2022-11-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Se där väst propagerar som vanligt. Fortsätt läs på du.
Jag är ledsen att det sårar dig när dina lögner belyses men så går det när man väljer drängtjänst åt fascisterna.
Citera
2022-11-06, 23:50
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annica, sthlm
Folk i gemen är inte fullständigt debila utan något som helst förstånd till att begripa orsaker och samband. Jag är ganska säker på att stadsborna i Kyiev och i Ukraina överlag är klart medvetna om att de och landet är under attack och delvis invaderade av rysk maktapparat. När- och då fiendens raketer, missiler, bomber, robotar och drönare ansätter samhället vet invånarna vad som händer och varifrån order därom kommer. Ej heller vi i Sverige skulle skylla våra ledare om vi blir attackerade av främmande makt, ukrainarna ser saker lika klart som vem som helst annan- att det finns enstaka undantag med lite mer klent förstånd kan din postning vittna om.

Det där om fredsavtal mellan USA och Ryssland är bara ditt försök till skuldförskjutning- ett ovanligt dåligt försök, de flesta av de tidigare trollen vi i tråden härbärgerade gjorde det mycket, mycket bättre. Jag tar dig som novis och räknar med att du framledes kommer göra bättre ifrån dig.

Javisst jag är rätt novis med att argumentera med okunniga, icke pålästa, förblindade msm,are samt sen en hop fjortisar dit kanske även du hör.
Jag skriver om det jag läst och kommer inte bara med osammanhängande och barnsliga uttalanden som verkar vara kutym här.
Nåväl, ingen större fara.
Jag är en "ryssvänlig" republikan som gillar Trump.

Nb, varför tror du att Finland måste lämna över 10% av sitt territorium till Ryssland vid andra världskriget?
Många finska hem blev på ryska sidan och fina staden Viborg.
Det är krasst sagt bara att gilla läget och gå vidare.
Läs pragmatism, ett ord som få tycks veta vad det ens innebär (här på FB).
Det är på grund av nickedockan Zelensky som många har fått antipati mot Ukraina - inte rättvist, men så är inte livet heller.

Jag hoppas du lärt dig något

Z
Citera
2022-11-06, 23:52
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankan76
Mycket snack liten verkstad. Speciellt när västs vapen som levereras till Ukraina säljs vidare till kriminella i andra länder. Ukraina är riktiga visionärer.

Finns inga belägg för det. Eller var har du läst detta?

Informationen från Finland var ju felaktig/missvisande:

https://www.flashback.org/sp82319863
Citera
2022-11-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att vara visionär, ses inte direkt som något negativt som du vekar tro. Men har inget med att sälja vapen att göra. Däremot tror jag de har en vision om ett fritt Ukraina, så där har du nog rätt att de kan vara visionärer.
Jag menar på om dem nu så länge som du beskriver velat komma ur korruptionen men den finns än idag med västs vapen som levereras som stöd, varför händer inget? Påståendet blir inte trovärdigt att Ukraina förblir Europas mest korrupta land och att Sverige inte ska skicka mer saker till ett svart hål som du och jag bekostar.
Citera
2022-11-06, 23:55
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Men va fan...
Börjar kanske gå dåligt för Lada-produktionen nu 😁 i brist på bilar får det bli tåg ist.

Mera genetiskt skadade Z-orcher!

https://twitter.com/RussianLife2022/status/1589211932594438151
Citera
2022-11-06, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag är ledsen att det sårar dig när dina lögner belyses men så går det när man väljer drängtjänst åt fascisterna.
Om det nu var fel noterat. Varför plockas inte nyheten ner? Jävla foliehatt.
Citera
2022-11-06, 23:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Nb, varför tror du att Finland måste lämna över 10% av sitt territorium till Ryssland vid andra världskriget? Många finska hem blev på ryska sidan och fina staden Viborg.

Finland var tvungen att gå med på detta när alla andra möjligheter var uttömda. Men de stred för sina områden så länge de hade möjlighet.

