Citat:
Ursprungligen postat av
AfroCondomFactory
Vet tyvärr inget, men folktomma spelningar i ishallar är verkligen inte kul, jag såg Scorpions på 80-talet i ett öde Scandinavium vilket var sådär..

Såg hair en gång på scandinavium med under 1000 pers (mitten av 80-talet). man hade skärmat av en kortsida. Jag tyckte det funkade men jag var förvånad över upplägget. Det kan ha varit fler föreställningar. Men det fanns färre arenor då. Tror bara var liseberghallen eller scandinavium.
Hittade kul lista med alla 70-tals framträdanden på scandinavium:
https://gotevent.se/media/3799/evenemang-pa-scandinavium-under-70.pdf
1972-05-24 CHARLEY PRIDE Konsert 898 (vet ej vem är)
1972-08-24 THE WHO Konsert 2 625
1973-01-23 CHUCK BERRY Konsert 1 063
73 går 4000 på led zeppelin och 3000 på deep purple mark II men 8000 på James Last. Inse att folk är idioter.