2022-11-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom måste visa framgång i kriget när dom skickat så mycket.

Ingen amerikansk soldat har dött. Det är det viktiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
Läser du överhuvudtaget vad som händer i Ukraina, det är ju Ukrainska befolkningen som famlar i mörker och har inte ens vatten att dricka och fryser varje dag lite mer än igår. Stackar Ukrainare, men jag skyller på f.d. cirkusartisten Zelensky samt Bidenadministationen och MSM.

Och sen en stor skillnad; I väst tycker bara hälften av invånarna i gängse land om sin ledare. I Ryssland stöds han mer än till 90%. Sen kan msm påstå vad dom vill.
Förstår att du är en gammalkommunist.
Du har fel i det mesta du skriver.
Citera
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4p26p/tetyana-mudryenko-protesterade-mot-ryssland-hangdes

Ryss-Orcernas lydhundar i Ukraina hänger en sköterska framför rådhuset bara för att hon protesterar mot ockupationen. Men glöm inte, det är Ryssland som är de goda i den här konflikten enligt vissa

Inga källor men det duger i msm med "några vittnen, enligt utsago"
Anmärkningsvärt att msm läsare har tappat helt förmågan till källkritik.

Men nåt positivt;
In Western countries, they are privately discussing the possibility of a peace agreement between the Russian Federation and Ukraine.

At the same time, publicly, foreign politicians try to avoid statements that could confuse Ukraine, writes The Wall Street Journal.

Earlier, the media reported that the United States urged Kiev to show openness to negotiations with Russia, so as not to lose world support.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, Ryssland har tagit en femtedel av Ukraina.
Enligt ryska källor så retirerade Ryssland på ett par fronter men som nu har återtagits eller tas åter.
Ryska officiella orsaken var att det skulle blivit för kostsamt att hålla stafen Lyman så man drog sig hellre tillbaka men att Ukraina led stora förluster ....det blev där en s.k. Pyrrhus seger för Ukraina.
Och i Kherson har Ryssland byggt upp ett hårt försvar...en dåre skulle försöka bryta sig över Dniepr.
Tvärtom, jag tror att Ryssland behåller sina positioner i Kherson city.
Det råder dålig moral i delar av Ukrainska armén, polska frivilliga soldater har hamnat i beskjutning mot Ukrainska dito pga meningsskiljaktigheter. Inte bra nyheter att förmedla i Polen.
🤣🤣🤣 Tror att du blandar ihop Ryssland och Ukraina. Det är Ryssland som gett order om att skjuta soldater som flyr, det är Ryssland som har soldater som gömmer sig för att slippa åka till Ukraina, det är Ryssland som har soldater som protesterar mot kriget. Du är en idiot och rysstroll för försöker sprida dynga men misslyckas.
Citera
2022-11-06, 21:52
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Läser du överhuvudtaget vad som händer i Ukraina, det är ju Ukrainska befolkningen som famlar i mörker och har inte ens vatten att dricka och fryser varje dag lite mer än igår. Stackar Ukrainare, men jag skyller på f.d. cirkusartisten Zelensky samt Bidenadministationen och MSM.

Och sen en stor skillnad; I väst tycker bara hälften av invånarna i gängse land om sin ledare. I Ryssland stöds han mer än till 90%. Sen kan msm påstå vad dom vill.
Hitler hade säkert fått samma stöd 1940 också. Men det betyder inte att han var en bra människa. Sen är din siffra om 90% påhittad. Precis som allting ryskt. Allt är bara påhittat.

Jag förstår förstås att du skyller på offren och hyllar våldsverkaren. De som hyllar diktatorer brukar göra det. Fascister, Nazister och Kommunister. Världen gissel.
Citera
2022-11-06, 21:55
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Förstår att du är en gammalkommunist.
Du har fel i det mesta du skriver.

Haha. Jag visste inte att jag är en gammelkommunist men de facto är f.d. privatföretagare och gillar republikanerna.
Du är ute o slirar.
Jag gillar Ryssland med sina konservativa värderingar och Putin som är motsatsen till slow Joe och våra PK politiker.
Men jag skulle kunna gissa att du är solidarisk med msm och du har vänsterliberala värderingar.

