2022-11-07, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viva-t
Jag kollade också upp detta för någon dag sedan. Ingen i familjen följer MH på Facebook längre. Det kan ju bara vara pga att de inte vill att folk ska veta vilka de är. De lär ju ha sett vad folk skrivit på MHs bilder tex.

Exakt
Dels det och samtidigt kanske för att de själva inte vill se allt hat som andra skriver.
Citera
2022-11-07, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pilsnerlord
// Tja vad jag fått lära mig tidigare så är ett mord planerat men ett dråp är avhängit på om det mer eller mindre blev så i stundenshetta typ. Ja visst kommer de åka dit för detta oavsett men beroende på de är unga och kanske tidigare ostraffad så kan tiden på anstalt bli olika strafflängd .
Fast riktigt så är det inte. Det är en gammal myt att mord måste vara planerat i förväg, annars är det per automatik dråp. Bara det faktum att de såg till att TT följde med hem till JJ (om nu så var fallet) kan räcka för att anses planerat. Det är snarare så att det blir dråp om gm blivit påhoppad, eller om det finns andra förmildrande (förklarande) omständigheter som gör att gm haft ihjäl offret.

Bara det faktum att de tidigare varit osams kan tyda på att JJ haft uppsåt att döda TT... Men men, vi får vänta o sa vad den nya brottsrubriceringen blir och om de tillslut blir dömda, samt för vad.
Citera
2022-11-07, 07:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Tack för ditt fina o kloka svar. ( Ja, jag tänker också att hon kanske fick nog på allt som textades fram och tillbaka o tänkte positivt, vuxet att det hör kan vi prata om på riktigt"....vem vet
Japp! Jag tror varken du eller jag är ensam om att hoppas på att hela Internet försvinner faktiskt...självklart är det inte Snapchat....finns ju allt möjligt nytt...oavsett.. det förstör så mycket för så många, och det går på några sekunder att rasera någons liv, skapa ett rykte, hamna i missförstånd....inte bara för ungdomarna... det händer ju alla.
Men som sagt..... jag är inte förvånad...men jag är nog i fel forum ( alltså inget negativt hit ), intressant hur föräldrar diskuterar det här...

Det är nog inte alls omöjligt att bråket handlar om skit som kastas ut på snapchatt m.m
Citera
2022-11-07, 07:30
Medlem
Mantillas avatar
Vet inte om nån annan reagerat på detta, men i podden (ca 28 min in) säger grannen som körde henne till McDonals något intressant: När han hade erbjudit sig att skjutsa henne dit ville hon först gå tillbaka upp till sig och hämta sin jacka och nycklar, och det gjorde hon. Varför hade hon inte redan jackan på och nycklarna med sig när de stötte ihop i trappen? Enligt uppgift var det dåligt väder den natten, så även om mamman skulle köra henne borde hon väl haft både jacka och nycklar med sig?

Jag tror snarare att hon tidigare hade ringt och bett de 2 killarna i den röda bilen att komma hem till henne för att hjälpa henne med kroppen, och att hon skulle gå ned och öppna porten åt dem när hon stötte ihop med grannen. När hon sedan gick upp till sig igen innan de åkte iväg, ringde hon de 2 killarna och dirigerade om dem till McD, så att hon skulle kunna ge nya instruktioner där, och därför dök de upp där. Jag tror hon visste att de skulle vara där, och sannolikt var det inte den 'bästa kompis'-kille hon namngav till grannen som satt i bilen, det tror jag var avsett som ett villospår.
Citera
2022-11-07, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vad svamlar du?
Genom att klämma ur sig att mamma ska komma o skjutsa henne på donken, misstänker grannarna direkt att hon påverkad tänkt köra med sin egen bil till donken då det blåste och småregnade.
Den stod bakom huset och ingen annanstans, brukar du själv lämna din egen bil 1.5km från din bostad?
Varför tror du han erbjöd sig att skjutsa henne, jo grannen vet att hennes bilen står rakt utanför bak dörren och ville inte att hon skulle köra i fyllan/påverkad.
Har du ens läst vad grannen själv sa ”han ville förhindra henne från att köra i det skicket”
Läs sida i första inlägget och sen grevens sammanfattningar om allt innan då trollar till tråden.
Det var värst vad du var lättirriterad/kränkt. Jo tack, jag har läst sammanfattningar (tack för dem, mkt bra) men det finns trots allt andra inlägg i tråden än dem. Bla har det talats om att bilen skulle stå hos mamman. Och jo, om du hade lyssnar på vad grannen sa så hade du också hört att han sa att J sa att hennes mamma skulle köra henne. Sen om han trodde på det är väl en annan fråga, men det var vad hon sa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Vet inte om nån annan reagerat på detta, men i podden (ca 28 min in) säger grannen som körde henne till McDonals något intressant: När han hade erbjudit sig att skjutsa henne dit ville hon först gå tillbaka upp till sig och hämta sin jacka och nycklar, och det gjorde hon. Varför hade hon inte redan jackan på och nycklarna med sig när de stötte ihop i trappen? Enligt uppgift var det dåligt väder den natten, så även om mamman skulle köra henne borde hon väl haft både jacka och nycklar med sig?

