2022-11-07, 08:55
  #254905
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ryktena om att Ryssland skulle vara så "djupt korrumperat" är väldigt överdrivna, har jag kommit fram till.

Ok, utveckla?

I t ex Bangladesh, där jag varit verksam, var korruptionen väldigt ojämnt distribuerad. Helt hopplöst i fastighetssektorn. Utbildningssektorn var förvånansvärt okorrupt.
Citera
2022-11-07, 09:02
  #254906
Medlem
lapons avatar
Denna måndag är första måndagen på flera veckor då det inte har regnat ryska raketer över hela Ukraina, om jag inte missat något i nyhetsutbudet. Det brukar annars inledas ganska tidigt på morgonen.
-
Citera
2022-11-07, 09:10
  #254907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ryktena om att Ryssland skulle vara så "djupt korrumperat" är väldigt överdrivna, har jag kommit fram till.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - Det var dagens bästa skämt.

Nu vet man att du är ett troll. (eller förståndshandikappad)

136 av 180 - Det överensstämmer ganska bra med min egen bild efter ha varit i Ryssland.

https://www.transparency.org/en/cpi/2021
Citera
2022-11-07, 09:12
  #254908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Du har jobbat med folk från medelklassen som bor i kommunalki?


Jag har jobbat med Kvalitetsingenjörer, produktionstekniker, och projektledare i ett flertal företag på fler orter i Ryssland.
Och ja det är boendestandarden de har, Dessutom har jag lite kontakt med folk innom universitetsvärden i St. Petersburg och det är samma där. Några lärare och övrig personal den som jag vet hade eget badrum, kök och fler rum har en position som proffesor.
Uppenbarligen har du noll koll på hur folk lever i ditt drömland Ryssland, möjligen undantaget Oligarker och IT folk som nu har flyttat.
Citera
2022-11-07, 09:12
  #254909
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Trams förstås. Så istället hyllar du Ryssland. Ett korrupt kloakhål i Europa och ändå bor du kvar här och säger att du trivs med det. Så du är förstås helt inkonsekvent och egentligen en ren hycklare.
Det är förstås du som är mesen som inte vågar stå upp mot det du inte gillar. Nu försöker du finna din egen borttappade manlighet hos ett gäng blandfolk och barbarer österut. Hjälten är en liten gangster i ett skurkland. Dessutom med ett folk som alla ser ned på. Ingen ser upp till en ryss. De är världens paria som du vill jämställa dig med, för att slippa se dig som svensk, om du nu är det. Självförnedring skulle jag kalla det i så fall.

Du är ju en riktig copycat på kommentarer. LOL
Haha. Den kulan visst var den tog (ur Fänrik Ståhls sägner, fritt ur minnet.)
"Surt sa räven om rönnbären" passar lika bra.

Nyhet; Nu vill borgmästaren i Kiev (en f.d. boxare) evakuera Kiev.
Det barkar åt skogen - både bildligt och I praktiken.

Fortsätt att klämma Kalles kaviar ur tuben så du känner dig som en äkta svensk.

Och svenska MSM har krämpor i och med SD,s popularitet

Ett land som Ukraina so leds av en f.d. cirkusartist samt av huvudstadens borgmästare en f.d. boxare har nog inte de bästa förutsättningarna.
Inte undra på att Ukraina kallas för Europas Nigeria.
Trafficking, hackers, korruption - två såta broderländer
__________________
Senast redigerad av guuben 2022-11-07 kl. 09:15.
Citera
2022-11-07, 09:12
  #254910
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Okej.

Enligt den här datan från Harvard så ligger Kanada på plats 43 i världen när man mäter ekonomisk komplexitet, som väl skall vara ett mått på hur högt utvecklad industrin är i landet. Man kan säkert diskutera om 43:e plats är bra eller dåligt, men för att sätta det i lite perspektiv så kan man kolla vilka som ligger strax över respektive strax under.

40. Panama
41. Turkiet
42. Saudiarabien
43. Kanada
44. Tunisien
45. Cypern

https://atlas.cid.harvard.edu/rankings

Ryssland ligger visserligen så lågt som plats 51, men eftersom t.ex. Australien ligger på plats 91 så kanske vi kan vara överens om att det inte finns något enkelt samband mellan industriell komplexitet och välstånd? Vilket var vad som skulle bevisas.

Grym länk, här kommer vi bort från det infantila "har du sett någon produkt hemma som är rysk"?

Men i tråden diskuterar vi ju kriget, och dess utgång.