Du borde lära dig skilja på Sovjetunionen och Ryssland.
Ryssland är till delar mer kapitalistiskt än Sverige.
Senast redigerad av guuben 2022-11-06 kl. 21:58.
Citera
2022-11-06, 21:57
Medlem
Enligt twitter-rykten har Ukraina slagit mot en bögrysk armébas vid Nova Khakovka och upp emot 150 ryska inkräktare kan vara eliminerade.

Om det kommer med statistiken kan vi ha en siffra på upp emot 600 avlägsnade totalt för man får beakta fortsatta bögryska förluster söder om Adviidka och även runt Soledar, Bakhmuth och vid den nya fronten väster om Svatove.

Skall jag lägga tipset lite försiktig för morgondagen runt 540 befriade?
Citera
2022-11-06, 21:59
Medlem
Citat:
Ja, Ryssland har tagit en femtedel av Ukraina.
Enligt ryska källor så retirerade Ryssland på ett par fronter men som nu har återtagits eller tas åter.
Ryska officiella orsaken var att det skulle blivit för kostsamt att hålla stafen Lyman så man drog sig hellre tillbaka men att Ukraina led stora förluster ....det blev där en s.k. Pyrrhus seger för Ukraina.
Och i Kherson har Ryssland byggt upp ett hårt försvar...en dåre skulle försöka bryta sig över Dniepr.
Tvärtom, jag tror att Ryssland behåller sina positioner i Kherson city.
Det råder dålig moral i delar av Ukrainska armén, polska frivilliga soldater har hamnat i beskjutning mot Ukrainska dito pga meningsskiljaktigheter. Inte bra nyheter att förmedla i Polen.
Ja , och vi ser ju även att Ryssland inte har betalt sina soldater , och statstjänstemän på sistone !!!
Missnöjet jäser bland folket
Ryssland har redan konkat , utmätning på gång .
Citera
2022-11-06, 22:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Inga källor men det duger i msm med "några vittnen, enligt utsago"
Anmärkningsvärt att msm läsare har tappat helt förmågan till källkritik.

Men nåt positivt;
In Western countries, they are privately discussing the possibility of a peace agreement between the Russian Federation and Ukraine.

At the same time, publicly, foreign politicians try to avoid statements that could confuse Ukraine, writes The Wall Street Journal.

Earlier, the media reported that the United States urged Kiev to show openness to negotiations with Russia, so as not to lose world support.

Du klagar på andras källkritik men lämnar ingen länk till din egen "källa" - ok? Ja jag ser att det står WSJ men jag ska inte behöva söka upp dina påståenden.

Sen blir det inget fredsavtal, det är upp till Ukraina när de vill förhandla fram ett sådant, tills dess så gör man köttfärs av ryssjävlarna så de vet att de lever. Ukraina får det stöd de behöver, om någon överlöparpolitiker påstår motsatsen lär han få löpa gatlopp.
Citera
2022-11-06, 22:01
Medlem
guubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt twitter-rykten har Ukraina slagit mot en bögrysk armébas vid Nova Khakovka och upp emot 150 ryska inkräktare kan vara eliminerade.

Om det kommer med statistiken kan vi ha en siffra på upp emot 600 avlägsnade totalt för man får beakta fortsatta bögryska förluster söder om Adviidka och även runt Soledar, Bakhmuth och vid den nya fronten väster om Svatove.

Skall jag lägga tipset lite försiktig för morgondagen runt 540 befriade?

Jamen det är ju det som varje elimineras i Ukrainska trupperna varje dag. Du skulle behöva läsa båda sidornas nyheter och kommunikeer
Citera
2022-11-06, 22:01
Medlem
Citat:

Han är så jävla efter. Saddam hade 100% nöjda röstare
på sin sida 2002. 100%. Kim Jong iI gjorde vid 52 års ålder 11 hole in one på en runda (sitt livs första runda) OCH var världens mest talangfulla operakompositör.
Senast redigerad av YBB641 2022-11-06 kl. 22:18.
Citera
2022-11-06, 22:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Hitler hade säkert fått samma stöd 1940 också. Men det betyder inte att han var en bra människa. Sen är din siffra om 90% påhittad. Precis som allting ryskt. Allt är bara påhittat.

Jag förstår förstås att du skyller på offren och hyllar våldsverkaren. De som hyllar diktatorer brukar göra det. Fascister, Nazister och Kommunister. Världen gissel.

Putin har tagit begreppet Potemkinkuliss till en helt ny nivå. Det är bara att anpassa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in