2022-11-06, 20:27
  #1
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Vet sen innan att Metallica innehar Avicii arena/Globens publikrekord på 17 303, vilket får sägas vara imponerande med tanke på att arenan bara tar 16 000. Vanligtvis är en fullsatt konsertpublik på Globen runt 13 000, ofta beroende av storleken på scenografin.

Har hittat en del exempel på artister som fyllt arenan till dess halva kapacitet.
Darin: 7 100
Markoolio: 8 900
Rod Stewart: 9 548
Seinabo Sey: 8 000
Michael Bublé: 8 802

Finns det någon som kommit lägre än så här?

Trots att Michael Bublé är Ulf Brunnbergs favoritartist var alltså de översta läktarna tomma, dolda av tyg. Såg Darins konsert på teve och det var en mycket dov belysning på publiken för att inte avslöja hur få de var. Snälla var hövliga i tråden och håna inte musikers misslyckanden, alla gör bort sig ibland. Glöm inte att artisterna offrar mycket mod när de bokar Sveriges Budokan.
Citera
2022-11-06, 20:36
  #2
Medlem
Den artist jag varit på med minst folk i den arenan är luis fonsi. Scenen stod långt fram men ändå var det inte många på plats. Står 3000 i Aftonbladets recension om jag minns rätt.
Citera
2022-11-06, 20:42
  #3
Medlem
sanningenskrigare2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Den artist jag varit på med minst folk i den arenan är luis fonsi. Scenen stod långt fram men ändå var det inte många på plats. Står 3000 i Aftonbladets recension om jag minns rätt.
Decpacito-mannen? 3 000 klår med stor marginal alla mina förslag. Han borde hyrt Annexet, S:t Erikshallen eller Waterfront istället.
Citera
2022-11-06, 20:49
  #4
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Den artist jag varit på med minst folk i den arenan är luis fonsi. Scenen stod långt fram men ändå var det inte många på plats. Står 3000 i Aftonbladets recension om jag minns rätt.

Kan undra om de trodde att de skulle vara fler som ville se honom och de helt satte det fel eller om inte annexet eller nåt annat var ledigt. Knappt värt att ha en arenaspelning med så få besökare
Citera
2022-11-06, 21:04
  #5
Avslutad
Förmodligen någon som blivit inställd och ersatts med en sista minuten artist.
Citera
2022-11-06, 21:11
  #6
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Vet tyvärr inget, men folktomma spelningar i ishallar är verkligen inte kul, jag såg Scorpions på 80-talet i ett öde Scandinavium vilket var sådär..
Citera
2022-11-06, 21:21
  #7
Medlem
Har något vagt minne av att det knappt kom några till en konsert i Sverige. Funderar på om det var East 17 (som jag i smyg köpte en skiva med som ung :kol: )
Minns inte heller vart konserten var. Tror det var Globen som drog rekordlåga publik på något band en gång.
Citera
2022-11-06, 21:39
  #8
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Vet tyvärr inget, men folktomma spelningar i ishallar är verkligen inte kul, jag såg Scorpions på 80-talet i ett öde Scandinavium vilket var sådär..

Måste ha varit 1984 då 3531st

1989 var det 7369
Citera
2022-11-06, 21:45
  #9
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Måste ha varit 1984 då 3531st

Japp, riktigt konstigt med så låg siffra med tanke på deras popularitet och konstnärliga kvalité på den tiden..
Citera
2022-11-06, 21:48
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Kan undra om de trodde att de skulle vara fler som ville se honom och de helt satte det fel eller om inte annexet eller nåt annat var ledigt. Knappt värt att ha en arenaspelning med så få besökare

Han hade en jättehit så bara en missbedömning tror jag. Jag fick dessutom två biljetter så inte fick dom några pengar från mig.

Var också på en spelning som flyttats från Globen till annexet, kommer dock inte ihåg vilket som var bandet.
Citera
2022-11-06, 22:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkrivSuddan
Har något vagt minne av att det knappt kom några till en konsert i Sverige. Funderar på om det var East 17 (som jag i smyg köpte en skiva med som ung :kol: )
Minns inte heller vart konserten var. Tror det var Globen som drog rekordlåga publik på något band en gång.
Tror du tänker på detta https://metro.co.uk/2015/06/27/embarrassment-for-east-17-as-only-30-people-turn-up-to-a-tour-gig-at-a-venue-for-800-5269136/. Det var i Dublin.
Citera
2022-11-06, 22:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Tror du tänker på detta https://metro.co.uk/2015/06/27/embarrassment-for-east-17-as-only-30-people-turn-up-to-a-tour-gig-at-a-venue-for-800-5269136/. Det var i Dublin.
Nä det var något i Sverige. Ett hundratal som kom till någon konsert. Inomhus någonstans men minnet strular.

men det där var minst sagt pinsamt
för dem det vill säga.

Deras musik var egentligen aldrig bra alls och att dra igång spelningar utan att ens ha sångarna kvar? Brian var väl den mest populära. Vem vill ens se ett kasst pojkband som vuxen

Brian ser förövrigt mer ut som en hemlös än en mycket eftertraktad flickidol så tror inte han skulle dragit publik heller https://flipboard.com/article/east-17-star-brian-harvey-films-himself-being-kicked-out-of-benefits-office-afte/f-abb8fa3e3e%2Fco.uk?format=amp

Inte konstigt att man aldrig ser folk man känt. Om det är vad åren gör med folk
__________________
Senast redigerad av SkrivSuddan 2022-11-06 kl. 22:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in