2022-11-07, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Ok, så du har reggat dig endast för att diskutera i denna tråden. Känns det bra för dig? Poliser vill inte bli av med sina jobb, de pratar INTE med folk utanför utredningen, inte ens GW.

Det var en tanke? För att jag undrar hur GW kan vara så säker.
Varför så aggressiv? Vad gör du själv här? Ja jag har skapat ett konto för att diskutera på Flashback… som alla andra här har gjort, inklusive du själv.

Lite läsning för dig.. https://lawline.se/answers/ar-bevisning-som-lackt-vardelos-i-domstol

Mvh har fått information jag inte borde fått av polis förr…
Senast redigerad av HawkPie 2022-11-07 kl. 02:08.
Citera
2022-11-07, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HawkPie
Det var en tanke? För att jag undrar hur GW kan vara så säker.
Varför så aggressiv? Vad gör du själv här? Ja jag har skapat ett konto för att diskutera på Flashback… som alla andra här har gjort, inklusive du själv.

Lite läsning för dig.. https://lawline.se/answers/ar-bevisning-som-lackt-vardelos-i-domstol

Mvh har fått information jag inte borde fått av polis förr…

GW baserade sitt uttalande på att mycket av obduktionen är klar då, alltså att de har en dödsorsak, inget annat.
Citera
2022-11-07, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
GW baserade sitt uttalande på att mycket av obduktionen är klar då, alltså att de har en dödsorsak, inget annat.

Det låter rätt logiskt! Men jag är inte heeelt övertygad. Facit borde väl betyda att vi vet vad som hänt; bara dödsorsaken ger väl inte det? Men det kan mkt väl vara som du säger som sagt
Citera
2022-11-07, 02:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk

Det har jag undrat över. Om man hittar en med stor sannolikhet mördad person, en 21-årig kvinna som var i livet i vart fall så sent som 17 dagar innan hon hittades (16/10-2/11) - väntar man verkligen med rättsmedicinsk undersökning och obduktion i många dagar till veckan efter dvs till 7-8/11??
Det låter märkligt.

Kriminaltekniska och medicinska fynd är färskvara.
Förvaring i kylrum kan förstöra fynd om kroppen tidigare befunnit sig i högre temperatur. Precis som naturligtvis förvaring i rumstemperatur förstör ännu mer. Simmande färska spermier slutar exempelvis simma i kyla, varvid tidpunkten för sex kan vara svår att avgöra.
Rena labb analyser kan ta lite längre tid, men själva den rättsmedicinska undersökningen och obduktionen för att hitta en sannolik dödsorsak borde rimligen redan vara klar.

Är det en alltför grov gissning att rättsmedicinsk obduktion redan har gjorts, rimligen torsdag 3/11 eller fredag 4/1, men att polisen vill ha lite respit och lugn och ro och därför uppger att de inte kommer kunna lämna ut mer information förrän i nästa vecka?

Att polisen de facto idag redan vet hur LL har dött? Och kanske också vem som gjort det?
Senast redigerad av coli 2022-11-07 kl. 02:48.
Citera
2022-11-07, 02:56
Medlem
Vet inget om fallet men ramlade på en ny podd om fallet som jag delar med mej av.

https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen/del-1-vad-har-hant-med-tove

https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen/del-2-grannen-pa-vaningen-under

Citat,
Alessandro är kvar i Vetlanda och deltar i skallgång med Missing People. Han följer upp ett tips från en känd utredare och letar efter spår i terrängen på en plats som har betydelse för en av de misstänkta.

Det är noterbart konstig stämning på den lilla orten, men varför pratar ingen? En FBI-agent uppmuntrar Alessandro att fortsätta fråga runt. Till slut återvänder han till huset från avsnitt ett och får en intervju med grannen som bor på våningen under en av de misstänkta kvinnorna, och som var den som skjutsade henne natten när Tove försvann.
Senast redigerad av Hejhejvidica 2022-11-07 kl. 03:10.
Citera
2022-11-07, 04:18
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det låter rätt logiskt! Men jag är inte heeelt övertygad. Facit borde väl betyda att vi vet vad som hänt; bara dödsorsaken ger väl inte det? Men det kan mkt väl vara som du säger som sagt
Jag fick också uppfattningen att han menar facit som uppklarandet.
Citera
2022-11-07, 04:20
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Vet inget om fallet men ramlade på en ny podd om fallet som jag delar med mej av.

https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen/del-1-vad-har-hant-med-tove

https://poddtoppen.se/podcast/1651864932/forsvunnen/del-2-grannen-pa-vaningen-under

Citat,
Alessandro är kvar i Vetlanda och deltar i skallgång med Missing People. Han följer upp ett tips från en känd utredare och letar efter spår i terrängen på en plats som har betydelse för en av de misstänkta.