Jag tror snarare att hon tidigare hade ringt och bett de 2 killarna i den röda bilen att komma hem till henne för att hjälpa henne med kroppen, och att hon skulle gå ned och öppna porten åt dem när hon stötte ihop med grannen. När hon sedan gick upp till sig igen innan de åkte iväg, ringde hon de 2 killarna och dirigerade om dem till McD, så att hon skulle kunna ge nya instruktioner där, och därför dök de upp där. Jag tror hon visste att de skulle vara där, och sannolikt var det inte den 'bästa kompis'-kille hon namngav till grannen som satt i bilen, det tror jag var avsett som ett villospår.

Var det inte en faktisk kompis som hon mött upp på mcd? D
Citera
Medlem
Citat:

Jag trodde tidigare att Ts kropp redan låg i ”kompisarnas” (satt dom i den röda bil som beslagtogs, vem körde den?) baklucka vid McDonalds. Det scenario du nu satt ihop är mycket mer logiskt. Kan även varit så att hon inte ville att ”kompisarna” skulle ha mer telefonkontakt med henne. Så MH var tvungen att säga åt dom att det var ändrade planer när dom dök upp.
Citera
2022-11-07, 07:52
Medlem
Citat:

Japp skrev om det för några dagar sen. Mest logiska förklaring till McDonalds resan
Citera
2022-11-07, 08:07
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Var det inte en faktisk kompis som hon mött upp på mcd? D
Naturligtvis kände hon dem som satt i den röda bilen, men att i detalj börja beskriva för grannen vem det är hon pratat med i 1 min. låter lite osannolikt, i synnerhet om hon just lejt den personen som medbrottsling, så jag tror det var någon annan än denna 'bästa kompis' hon faktiskt pratade med.
Citera
2022-11-07, 08:22
Medlem
Ken Drydens avatar
Någon som har en karta?

De hållpunkter som vore intressanta är JJs lägenhet, Gulfmacken och ungefärlig fyndplats.

Tove måste ha kånkats ned till bilen ca 03.50. Klockan 04.00 fångas bilen av kamerorna på Gulfmacken. Klockan 05.00 registreras bilen återigen av kamerorna på Gulfmacken - nu på väg tillbaka till JJs lägenhet.

Således har JJ och MH haft en timme på sig att köra från Gulf, identifiera en dumpningsplats, dumpa liket, kanske försöka gömma det och sedan lämna platsen. Man kan tänka sig att JJ och MH varit ganska upprivna med tanke på vad som hänt, ändå har det gått ganska snabbt.

Liket kan väl då knappast ha varit särskilt väl dolt? Man kanske kan tycka att polisen borde ha kunnat hitta stackars Tove snabbare än vad de gjorde?
Citera
2022-11-07, 08:25
Medlem
Citat:

En spekulation till:

JJ var på väg ner till källaren/tvättstugan för att ställa upp dörrar/öppna skuffen inför att de skulle bära ner kroppen, sprang upp med bilnyckeln och tog på sig jacka.

Jag kan inte släppa TT.s pojkvän riktigt, kan han ha tagit sig hem till JJ om han fått vetskap om att TT skulle dit? Som jag förstår det så har det inte framkommit att han har något alibi, mobil kan ha lämnats hemma efter hans samtal till TT vid 01.45 (ej säker på tidpunkten).

Går det att se på övervakningskameran, som fotat bilen, vilka som satt i den? Behöver nödvändigtvis inte vara två kvinnor...

Kanske JJ sagt att ni får fixa ner TT till bilen under tiden jag är och köper mat, hon vill prata med någon "kompis" för att få tiden att gå innan de kommer hem igen.

Som GW uttryckte sig i Nyhetsmorgon ang varför kvinnorna tiger... det KAN ev vara för att hålla tyst om någon annan.

Tillägg: Kanske var MH inte med när de körde bort TT, hon fick till uppgift att flytta cykeln så det skulle så ut att TT var på hemväg från JJ.
Senast redigerad av Tufsankatt 2022-11-07 kl. 08:44.
Citera
2022-11-07, 08:30
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Någon som har en karta?

De hållpunkter som vore intressanta är JJs lägenhet, Gulfmacken och ungefärlig fyndplats.

Tove måste ha kånkats ned till bilen ca 03.50. Klockan 04.00 fångas bilen av kamerorna på Gulfmacken. Klockan 05.00 registreras bilen återigen av kamerorna på Gulfmacken - nu på väg tillbaka till JJs lägenhet.

Således har JJ och MH haft en timme på sig att köra från Gulf, identifiera en dumpningsplats, dumpa liket, kanske försöka gömma det och sedan lämna platsen. Man kan tänka sig att JJ och MH varit ganska upprivna med tanke på vad som hänt, ändå har det gått ganska snabbt.

Liket kan väl då knappast ha varit särskilt väl dolt? Man kanske kan tycka att polisen borde ha kunnat hitta stackars Tove snabbare än vad de gjorde?

När hon hittades var det några som skrev att det fanns någon gammal brunn på platsen men det kanske bara var snack ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in