2022-11-06, 13:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är inte så mycket att se, VDV blev ägda av lokala milisförband, de som överlvda sköts bort några dagar senare när ukrainska

Men rysstrollen möter alltid terminatorazovsupernatosoldater 2.0 i sina fantasier...

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Antonov_Airport

Ja jag vet, det var mest menat som att rysstrollen försöker nå ut till nya följare som möts av "media too big". Blir ju svårt att hitta nya följare då. Existerar VDV ens längre annat än som spillror här och där?
Citera
2022-11-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
UAF fortsätter vinna.

https://t.me/IntelRepublic/8147

⚡️BREAKING NEWS⚡️

Russian Air Force destroys around 100 foreign mercenaries and Ukrainian troops in ​​Krasny Liman area, Donetsk Republic; includes 40 mercenaries from the US, UK and Poland, as well as 10 armed fighting vehicles - Russian Ministry of Defense.

Vi vet att de ljuger när de använder ordet "mercenaries" eftersom det inte finns några legosoldater på Ukrainska sidan.
Citera
2022-11-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Din källa läser OSSE-rapporterna helt fel. Det som avses med explosioner är smällar som registrerats av OSSEs lyssnarposter. Till allra största delen handlar det om finkalibrig eld. Att större delen av smällarna registrerats på separatist-sidan betyder alltså att det är separatisterna som stått för merparten av skjutandet. Allt finns att läsa här:
https://www.osce.org/ukraine-smm/reports

Värt att notera är att OSSE också rapporterar när dom hör ljud ifrån övningar, kontrollerade explosioner etc. Inte omöjligt att det började övas friskt i DPR och LPR innan invasionen
Citera
2022-11-06, 13:16
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Återanvänder du nyheter från mars igen?
Dessutom fake news!

Ryssrunkarna börjar bli lika desperata som Putin….
Citera
2022-11-06, 13:17
Medlem
guubens avatar
Tror du faktiskt det är ensidigt?
Asen finns på båda sidor.
Sådana har det alltid funnit i krig.
Citera
2022-11-06, 13:19
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ryssen når nya lågvattenmärken ,
när man inte trodde de kunde sjunka lägre.

https://www.dn.se/varlden/manniskor-vittnar-om-brutalt-terrorstyre-i-cherson/

En kvinna mördades och hängdes sen framför domstolsbyggnaden..
orsaken, hon cyklade runt med en ukrainsk flagga och sa vad hon tyckte.

Fy fan vilka as dom är.
Aldrig i helvete att dom ska släppas in i Europas gemenskap.

En ordentlig järnridå och stoppa alla visum omedelbart. Ryssarna är mångdubbelt värre än ISIS nånsin var.
Citera
2022-11-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du läste inte texten men kommenterade ändå. Men det är kanske bäst så för du förstår inte konflikten.

Min moraliska kompass är alldeles utmärkt. Det är inte jag som stödjer Kiev-regimens råskinn med ideologier och värdegrunder som i många fall är förbjudna i övriga Europa. Dessutom är det inte Ukraina och det stackars folket där det handlar om utan Washingtons strävan att bryta upp Ryssland, plundra det och förhindra en multipolär värld tillsammans med Kina och Indien.

Min text är inte till för att påverka någon eller att skaffa vänner. Jag tycker det är trevligt att skriva av mig då jag tycker världen är upp och ner och här på flashback kan jag göra det utan att riskera att mina bankkonton fryses av väst "demokratier" för att jag har en annan åsikt.

Det här är inte mitt krig så jag behöver inte åka någonstans. Därimot påverkar denna konflikt mina barns framtid då vi har en politisk klass som är vasaller till USA och har fört konflikten ekonomiskt till våra länder. Om Ukraina är viktigt för dig så är det du som bör åka ner och hjälpa dom i kriget. Rysslands öde bekommer mig inte heller utan dessa två länder har dragit på sig detta själva men jag tycker vi i EU ska säga stopp nu.

Var det tillräckligt kort för dig att läsa?
Du menar att alla har fel och du har rätt? Okej.

Ryssland har invaderat Ukraina. Det är alltså inte dessa två länder som dragit på sig detta själva utan det är endast Ryssland. Det kommer emellertid bara vara Ryssland som betalar för detta i framtiden lite beroende på hur fort ryssarna tröttnar på Vladimir Putins imperialism.
Citera
2022-11-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Del 2, känsliga tittare varnas.

https://t.me/armiya2022_5256_789AV/149

Footage date is years prior to the February Invasion
Second video
Watch the whole thing

The reason for the invasion. The invasion was simply a response to this after 8 years of failed diplomacy due to refusal to negotiate from the Ukrainian side.

Question : Now why did nobody care for 8 years ? All of a sudden the whole world is outraged ?

Note this is far before February 24 2022 , with clips beginning to be filmed in 2014.

Många som idag är engagerade var motståndare till ryssarnas krig mot folket i Donbas 2014.
Citera
2022-11-06, 13:23
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guuben
"Ja det är säkrast för er ryssjävlar att ni håller fingrarna borta från kärnvapenknappen!😂😂🇺🇸🇺🇸😎

Ni kommer annars bli till aska innan ni fattar vad som hänt
_____
Har ni ingen koll alls, Ryssland har mest kärnvapen av alla länder.
Och intressant att Ukraina med sina Natovapen inte klarar av ens Kamikaze dronerna.
Hur skall de då klara av ett kärnvapen.
Darwins lag, den starkaste vinner.
Go Russia med riktiga konservativa värden så vi slipper vänsterliberala msm som har hjärntvättat Väst.
Ner i slasken åker hbqtplus, woke, globalism, könsneutralitet, omvänd rasism, klimathysterikerna, Greta Thunberg med sina snowflakes med mera med mera.
Ha ha era skitvapen lär ju inte fungera!
Vi har ju sett under hela kriget hur kassa ryssar och deras vapen är, så chansen att deras kärnvapen skulle vara bättre är ju lika med noll!
Citera
2022-11-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja jag vet, det var mest menat som att rysstrollen försöker nå ut till nya följare som möts av "media too big". Blir ju svårt att hitta nya följare då. Existerar VDV ens längre annat än som spillror här och där?

Rysstrollen har ju blivit förnedrade av "nafo" i sociala medier, så det är väldigt desperat och svaga förösk, men har man det som jobb så har man. det är välidgt tufft i ryssland, enorma ekonomiska problem.

Har inte hört så mycket om eller från VDV sen de förnderades och slaktades i början av kriget, bbc har identiferat ca 1200 begravda vdv i ryssland (local-tv inslag och begravnigsutfästelser) , så det är inte konstigt att de vägrar/är oförmögna att frotsätta bli slaktade i ukraina.
Citera
2022-11-06, 13:26
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad ska jag kriga mot, jag är för en snabb fred med territorie-överträdelser eller helst en ny östukrainsk stat, på grund av respekt för människoliv, europeisk ekonomi, och för att motverka risk för kärnvapenkrig - även bra för världsfreden om USA torskar. Ej pro-Putin. Jag bor inte i Sverige, men identifierar mig som svensk. Danmark var också vår arvfiende, sånt kan ändras.
Antingen är du svensk, eller så är du inte. Det är en fråga om blodet, inte hur man identifierar sig själv. Finns svenskar som identifierar sig som katter, enhörningar och så vidare men de är inte mindre människor/svenskar för det.
Citera
2022-11-06, 13:27
Medlem
Hur går det för proryssarna här i tråden?

går ju sådär på marken nu, förlusterna skenar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in