2022-11-06, 12:50
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoralEW
https://twitter.com/realrojkom/status/1589219001506598913?s=19

Nu vill PKKurderna i mellanöstern och här i Sverige att vi tar hem ISIS medlemmar som är svenska medborgare.

Antar att SIDA har slutat finansiera YPG?

Tänk att du verkar mer upprörd över PYD än IS. Islamistkramare.
Citera
2022-11-06, 12:51
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja man baxnar fan.

Det får mig att tänka på det här citatet:

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety."

/Benjamin Franklin

Det är även signaturen till Regulus, en skribent på forumet.

Tyvärr, inte nu längre. Citatet skorrar falskt när man betraktar det bedrövliga tillståndet i Franklins hemland (och västvärlden i övrigt). Följande citat av Franklin är nog lämpligare idag:

A republic if you can keep it. - Som svar på en fråga om vilket styrelseskick den nya amerikanska staten skulle få.

Annars tycker jag att dagens värld beskrivs bättre av min nya signatur:

Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.
– W. B. Yeats

Tror för övrigt att Franklin skulle ha hållit med mig. Det finns inte längre några politiker av Franklins resning, vare sig i USA eller någon annanstans.
Citera
2022-11-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Tänk att du verkar mer upprörd över PYD än IS. Islamistkramare.

Det går att vara emot både PKK och IS. Tänk att du väljer en terrororg över en annan istället för att ta avstånd från båda. Jävla loser cuck beteende.
Citera
2022-11-06, 12:56
Avslutad
Kan inte alla kurder i Sverige åka tillbaka och så avrättar man IS människorna därnere bara.
Win-win.
Citera
2022-11-06, 12:59
Medlem
Förresten vad är det för snack om att YPG är NATO allierad? Största skitsnacket som finns. Ok att de var knähundar för USAs oljeutvinning i norra Syrien och Irak. Men absolut inte Nato allierad.

https://twitter.com/owenil/status/1588888514393145344?s=19

Politikreporter på TT. Inte undra på att många idioter till politiker o media fick för sig att det här var politiskteater av Turkiet när det gällde Sveriges ansökan o samarbetet med PKK/YPG
Citera
2022-11-06, 13:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tyvärr, inte nu längre. Citatet skorrar falskt när man betraktar det bedrövliga tillståndet i Franklins hemland (och västvärlden i övrigt). Följande citat av Franklin är nog lämpligare idag:

A republic if you can keep it. - Som svar på en fråga om vilket styrelseskick den nya amerikanska staten skulle få.

Annars tycker jag att dagens värld beskrivs bättre av min nya signatur:

Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.
– W. B. Yeats

Tror för övrigt att Franklin skulle ha hållit med mig. Det finns inte längre några politiker av Franklins resning, vare sig i USA eller någon annanstans.
Inehållet i Franklin-citatet är dock fortfarande sant.

Det där Yeats-citatet är nytt för mig. Ja, träffande för får tid.

Det får mig att tänka på ett citat av Bertrand Russel:

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

Har du någon kommentar till den svenska Nato-ansökan och hur de inblandade processar den?
Citera
2022-11-06, 13:05
Medlem
analkings avatar
Citat:

Nu vill PKKurderna i mellanöstern och här i Sverige att vi tar hem ISIS medlemmar som är svenska medborgare.

Som sagt tar man hit mellanöstern och afrika får man mellanöstern och afrika. Det är det vi ser. Finns de som säger att vinsten kommer längre fram
Citera
2022-11-06, 13:29
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Inehållet i Franklin-citatet är dock fortfarande sant.

Det där Yeats-citatet är nytt för mig. Ja, träffande för får tid.

Det får mig att tänka på ett citat av Bertrand Russel:

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

Har du någon kommentar till den svenska Nato-ansökan och hur de inblandade processar den?

Visst, Franklin hade förstås rätt. Han hade säkert skämts över att vara amerikan om han levt idag.

Vad gäller NATO, så tror jag tyvärr att den nuvarande regeringen kommer att kröka rygg för Erdogan och hitta på något skäl att lämna ut de kurder han vill slå klorna i. De är som du skrev "extremkåta" på att vara med och kriga mot Ryssland.

Tankarna går osökt till hur den förra borgerliga regeringen hanterade Assange.
Citera
2022-11-06, 13:44
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Ja, nåt pris får väl Sverige betala när man vill gå med i NATO för att blidka Erdogan. Det är nästan så att jag inte vill att vi går med i NATO om vi ska bli tvingade till att ta hem IS terrorister.
Citera
2022-11-06, 13:57
Medlem
TheAlamos avatar
Ännu ett krångligt och stort problem som invandringen till Sverige har medfört. Först har vi kurden Kakabaveh som dikterar villkoren i riksdagen, och nu måste vi blanda oss i Turkisk inrikespolitik bara för att vi importerat enorma mängder människor från regionen. Tack soss och Moderaterna för att ha satt oss i denna situation än en gång! Detta kommer bli krångligt när vi ska få alla i Turkiet och Mellanöstern att få sina behov fyllda. Det bästa i detta fal lär vara att inte ta emot dessa IS-terrorister helt enkelt och bara göra turkarna glada. Nu när vi har en riktig regeringen som bryr sig om Sverige så bör vi helt enkelt göra som alla andra länder som inte vill ta emot sina länder och vägra själva.
Citera
2022-11-06, 14:01
Medlem
Yinool0401s avatar
Fantastiskt kul att se hur borgarna har Erdogans lemm djupt nere i halsen och gör vad som helst för att blidka Turkiet. Finnarna skakar på huvudet till och med.

Pinsamma Sverige, ännu en gång. Detta slår nog alla rekord dock. Civiliserade , haha, tillåt mig småle.
Citera
2022-11-06, 14:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Enkel lösning. Ta ifrån dom svenska passet. Lösning som bla redan Danmark kör med. De är ju redan hemma där de sitter. Sedan kan kurderna klaga bäst de vill.

Sedan om krav som det här måste det omvända gälla också. Personer som begått brott i Sverige med är kurder ska ju då skickas dit för att sitta i fängelse. Lika orättvist det att svenska skattebetalare ska stå för kostnaden att hålla dessa inlåsta i Sverige.

I det stora hela är ju dags att sluta krypa för dessa kurder. Sedan när Sverige är medlem sluta göra det för Turkiet också. Då kan man ju börjas hämnas för de har varit så jävla jobbiga med att ställa krav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in