2022-11-06, 12:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Skapa ett TG konto. Att följa konflikten utan TG konto är som att endast läsa Twitter (som är 80% bokstavliga bottar). TG är störst och vanligast bland Rysktalare (även Ukrainare).

Det som jag tycker suger med Telegram är att där inte är inbyggd översättning, man behöver copy/pasta. Eller har jag missat något?
Citera
2022-11-06, 12:54
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ca 30 dödade ryssar hopsamlade. I väntan på medalj från Putin och en glad familj som får en nu Lada.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1589162526520279042?t=0LbvXwDyJuUcgUMU16ABxA&s=19

Lmao, om du menar Ukrainare med "Ryssar" så ja. De lär dock inte få en medalj av Putin.. som alla de gossar vi sett klipp på från deras mass begravningar på sistone.

Det tragiska är att det förmodligen var Ryska soldater som la dem där för UAF att samla upp, UAF är snabba att lämna "sina" bakom sig annars.

https://t.me/the_Right_People/8403

Ukrainians posting videos on TikTok of their dead and wounded (again...)

https://t.me/the_Right_People/8207

Why do Ukrainians keep uploading videos on TikTok of their own wounded?
I just don't get it.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Ryssen når nya lågvattenmärken ,
när man inte trodde de kunde sjunka lägre.

https://www.dn.se/varlden/manniskor-vittnar-om-brutalt-terrorstyre-i-cherson/

En kvinna mördades och hängdes sen framför domstolsbyggnaden..
orsaken, hon cyklade runt med en ukrainsk flagga och sa vad hon tyckte.

Fy fan vilka as dom är.
Aldrig i helvete att dom ska släppas in i Europas gemenskap.
Citera
Medlem
guubens avatar
"Ja det är säkrast för er ryssjävlar att ni håller fingrarna borta från kärnvapenknappen!😂😂🇺🇸🇺🇸😎

Ni kommer annars bli till aska innan ni fattar vad som hänt
_____
Har ni ingen koll alls, Ryssland har mest kärnvapen av alla länder.
Och intressant att Ukraina med sina Natovapen inte klarar av ens Kamikaze dronerna.
Hur skall de då klara av ett kärnvapen.
Darwins lag, den starkaste vinner.
Go Russia med riktiga konservativa värden så vi slipper vänsterliberala msm som har hjärntvättat Väst.
Ner i slasken åker hbqtplus, woke, globalism, könsneutralitet, omvänd rasism, klimathysterikerna, Greta Thunberg med sina snowflakes med mera med mera.
Citera
2022-11-06, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Fy fan vilka as dom är.

Det är såhär det ser ut ÖVERALLT där ryzzarna finns. Putinrunkarnas hat mot USA gör att som fullkomligt skiter i vad som händer Ukrainska civila. Säger extremt mycket om vilka typer av människor dom är.

Men, världen vet och världen kommer aldrig glömma ryzzarnas brott, som händelsen här ovan.

Man säger det ofta, men hur ska putintrollen förklara detta?
Senast redigerad av WonDash 2022-11-06 kl. 13:01.
Citera
2022-11-06, 13:02
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Varför är du inte och krigar i Ukraina? Här har du inget att göra, ryssen är vår arvfiende, har alltid varit det stora hotet. Det är bara att dra i så fall.

Vad ska jag kriga mot, jag är för en snabb fred med territorie-överträdelser eller helst en ny östukrainsk stat, på grund av respekt för människoliv, europeisk ekonomi, och för att motverka risk för kärnvapenkrig - även bra för världsfreden om USA torskar. Ej pro-Putin. Jag bor inte i Sverige, men identifierar mig som svensk. Danmark var också vår arvfiende, sånt kan ändras.
Citera
2022-11-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55

Fy fan vilka as dom är.

Tyvärr Draken är det här typiskt ryskt beteende. Befriade i Khersonområdet har berättat om det ryska skräckväldet precis som befriade i andra områden har berättat om detsamma.
Hade Ukraina kapitulerat så hade det blivit Bucha över hela landet. Tiotusentals mördade.
En av mina vänner i Ukraina som bor väster om Kyiv levde under ryska ockupation ett par veckor. Hennes släkting frågade ryssarna vad de gjorde där och blev då omedelbart mördad. Hon säger att de svårigheter de nu möter inte är någonting i jämförelse med rysk ockupation.
Senast redigerad av Spugge 2022-11-06 kl. 13:08.
Citera
2022-11-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det går inte att se dina telegramlänkar, "media is too big".

Det är inte så mycket att se, VDV blev ägda av lokala milisförband, de som överlvda sköts bort några dagar senare när ukrainska

Men rysstrollen möter alltid terminatorazovsupernatosoldater 2.0 i sina fantasier...

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Antonov_Airport
Citera
2022-11-06, 13:12
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det här att svensk media skulle vara opålitlig är rysk propaganda som ryssar har bombarderat Sverige med under åtminstone 15 år. Det ligger i den ryska diktaturens intresse att vi inte litar på vår egen media. Så fort man ser personer som försöker misstänkliggöra den svenska oberoende pressen ska man utgå ifrån att dessa är ryska desinformatörer.
Det ligger i varje svensk medborgares intresse att inta ett kritiskt förhållningssätt till medierna och inte tro på allt som står i tidningarna. Bara ett regimtroll skulle påstå annat och stämpla de som argumenterar för att inte blint tro på allt som skrivs i slaskpressen som "ryska desinformatörer":

Citat:
Media i Sverige får skarp kritik för hur man rapporterat om kriget i Ukraina i en rapport från Institutet för mediestudier. Kritiken handlar framförallt om hur man bedömer trovärdighet i källor.