Det är noterbart konstig stämning på den lilla orten, men varför pratar ingen? En FBI-agent uppmuntrar Alessandro att fortsätta fråga runt. Till slut återvänder han till huset från avsnitt ett och får en intervju med grannen som bor på våningen under en av de misstänkta kvinnorna, och som var den som skjutsade henne natten när Tove försvann.

De finns i sammanfattningen som du kan läsa i början av tråden om du är intresserad av fallet och allt som hänt
Citera
2022-11-07, 05:22
Medlem
Citat:
Ja. Jag som inte känner henne har väldigt svårt att bortse från det faktum att hon verkar haft en hel del psykiska problem.

MHs pappa följer henne inte längre på instagram. Konstigt. Undrar hur hon haft det i hemmet? Under uppväxten? Visst är det hon antagligen gjort hemskt, men varför ta avstånd från sitt barn på det viset? Om det var att jag inte ville bli hittad av troll hade jag hellre inaktiverat min instageam än tagit bort mitt barn.

GH har även tagit bort MH från facebook nu.
Citera
2022-11-07, 06:11
Medlem
Är GH adoptivfar till MH? Det kan ju faktiskt vara MH själv som bett GH ta bort henne på sociala medier. OM hon har emorionell kompass för GH, och hon (givet häktesrestriktioner) tillåtits den förmedlan.
Citera
2022-11-07, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det har jag undrat över. Om man hittar en med stor sannolikhet mördad person, en 21-årig kvinna som var i livet i vart fall så sent som 17 dagar innan hon hittades (16/10-2/11) - väntar man verkligen med rättsmedicinsk undersökning och obduktion i många dagar till veckan efter dvs till 7-8/11??
Det låter märkligt.

Förvaring i kylrum kan förstöra fynd om kroppen tidigare befunnit sig i högre temperatur. Precis som naturligtvis förvaring i rumstemperatur förstör ännu mer. Simmande färska spermier slutar exempelvis simma i kyla, varvid tidpunkten för sex kan vara svår att avgöra.
Rena labb analyser kan ta lite längre tid, men själva den rättsmedicinska undersökningen och obduktionen för att hitta en sannolik dödsorsak borde rimligen redan vara klar.

Är det en alltför grov gissning att rättsmedicinsk obduktion redan har gjorts, rimligen torsdag 3/11 eller fredag 4/1, men att polisen vill ha lite respit och lugn och ro och därför uppger att de inte kommer kunna lämna ut mer information förrän i nästa vecka?

Att polisen de facto idag redan vet hur LL har dött? Och kanske också vem som gjort det?

Nej. Detta har tagits upp tidigare i tråden: Man gör en initial "besiktning" av kroppen - men väntar med fullskalig obduktion för att inte riskera förstöra för mycket av biovävnad och vidhäftade fynd - innan man finkammat fyndplats m m, i syfte att formulera vad man letar efter och inte missa något.
En kropp kan konserveras en viss tid i optimal klinisk miljö (läs Rättsmedicin).

För att citera amerikanska specialstyrkors måtto:

"Slow is smooth - Smooth is fast..."
Citera
2022-11-07, 06:35
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilssonc
GH har även tagit bort MH från facebook nu.

Jag kollade också upp detta för någon dag sedan. Ingen i familjen följer MH på Facebook längre. Det kan ju bara vara pga att de inte vill att folk ska veta vilka de är. De lär ju ha sett vad folk skrivit på MHs bilder tex.
Citera
2022-11-07, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det låter märkligt.

Obduktionen kanske är klar men att dom väntar på tex provsvar (för å finna eventuella substanser i kroppen) innan dom kan färdigställa obduktionsrapporten.?
En tanke bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in