2022-11-06, 21:37
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irondaemon
Haha. Nej. Det var en man som vann, som numera är en kändisfrisör.

Bandet tog du.

Mäter du Volt i Ampere? Nej.

Ah jag hittade. Hehe jävla kuknamn, inte ditt fel med rebusen
Citera
2022-11-06, 21:38
Medlem
Biggedys avatar
Citat:

Mäter du Volt i Ampere? Nej.

Jag e ingen elektriker haha 😅
Citera
2022-11-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kalsongraggar-metoden ... den var ny? Blir damerna till sig av ett tvättäkta rockstjärne-paket?

Ser ut som en hangaround till ett sleeze-band.

Varför springer karln efter 12- och 14-åringar när han har en ung och snygg flickvän.

Mänskligheten är obegriplig.
I telefonsamtalet framgår det att han är lite medveten om att han har problem. Han har tydligen hållt på i åratal med detta men trodde att det skulle upphöra när han skaffade flickvän vilket uppenbarligen inte fungerade
Citera
2022-11-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnHellberg
Enligt similarweb så har de cirka 800.000 besök i månaden.

https://www.similarweb.com/website/dumpen.se/#traffic

Unika besök är det centrala men trodde att dom fastnat på 500.000. Låter annars märkligt att 800.000 besöker sidan men endast 40.000 kollar en video. Vad sysslar övriga 760.000 pers med då på sidan. Det har dribblats med siffror och det luktar skumt

Jag hoppas Sara reder ut detta i nästa podd.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2022-11-06 kl. 22:01.
Citera
2022-11-06, 21:47
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
På Facebook kallar han sig istället för samma som paradise hotell-vinnaren 2005 (tillika en känd frisör) kallas i förnamn, samt har ett mellannamn som är detsamma som ett progressivt metalband från Israel heter, med Noa Gruman som sångerska, men sitt riktiga efternamn.

Tog lite tid men tillslut hitta jag honom, tackar för detta
Citera
2022-11-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det är utan tvekan förtal, men Dumpen har utgivningsbevis. Det har förklarats många gånger vad det betyder.

Visst man kan kalla vad som helst för förtal. Det är ju sant, men nu pratar jag om olagligt förtal. Och vad är det som är olagligt i att de intervjuar folk eller chattar med dem på nätet?
Citera
2022-11-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
När man gör det på ett sådant sätt att individen mot sun vilja enkelt identifieras så ja.
Men - inte mina ord utan fri återgivning av uttalanden som gjorts av andra. Finns länkar i tråden.

Det är inte olagligt för media att göra intervjuer med folk.
Citera
2022-11-06, 21:50
Avslutad
Kalsonggäddan (Napp #161) Stockholm
Citat:
Ursprungligen postat av Perkins
Rebus

Delar förnamn med en folkrättsaktivist som började ett av sina kända tal med ”i have a dream”

Efternamn elektrisk storhet mäts i enheten Ampere
Vill lägga till lite information så man inte förväxlar honom med någon annan.

Mellan-namn samma som politikern Ullenhag som lät publicera påstådda myter om invandringen på regeringens hemsida.
Han är född samma år som Scorpions släppte Lovedrive, Kiss släppte Dynasty och ACDC släppte Highway to Hell. Gäddan gillar ju rocknroll så jag tänkte det passar med musikreferenser.

På hans Facebookprofil har folk gratulerat honom på födelsedagen vilket gjorde att jag kunde sortera ut honom från andra med samma namn.
Citera
2022-11-06, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Visst man kan kalla vad som helst för förtal. Det är ju sant, men nu pratar jag om olagligt förtal. Och vad är det som är olagligt i att de intervjuar folk eller chattar med dem på nätet?
Jag menade förtal i juridisk bemärkelse. Hade de inte haft utgivningsbevis hade det varit solklart i en rättegång.

Förtalet här består i att de hänger ut gäddorna.
Citera
2022-11-06, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag menade förtal i juridisk bemärkelse. Hade de inte haft utgivningsbevis hade det varit solklart i en rättegång.

Förtalet här består i att de hänger ut gäddorna.
Och gäddorna verkar uppenbarligen inte vara intresserade av att göra en anmälan om förtal och dyka upp i eventuell rättegång och därmed riskera att denna rättegång dyker upp på nätet
Citera
2022-11-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är inte olagligt för media att göra intervjuer med folk.
Nej, men frågan uppstår ju - vill personen i fråga intervjuas? Vill personen i fråga publiceras så de enkelt kan identifieras?
De flesta media följer de pressetiska regler som satts upp. Dumpen struntar fullständigt i det och anser sig själva ha rätt att publucera vad de vill, på vilket sätt de vill.
Som sagt - du tar debatt med fel person här. Jag bara återger hyr jag uppfattat artiklar jag läst som varit länkade här i tråden.
Citera
2022-11-06, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och gäddorna verkar uppenbarligen inte vara intresserade av att göra en anmälan om förtal och dyka upp i eventuell rättegång och därmed riskera att denna rättegång dyker upp på nätet
Så kan det vara, och när det gäller förtal är det sällan det går att anmäla till polisen. Du får driva rättegången själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in