Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
Nötis har du glömt vad jag jobbar med?
Vet i fallet om kvinnan som dödades i joggingspåret i Ulricehamn, berättade en polis att en ensam gm sällan orkade flytta en död kropp särskilt långt, runt 20- 25 m om jag inte minns fel i sådan terräng som skog. Det ar väl mer översiktiligt hur en ensam agerar, dvs att där kroppen hittas, den platsen ligger vanligen nära område där det finns en möjlighet att komma till med bil, eller nära där brottsplatsen ligger.
Nu har det ju varit två personer som har haft möjlighet att samarbeta förmodligen, och det har varit i nedförsbacke (trappor). Nu kan de här tjejerna kanske ha klarat av att faktiskt bära (ej släpa) kroppen, särskilt om man har lindat in kroppen på något sätt (överkast/lakan/matta) eller stuvat in kroppen i någon större förvaringslåda/resväska/trunk (från vindsförråd?)
Jag håller med dig, att det inte alls är omöjligt, srskilt som båda tjejrna verkar vara sportiga. Att hålla på med sporter innerbär fysiskt träning och att hålla på med riding/hästar innebär ganska mycket fysiskt arbete.
Hehe, tror aldrig att jag fått veta vad du jobbar med, men har väl gissat lite.