Citat:
Nu har man ju inte BDSM med randoms i en park eller någon man just träffat på en fest eller en festival. Är det nu par/gifta vi pratar om och han våldtar henne hela tiden så är det ju världens enklaste att bara rigga upp en kamera och sätta dit han. Sen pratar jag inte heller om lite hud under naglar utan ge han en blåtira och få en, knäa han i pungen, skrik för ditt liv och ring polisen direkt. Så jävla enkelt är det att lösa våldtäkter.
Väntar du 7 år och sitter i förhör och säger "ja han KANSKE gjorde såhär" så är det så klart ett helt annat jävla bevisläge. Du har då låtit alla bevis försvinna.
Väntar du 7 år och sitter i förhör och säger "ja han KANSKE gjorde såhär" så är det så klart ett helt annat jävla bevisläge. Du har då låtit alla bevis försvinna.
Tja, förövaren/förövarna kan ju påstå det iaf. Och eftersom det råder att en person ska vars "skyldig bortom allt rimligt tvivel" för att dömas, så kan ju förövaren/förövarnas historia om BDSM-sex mycket väl ge "rimligt tvivel".
Många offer "fryser" och kan inte görs något, deras kroppar förmår inte. Jag vet hur det känns. Jag fick en sådan vid en trafikolycka för många år sedan. Chocken och rädslan gjorde mig handlingsförlamad under en viss tid. offer för våldtäkt kan dessutom vara rädda och inte våga slåss etc. med risk för att bli utsatta för ännu grövre våld.
Men nej: skador behöver inte bevisa våldtäkt. Inte alls. Om inte förövaren/förövarna är så dumma att de säger "nej, vi hade fint, lugnt och trevligt sex". Då sätter de dit sig själva, eftersom skadebilden stämmer bättre överens med offrets historia än med förövaren/förövarnas historia. Men det finns även då en hel del friande domar, där man gått på de MGM linje (ja, det har i dessa ärendet varit flera MGM). Så det är absolut inte säkert att skador på offret leder till fällande dom. Inte alls.
Och kamera? Nja, även den förövaren kan ju säga att det var en BDSM-lek och att de brukar göra så ofta, vilket det ju då även finns filmbevis på. Förövaren kan således så lite "rimligt tvivel".
Men du anser alltså att skador på offret är bevis? Eller kamerainspelning? Som sagt: det kan ändå bli svårt att få någon dömd, om förövaren har en bra förklaring som startar upp "rimligt tvivel". Men du gav iaf. svar på den frågan nu.
Så. Hur vad det med vittnen? Vilka vittnen accepterar du för en dömande dom?
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-06 kl. 13:03.
Senast redigerad av TomatKungen 2022-11-06 kl. 13:03.
Hade nu en kvinna faktiskt lyckats med det där och fått av kondomen och jag märker inget varken då eller efter och gör henne gravid så får man nog som man bara säga well played och ta den smällen. Är ju inte ens det sexuella som stör utan då att hon snott ens bebis.