Jag är t ex av åsikten att Ryssland kommer ur denna konflikt betydligt ekonomiskt svagare, men sanktioner kommer inte avgöra kriget (förutom på det sättet att om man inte gjort några sanktioner alls hade ryssland kunnat avgöra det lättare/snabbare, allt annat lika)
Citera
2022-11-07, 09:15
  #254911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Denna måndag är första måndagen på flera veckor då det inte har regnat ryska raketer över hela Ukraina, om jag inte missat något i nyhetsutbudet. Det brukar annars inledas ganska tidigt på morgonen.
-

Kanske har dom fått börja ransonera , om dom skulle skjuta slut på hela lagret hinner dom
antagligen inte fylla på med nytt .
Förhoppningsvis är det så och då blir nog strategin att skjuta utspritt i stället och så
slumpvis som möjligt så att det fortfarande upplevs som pågående

Hoppas det snart blir revolution i Kreml så den här skiten kan ta slut nån gång.
Citera
2022-11-07, 09:16
  #254912
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Du är ju en riktig copycat på kommentarer. LOL
Haha. Den kulan visst var den tog (ur Fänrik Ståhls sägner, fritt ur minnet.)
"Surt sa räven om rönnbären" passar lika bra.

Nyhet; Nu vill borgmästaren i Kiev (en f.d. boxare) evakuera Kiev.
Det barkar åt skogen - både bildligt och I praktiken.

Fortsätt att klämma Kalles kaviar ur tuben så du känner dig som en äkta svensk.

Och svenska MSM har krämpor i och med SD,s popularitet

Ett land som leds av en f.d. cirkusartist samt av huvudstadens borgmästare en f.d. boxare har nog inte de bästa förutsättningarna.
Inte undra på att Ukraina är Europas Nigeria.

Ukraina kommer när RyZZland är nedkämpat vara Europas starkaste militärmakt. Och den näst starkaste NATO-medlemmen.

Allt pga Putins enorma ego och historiska felbedömning. Bra jobbat!
Citera
2022-11-07, 09:18
  #254913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ryktena om att Ryssland skulle vara så "djupt korrumperat" är väldigt överdrivna, har jag kommit fram till.


där tror jag du kommit fram till en viss sanning i det du "kommit fram till" grattis!
Varför!
I en kleptokrati av Ryzk modell ar korruption ej nödvändig. Makteliten stjäl på annat sätt och berikar sig och de sina genom att stjäla landets gemensamma rikedom genom att hålla opposition i ett järngrepp.

Exempel: Vad händer de som är emot kriget mot Ukraina och protesterar mot det?
Offentigt?
Via media?
Citera
2022-11-07, 09:19
  #254914
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Trams förstås. Så istället hyllar du Ryssland. Ett korrupt kloakhål i Europa och ändå bor du kvar här och säger att du trivs med det. Så du är förstås helt inkonsekvent och egentligen en ren hycklare.
Det är förstås du som är mesen som inte vågar stå upp mot det du inte gillar. Nu försöker du finna din egen borttappade manlighet hos ett gäng blandfolk och barbarer österut. Hjälten är en liten gangster i ett skurkland. Dessutom med ett folk som alla ser ned på. Ingen ser upp till en ryss. De är världens paria som du vill jämställa dig med, för att slippa se dig som svensk, om du nu är det. Självförnedring skulle jag kalla det i så fall.

Här ser du vad folk ser ner på i världen: https://mapsontheweb.zoom-maps.com/post/693544044241076224/most-disliked-country-in-each-nation-2022

Vi bor i en russofob del av världen. Men folk är så binära. Vi behöver inte älska ryssen, det är tillräckligt att tolerera dem, lyssna på dem och (på sikt) handla med dem. Att lyssna på dem behöver inte betyda att man ger efter fullständigt.
Citera
2022-11-07, 09:19
  #254915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Grym länk, här kommer vi bort från det infantila "har du sett någon produkt hemma som är rysk"?

Men i tråden diskuterar vi ju kriget, och dess utgång.

Jag är t ex av åsikten att Ryssland kommer ur denna konflikt betydligt ekonomiskt svagare, men sanktioner kommer inte avgöra kriget (förutom på det sättet att om man inte gjort några sanktioner alls hade ryssland kunnat avgöra det lättare/snabbare, allt annat lika)

Jag har en rysk kikare från 1970-talet. Ruggigt bra. Min morbror köpte den i Leningrad för några askar Marlboro. Bra affär.
Citera
2022-11-07, 09:20
  #254916
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA - Det var dagens bästa skämt.

Nu vet man att du är ett troll. (eller förståndshandikappad)

136 av 180 - Det överensstämmer ganska bra med min egen bild efter ha varit i Ryssland.

https://www.transparency.org/en/cpi/2021
Ryssland har samma poäng som Mali och Liberia. Får förmodligen backa ytterligare några placeringar när ännu ej upptäckta lögner upptäcks. Ett riktigt skitland på precis alla sätt och vis. Borde behandlas som Nordkorea.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in