Citat:
Ursprungligen postat av
Milosebic
Ryssland har invaderat Ukraina till följd av Vladimir Putins imperialistiska dröm att utöka Ryssland till ett nytt Sovjetunionen. Punkt slut. Din textvägg, som jag för övrigt inte läst, påverkar inte detta mycket enkla faktum.
Du har inte bara en skev moralisk kompass utan du har även fel i sak. Dessutom så leder inte dina försök till påverkan till något annat än en större avsmak för Ryssland och ryssar. I det från din sida ofrivilliga arbetet är du däremot väldigt framgångsrik.
Det bästa du skulle kunna göra för Ryssland är att logga ut. Det bästa du skulle kunna göra för oss i Sverige är att ansluta dig till den ryska ”armén”.
Du läste inte texten men kommenterade ändå. Men det är kanske bäst så för du förstår inte konflikten.
Min moraliska kompass är alldeles utmärkt. Det är inte jag som stödjer Kiev-regimens råskinn med ideologier och värdegrunder som i många fall är förbjudna i övriga Europa. Dessutom är det inte Ukraina och det stackars folket där det handlar om utan Washingtons strävan att bryta upp Ryssland, plundra det och förhindra en multipolär värld tillsammans med Kina och Indien.
Min text är inte till för att påverka någon eller att skaffa vänner. Jag tycker det är trevligt att skriva av mig då jag tycker världen är upp och ner och här på flashback kan jag göra det utan att riskera att mina bankkonton fryses av väst "demokratier" för att jag har en annan åsikt.
Det här är inte mitt krig så jag behöver inte åka någonstans. Därimot påverkar denna konflikt mina barns framtid då vi har en politisk klass som är vasaller till USA och har fört konflikten ekonomiskt till våra länder. Om Ukraina är viktigt för dig så är det du som bör åka ner och hjälpa dom i kriget. Rysslands öde bekommer mig inte heller utan dessa två länder har dragit på sig detta själva men jag tycker vi i EU ska säga stopp nu.
Var det tillräckligt kort för dig att läsa?