribent använt fel ord......vem bryr sig?

Skribenten skrev FAMILJEHEM, och du kan ju googla på det ordet så får du se hur många träffar du får på en annan betydelse av FAMILJEHEM än just fosterhem.

Jag skapar inte alls någon trådsanning, mitt inlägg var ett svar till en annan skribents funderingar på varför AW varit folkbokförd på 6 olika adresser under något år!!!!

Jag är mycket noga med att skriva att jag spekulerar, eller att annan skribent har lämnat info som inte är riktigt bekräftad, men att skribenten verkar trovärdig i mitt tycke!

Hoppa på någon av mupparna som tror att TTs pojkvän är involverad i mordet istället, jag är INTE en av dem!!
Citera
2022-11-07, 13:08
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ja, det var no Avel om jag inte minns fel. Troligen på det viset.

Nu håller jag tummarna för att vi snart får se orubricering!

Jag undrar också hur det är med restriktionerna?

Någon som är juridiskt insatt som dels kan ha tankar på varför man släppte på dom, och om det är rimligt at tro att det kan ha ändrats?

Kan det ha att göra med att de är så unga, tidigare ostraffade och möjligt att någon av dom verkat må väldigt dåligt psykiskt?

Att ha restriktioner men ändå få se på tv är ytterst vanligt efter en tid, det har med den häktades mående att göra, får man ivf se tv kan dagarna gå att överleva.
Ej att förglömma man får inte ha någon annan kontakt förutom häktespersonal och advokaten, advokaten är dock inte mycket att hänga i julgranen, möjligen ett kort telsamtal om någon fråga dykt upp, annars kommer advokaten om du har tur 30 min innan varje förhör.
Senast redigerad av UnitedKingdom 2022-11-07 kl. 13:11.
Citera
2022-11-07, 13:09
Medlem
Citat:
Jag misstänker bä det också, även om det naturligtvis kan vara fel.
Jag kan inte se mig själv i hennes sits, men hur våghalsig är hon inte?

Tror inte många skulle våga chansa på det viset i den situationen. Samtidigt när ska man göra det

Bästa tiden hade nog varit någon. Timme senare.
Men kanske var hon rädd att någon väntade hem Tove. Därför tog hon med mobilen så att det skulle verka som att Tove var med till Donken.
Det var det som MH skulle säga om någon frågade?

Med tanke på de som hänt och de vi vet i hur hon agerat osv så ligger ett personlighetsyndrom mycket nära till hands.
Citera
2022-11-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
HM fb konto finns kvar men det är avstängt för allmänheten

Stämmer inte, jag förmodar att du avser MH, hennes Facebook ser ut som det tidigare har gjort.
Citera
2022-11-07, 13:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Mycket bra att du har reagerat på detta som är mycket intressant.

Varför hade JJ inte tagit med sig nycklar och sin jacka när hon stötte på grannen? Hon skulle inte alls till McDonalds när hon hade otur att stöta på honom. Något måste hon ju säga och drog då till med hon skulle handla mat.
Skulle vara intressant att veta om hon framför grannen avbokar skjutsen med sin mamma.
Troligen hade hon inte någon kontakt med mamman ang skjuts mitt i natten.
Citera
2022-11-07, 13:32
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Kan operatören hitta tex. Messengersamtal, snapchattar etc? Behövs inte telefonen till det? …om den nu inte är helt vattenskadad, men det kanske går att rädda något ändå.

De flesta har idag Icloud/molnfunktion via mobildata så allt lagrads direkt, man kan logga in där, eller direkt via appar, websida, synkade enheter (tex PAD laptop) tex så kommer man åt det mesta.

Sms datatrafik samtal uppkopplingar osv får man via operatören, Bank Id osv.

Messenger och Instagram Messenger får det ut av Meta om telefonen ej är hittad och de inte får fram det som beskrivit ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in