Samma sak gäller för Ukraina. De kommer att strida för sina områden så länge de har möjlighet. Och om Ryssland är så här usla på att kriga, så kan Ukraina även vinna kampen. Bara de har uthållighet. Och väst fortsätter att ge hjälp.
Citera
2022-11-07, 00:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Javisst jag är rätt novis med att argumentera med okunniga, icke pålästa, förblindade msm,are samt sen en hop fjortisar dit kanske även du hör.
Jag skriver om det jag läst och kommer inte bara med osammanhängande och barnsliga uttalanden som verkar vara kutym här.
Nåväl, ingen större fara.
Jag är en "ryssvänlig" republikan som gillar Trump.

Nb, varför tror du att Finland måste lämna över 10% av sitt territorium till Ryssland vid andra världskriget?
Många finska hem blev på ryska sidan och fina staden Viborg.
Det är krasst sagt bara att gilla läget och gå vidare.
Läs pragmatism, ett ord som få tycks veta vad det ens innebär (här på FB).
Det är på grund av nickedockan Zelensky som många har fått antipati mot Ukraina - inte rättvist, men så är inte livet heller.

Jag hoppas du lärt dig något

Z
Jag anser nog att du är ryss, kanske med svenskt medborgarskap. Men allt du framför visar att Ryssland är det du känner för, vilket är så osvenskt som något kan bli. Ditt ohöljda beröm som du spottat ut dig här för Ryssland visar på att du inte är svensk i hjärtat. Det där med republikan, tror jag dessutom bara kommer från att du tror att republikaner är Trump allihopa, men så är det inte. Det kommer du nog att bli varse.
Citera
2022-11-07, 00:02
Medlem
Youtubern "Reporting from Ukraine" säger nu i natt att ukrainska styrkor har avancerat i Luhansk region och gått in i Kuzemivka.
Citera
2022-11-07, 00:04
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Finns inga belägg för det. Eller var har du läst detta?

Informationen från Finland var ju felaktig/missvisande:

https://www.flashback.org/sp82319863

Det var det inte alls.
Man måste på grund av PK-tvånget säga att man inte kan säkerställa med 100% säkerhet att det är just Natovapnen som skickat i år som är ute på svarta marknaden. Haha.
Men att vapnen kommer nu ut på svarta marknaden från Ukraina har INTE dementerats. Utom av Flashbackare..LOL.
Vilka säkra källor finns det; Aftonbladet och FB.godnatt.
Citera
2022-11-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Mera genetiskt skadade Z-orcher!

https://twitter.com/RussianLife2022/status/1589211932594438151
Nu kommer jag för sjutton ha mardrömmar en lång tid framöver.

Stackars alla dessa Putinskadade barn, föräldrarna har ju lyckats att ge sina barn hjärnskador för resten av deras liv.
Citera
2022-11-07, 00:06
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annica
Folk i gemen är inte fullständigt debila utan något som helst förstånd till att begripa orsaker och samband. Jag är ganska säker på att stadsborna i Kyiev och i Ukraina överlag är klart medvetna om att de och landet är under attack och delvis invaderade av rysk maktapparat. När- och då fiendens raketer, missiler, bomber, robotar och drönare ansätter samhället vet invånarna vad som händer och varifrån order därom kommer
.
Citat:
Javisst jag är rätt novis med att argumentera med okunniga, icke pålästa, förblindade msm,are samt sen en hop fjortisar dit kanske även du hör. Jag skriver om det jag läst och kommer inte bara med osammanhängande och barnsliga uttalanden som verkar vara kutym här.
Menar du alltså på riktigt att du någonstans läst att det ukrainska folket klandrar sin ledning över kriget och att du tagit det som en sanning god nog att anslå här i tråden för att du tänker dig skribenter här är okunniga, förblindade och dåligt pålästa- mig själv inräknad. Jag har en aning om att du med framtida postningar kan komma upplevas som obegåvad, lögnaktig och bara tas som menade till förargelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in