Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Självklart är vi russofober. Ordet fobi innebär oftast en oskälig rädsla för ett inbillat eller överdrivet hot.
Så är inte fallet med Ryssland dock. Vi ska inte tolerera lögner och hot. Inte heller invasioner.
Den var rolig.
Ett gott råd, till vem som helst.
När någon påstår att han vet sanningen så skall man verkligen vara på alerten.
Ta reda på hur den ryskspråkiga befolkningen har behandlats i Ukraina sen 2014 och framför allt i sydöstra Ukraina.
Där har du ditt s.k. väst med goda värderingar.
Ta oxå reda på hur många mediebolag har fått stänga i det "fria ordets land" Ukraina.
Vilka böcker får läsas osv osv.
Men det behövs lite egen granskning till det och inte bara läsa FB och Aftonbladet.
Sen kan du ju också googla på Ukraina med timeframe före 2022. När skitsstöveln byts ut efter 2022 till helgonlandet.
Väst hade bl.a. stora problem med Ukraina att landet skulle upphöra nassegrupperingarna men misslyckades.
Som sagt, läs om detta före 2022.
Jag har gjort det.
Engelska språket är en förutsättning att kunna, blev det för svårt nu.