Citat:
Ursprungligen postat av
Mantilla
Vet inte om nån annan reagerat på detta, men i podden (ca 28 min in) säger grannen som körde henne till McDonals något intressant: När han hade erbjudit sig att skjutsa henne dit ville hon först gå tillbaka upp till sig och hämta sin jacka och nycklar, och det gjorde hon. Varför hade hon inte redan jackan på och nycklarna med sig när de stötte ihop i trappen? Enligt uppgift var det dåligt väder den natten, så även om mamman skulle köra henne borde hon väl haft både jacka och nycklar med sig?
Jag tror snarare att hon tidigare hade ringt och bett de 2 killarna i den röda bilen att komma hem till henne för att hjälpa henne med kroppen, och att hon skulle gå ned och öppna porten åt dem när hon stötte ihop med grannen. När hon sedan gick upp till sig igen innan de åkte iväg, ringde hon de 2 killarna och dirigerade om dem till McD, så att hon skulle kunna ge nya instruktioner där, och därför dök de upp där. Jag tror hon visste att de skulle vara där, och sannolikt var det inte den 'bästa kompis'-kille hon namngav till grannen som satt i bilen, det tror jag var avsett som ett villospår.
En spekulation till:
JJ var på väg ner till källaren/tvättstugan för att ställa upp dörrar/öppna skuffen inför att de skulle bära ner kroppen, sprang upp med bilnyckeln och tog på sig jacka.
Jag kan inte släppa TT.s pojkvän riktigt, kan han ha tagit sig hem till JJ om han fått vetskap om att TT skulle dit? Som jag förstår det så har det inte framkommit att han har något alibi, mobil kan ha lämnats hemma efter hans samtal till TT vid 01.45 (ej säker på tidpunkten).
Går det att se på övervakningskameran, som fotat bilen, vilka som satt i den? Behöver nödvändigtvis inte vara två kvinnor...
Kanske JJ sagt att ni får fixa ner TT till bilen under tiden jag är och köper mat, hon vill prata med någon "kompis" för att få tiden att gå innan de kommer hem igen.
Som GW uttryckte sig i Nyhetsmorgon ang varför kvinnorna tiger... det KAN ev vara för att hålla tyst om någon annan.
Tillägg: Kanske var MH inte med när de körde bort TT, hon fick till uppgift att flytta cykeln så det skulle så ut att TT var på hemväg från JJ.