2022-11-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om dom hade ihjäl henne utomhus är det överkurs att flytta kroppen. Det är en stor risk att lämna en kropp utomhus i ett tätbebyggt område, och att återvända för att flytta kroppen. Mycket enklare att låta den ligga och spela oskyldig. En kropp i en lägenhet måste däremot transporteras bort.

Ja utomhus hade dom möjligen kunnat slita av/sönder kläderna lite och sedan lämnat kroppen eller dragit undan den till mer undanskymd plats för att fördröja tiden att hon hittats, hade dom strypt henne och rivit i kläderna skulle nog de flesta tänkt "våldtäkt el försök till våldtäkt" som gått jävligt illa och man börjat söka en våldtäktsman.

Men då dom bråkat under kvällen samt slog följe från Nöjet hade dom nog ändå blivit hörda troligtvis, framförallt skulle dom inte låtit T ringa sin kille 01:49 som berättade vart hon va på väg.

Tror faktiskt dom är så korkade att dom trodde polisen bara skulle fråga lite och då dom så att hon lämnade lägenheten kring kl 3 skulle polisen va nöjda med de svaret och lämna dom i fred.
Citera
Medlem
Smilla77s avatar
I vilket sammanhang ska det ha framkommit/ryktats om att JJ köpt rengöringsmedel på Dollarstore?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Kanske hon öppnade sin dörr o stängde och så öppna vindsrummet för de boende för att hämta något och så ut stängde den dörren och då öppna sin lägenhetsdörr och stänga den efter sig

Ja det tror jag med, kul att höra andra tänka likadant. Undrar vad hon i så fall behövde från förrådet?
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Förstår inte varför du svarar på en fråga som jag ställde till Wattweke och redan har fått svar på. 🤷‍♂️

Förlåt då, jag såg inte det svaret, och jag försökte bara att vara hjälpsam!

Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Enligt grannen var det tydligen förfest hos J.J Möjligen kan TT varit samtalsämnet redan då?

Det tror jag säkert, och konspirerande i att försöka få TT till Nöjet!

Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Däremot om någon är vaken i huset (exempelvis familjen under som hade knackat på dörren efter de höga dunsar samt kört en uppstressad JJ till McDonalds) tror jag de ser om hon kör iväg sin lilla röda bil lite innan 04 mitt i natten. Bilen stod troligtvis parkerad precis intill lägenhetshuset och på bilder ser det väldigt öppet ut så någon borde märkt det. Kanske vi inte har fått tagit del av dessa vittnesuppgifter men polisen har.

JJs parkeringsplats lär vara vid husets gavel (finns nog inga fönster åt det hållet) rätt skymd mellan större buskage och soptunnor, och väldigt nära källarutgången ev tvättstugan.
Citera
2022-11-06, 17:54
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukLuxLars
Skulle det inte kunna vara så att polisen hittade blodspår redan när de sökte igenom JJ:s bostad söndagen efter försvinnandet? Blodspår behöver ju inte betyda mord men våld...

Det var därför jag har undrat om någon vet om det har varit febril polis aktivitet i lgh, hade de hittat något hade det varit stort pådrag
Citera
Medlem
Ofta när polisen lägger ned sig rejält för att finna något så brukar det vara ett mordvapen. Detta för att dels jämföra BO skador samt kunna binda en MGM till brottet.
Citera
Medlem
Citat:
Kul för familjen Hellman när polisen stormade in med hund. Mamman fick en chock och fadern en hjärtattack. Undrar om deras tro på Gud har ändrats. En gud som straffar dem fast de levat så gudfruktigt

Tror och hoppas att deras tro på Gud kan hjälpa dem i det här…

Familjen har det nog oerhört jobbigt för tillfället, Vetlanda är ju litet och det pratas runt.

(Och nej, jag är inte speciellt religiös)
Citera
2022-11-06, 17:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Förlåt då, jag såg inte det svaret, och jag försökte bara att vara hjälpsam!

Det tror jag säkert, och konspirerande i att försöka få TT till Nöjet!

JJs parkeringsplats lär vara vid husets gavel (finns nog inga fönster åt det hållet) rätt skymd mellan större buskage och soptunnor, och väldigt nära källarutgången ev tvättstugan.

För en månad sedan publicerade Google maps en bild på huset och då fanns det minst 7 fönster på höger gavel från gatan sett, dvs. där man kör med bil in på fastigheten.

Du kan väl åtminstone försöka ta reda på fakta innan du lanserar dina spekulationer.
Citera
2022-11-06, 17:59
Medlem
Citat:
Kul för familjen Hellman när polisen stormade in med hund. Mamman fick en chock och fadern en hjärtattack. Undrar om deras tro på Gud har ändrats. En gud som straffar dem fast de levat så gudfruktigt

Pappa Hellman har slutat följa M på instagram
Citera
2022-11-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja utomhus hade dom möjligen kunnat slita av/sönder kläderna lite och sedan lämnat kroppen eller dragit undan den till mer undanskymd plats för att fördröja tiden att hon hittats, hade dom strypt henne och rivit i kläderna skulle nog de flesta tänkt "våldtäkt el försök till våldtäkt" som gått jävligt illa och man börjat söka en våldtäktsman.

Men då dom bråkat under kvällen samt slog följe från Nöjet hade dom nog ändå blivit hörda troligtvis, framförallt skulle dom inte låtit T ringa sin kille 01:49 som berättade vart hon va på väg.

Tror faktiskt dom är så korkade att dom trodde polisen bara skulle fråga lite och då dom så att hon lämnade lägenheten kring kl 3 skulle polisen va nöjda med de svaret och lämna dom i fred.

Min fetning. Det är lätt att glömma av att dom är 18 och 19 år gamla. Förmodligen väldigt naiva och en övertro till sin egen förmåga att manipulera omgivningen.
Citera
2022-11-06, 18:01
Medlem
cvidcrna19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Jepp, de är Ninjor och du är tydligen en aning dum i huvudet 😁.
Vad tycker du att mgm ska göra då, ringa en flyttfirma och köra henne på måndag?
Än en gång, två (normalt) tränade tjejer bär utan större besvär en kropp på knappa 60 kg.

Idiot, jag är inte en av dom som tror hon dött i lägenheten!
Citera
2022-11-06, 18:01
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smilla77
Enligt flera uppgifter söker polisen igenom den ena misstänkta kvinnans lägenhet under söndagseftermiddagen, till sent in på natten. Under morgonen är polisen vid en av de misstänkta kvinnornas bostad. De söker även med hundpatrull i området kring huset. Hon grips senare av polis. Den andra kvinnan förhörs på sitt jobb och grips också.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mQPeqE/fem-punkter-om-forsvunna-kvinnan-i-vetlanda

Det är bara JJ som har en lgh,

MH bor med sina föräldrar troligen en villa med tanke på Tik-Tok filmsnutt.

Bara JJ som har ett jobb, MH lär fortfarande gå i gymnasiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in