Dels tar man upp att exempelvis judiskägda Bonniertidningar redan när kriget började deklarerade att man inte skulle rapportera objektivt om kriget. Den 25 februari skrev exempelvis Expressens biträdande chefredaktör Karin Olsson:

I valet mellan krig och fred, och demokrati och diktatur, är Expressen och Bonnier News inte opartiska (…). Vår publicistik grundar sig i ett ideal om frihet och liberal demokrati.
(Olsson, 2022)

Förutom Expressen har man även granskat TV4, Dagens Nyheter (DN), Svenska Dagbladet (SVD), Aftonbladet, Göteborgs-Posten (GP), Sydsvenska Dagbladet samt statliga SVT och SR. Man pekar på att dessa vid flera tillfällen har påstått saker om kriget som man inte kunnat verifiera.
https://nordfront.se/rapport-kritiserar-oserios-medierapportering-om-ukraina

"Man ska lita på lögnpressen eftersom de återger vad som skrivs på anonyma ukrainska twitterkonton likt det vore Guds sanning, och allt annat givetvis är rysk desinformation".

Det här visar att ni natohjon inte är några tänkande människor, ni är automatoner.
Citat:
För i den febriga rapporteringen runt kriget i Ukraina verkar det inte spela någon roll hur ologisk en slutsats är, eller hur uppenbart det är vilken part som tjänar på respektive inte tjänar på att begå en specifik handling.
https://proletaren.se/artikel/var-det-inte-ryssland-som-sprangde-krimbron
Citera
2022-11-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det här att svensk media skulle vara opålitlig är rysk propaganda som ryssar har bombarderat Sverige med under åtminstone 15 år. Det ligger i den ryska diktaturens intresse att vi inte litar på vår egen media. Så fort man ser personer som försöker misstänkliggöra den svenska oberoende pressen ska man utgå ifrån att dessa är ryska desinformatörer.

Det var således en rysk påverkansoperation när flashback startades. Eller?
Citera
2022-11-06, 13:13
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Vad ska jag kriga mot, jag är för en snabb fred med territorie-överträdelser eller helst en ny östukrainsk stat, på grund av respekt för människoliv, europeisk ekonomi, och för att motverka risk för kärnvapenkrig - även bra för världsfreden om USA torskar. Ej pro-Putin. Jag bor inte i Sverige, men identifierar mig som svensk. Danmark var också vår arvfiende, sånt kan ändras.

Sant, Danmark har också varit arvfiende, innan Ryssland. Och ifall Danmark skulle invadera och begå krigsförbrytelser mot ett annat land imorgon hade alla som försvarat det med diverse påhitt varit lika hatade som er. Danskar eller ej, såklart. Det är just att du stöder anfallskrig som gör dig till paria. Din snabba fred kan komma direkt om Ryssland som är angripare drar sig tillbaka. Man kan ju för bövelen inte låta en angripare bli belönad förstår du väl
Och det är väl skit sak samma med Usa-dravel och allt annat ovidkommande!
Citera
2022-11-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Ryssland har invaderat Ukraina till följd av Vladimir Putins imperialistiska dröm att utöka Ryssland till ett nytt Sovjetunionen. Punkt slut. Din textvägg, som jag för övrigt inte läst, påverkar inte detta mycket enkla faktum.

Du har inte bara en skev moralisk kompass utan du har även fel i sak. Dessutom så leder inte dina försök till påverkan till något annat än en större avsmak för Ryssland och ryssar. I det från din sida ofrivilliga arbetet är du däremot väldigt framgångsrik.

Det bästa du skulle kunna göra för Ryssland är att logga ut. Det bästa du skulle kunna göra för oss i Sverige är att ansluta dig till den ryska ”armén”.
Du läste inte texten men kommenterade ändå. Men det är kanske bäst så för du förstår inte konflikten.

Min moraliska kompass är alldeles utmärkt. Det är inte jag som stödjer Kiev-regimens råskinn med ideologier och värdegrunder som i många fall är förbjudna i övriga Europa. Dessutom är det inte Ukraina och det stackars folket där det handlar om utan Washingtons strävan att bryta upp Ryssland, plundra det och förhindra en multipolär värld tillsammans med Kina och Indien.

Min text är inte till för att påverka någon eller att skaffa vänner. Jag tycker det är trevligt att skriva av mig då jag tycker världen är upp och ner och här på flashback kan jag göra det utan att riskera att mina bankkonton fryses av väst "demokratier" för att jag har en annan åsikt.

Det här är inte mitt krig så jag behöver inte åka någonstans. Därimot påverkar denna konflikt mina barns framtid då vi har en politisk klass som är vasaller till USA och har fört konflikten ekonomiskt till våra länder. Om Ukraina är viktigt för dig så är det du som bör åka ner och hjälpa dom i kriget. Rysslands öde bekommer mig inte heller utan dessa två länder har dragit på sig detta själva men jag tycker vi i EU ska säga stopp nu.

Var det tillräckligt kort för dig att läsa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in