2022-11-06, 15:03
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ingen har tvingat dem att bli reservister. Därtill kan jag inte se att du klagar över att Ukraina mobiliserat och planerar mobilisera ytterligare 100.000 man ur den ukrainska allmänheten. Detta då för att täcka upp förlusterna efter den framgångsrika offensiven. Mer kött till kvarnen.
Visst är dom tvingade! Alla som tvingas göra värnplikt i Ryssland blir automatiskt reservister.
Citera
2022-11-06, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det är med massiva egna förluster de lyckats ta ca 12%.

Vet inte om jag skulle kalla förlusterna massiva direkt. Beror på vad man jämför med. Jämför med ww2 t.ex. så är förlusterna ett litet piss i havet.
Ukraina har ju även lidit större förluster överlag.

Vet inte vad folk tror de ska tjäna på att försöka förlöjliga och underskatta Ryssarna till varje pris. Det är knappast något som hjälper Ukraina att underskatta deras fiende.
Citera
2022-11-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommenurjorden
Vet inte om jag skulle kalla förlusterna massiva direkt. Beror på vad man jämför med. Jämför med ww2 t.ex. så är förlusterna ett litet piss i havet.

Vet inte vad folk tror de ska tjäna på att försöka förlöjliga och underskatta Ryssarna till varje pris. Det är knappast något som hjälper Ukraina att underskatta deras fiende.

Det är ju vad som hänt. Sen vad som är effektivt eller inte vet jag inte. Oavsett är det förstås en katastrof för Ryssland såhär långt även fast det såklart är ännu djävligare för Ukraina.
Citera
2022-11-06, 15:07
Medlem
Citat:
Så du säger att det var värt det

Nu hör du förstås inte till de drabbade, och det visar ju också hur pass skenhelig omsorgen av det ukrainska folket är hos er som i en euforisk krigsyra febrigt applåderade attentatet mot bron, utan så mycket som en tanke på de konsekvenser som följde.

Jag gjorde inga värderingar i det taktiska värdet av att bomba bron,

Det jag reflekterade över var att du, vilket man ser i många av dina inlägg, använder dig av falsk information, vinklar information. För vad ? För att legitimera Ryska militärers våldtäckter, tortyr på den Ukrainska befolkningen ? Utplånandet av städer ? Putins imperialstiska drömmar ?

Eller hatar du bara USA ?
Citera
2022-11-06, 15:10
Medlem
Citat:
Det ska påpekas att attentatet mot bron ledde till att trafiken stoppades under drygt åtta timmar för reparationer. Sedan var allt igång igen. Bortsett från Ukraina då som, efter att triumferande gett ut ett frimärke för att hylla angreppet, har sett landets elnät och ekonomi stänga. Och ja, missiloffensiven pågår än.

Var det värt det?

Vad ska de göra då? Vända andra kinden till? De blev attackerade.
Citera
2022-11-06, 15:15
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det ska påpekas att attentatet mot bron ledde till att trafiken stoppades under drygt åtta timmar för reparationer. Sedan var allt igång igen. Bortsett från Ukraina då som, efter att triumferande gett ut ett frimärke för att hylla angreppet, har sett landets elnät och ekonomi stänga. Och ja, missiloffensiven pågår än.

Var det värt det?
8 timmar och sen var allt i gång igen?

Skämtar du? Enlig ryska källor kommer den inte att vara helt reparerad innan 2023-06
Citera
2022-11-06, 15:15
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Har vi ett dåligt år, eller covid, så lånar vi bara pengar, den möjligheten är stängd för ryssland, så de har ingen väg ur den växande katastrofen de skapat.

skulle väst dessutom göra lite allvar i sanktionerna så kommer kolapsen vara katastrofal för den genomsnittlige ryssen.

tror att det är där vi kommer stå nästa höst.

Citat:
Ursprungligen postat av herter
Mycket bra.

Ja, det är utmärkt! För jag anser att halva orsaken till att den rySSka cancersvulsten kommer att kollapsa, och jag instämmer i att det kommer att ske någon gång nästa höst, är just sanktionerna och hotet om sekundära sanktioner för t.ex Indien och Kina. Den andra orsaken kommer att vara stora rySSka militära nederlag i Ukraina nästa år, massiva förluster i manskap och materiell, en rySSk allmänhet som allt mer kommer att utnyttjas som slaktboskap i detta idiotiska och helt onödiga rySSka anfallskrig emot Ukraina.

En bra sammanfattning av sanktionerna och deras verkan på rySSk ekonomi, ifrån Joe blogs:

https://youtu.be/--hkawyHjGU

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-06, 15:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vet inte vad folk tror de ska tjäna på att försöka förlöjliga och underskatta Ryssarna till varje pris.

Cope

Ingen behöver förnedra ryssarna, ni klarar det galant helt själva.
Citera
2022-11-06, 15:20
Medlem
Draken55s avatar
Citat:

Du skämtar?
Tror du nån accepterar förlustsiffror som under ww2 idag?
Och de ryska förlusterna är redan högre än under Afghanistan-kriget
och de är högre, håll i er, än amerikanarnas under hela Vietnamkriget!!
Efter bara 9 månader!!
Citera
2022-11-06, 15:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
8 timmar och sen var allt i gång igen?

Skämtar du? Enlig ryska källor kommer den inte att vara helt reparerad innan 2023-06

Vad har du för bevis att det var Ukraina som låg bakom broattacken? Ni har ju arresterat många ryssar för det nu.
Citera
2022-11-06, 15:24
Medlem
Tvonds avatar
Någonstans i Luhansk Oblast 1 min video av återvunna Pissryssar efter vägen,inte undra på att LPR/DPR sitter och skriver brev på dagarna till Ryssland MoD om massiva förluster

https://twitter.com/i/status/1589256116747239429
Citera
2022-11-06, 15:24
Medlem
raskenss avatar
Ett tydligt tecken på att kackerlackorna håller på att tappa greppen om Kherson är att butiker vägrar prissätta i rubel och prissätter i Hryvnias som är Ukrainas valuta.

https://twitter.com/NOELreports/status/1589220755577143297?s=20&t=DONgvFybq_JTWhUMjpeBlw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in