2022-11-06, 11:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Om Johanna dödade Tove tror jag hon har borderline personlighetsstörning.
Finns mycket att läsa om det och sedan finns ju variationer inom det.
Men de kan få våldsamma känsloutbrott som inte alla i bekantskapskretsen får uppleva.
Därför kan vissa säga men hon/han som är så snäll och trevlig……
Det har med känslor att göra som de inte kan hantera. Utbrotten kan komma som en blixt från klar himmel och vara både verbala och fysiska. Efter sitt utbrott är de som vanligt.
De kan också ge dig på döda ting som att förstöra och kasta saker i golvet mm.

Kan Johanna rivit ner en bokhylla som slog i golvet? och Tove kanske aldrig var upp i lägenheten utan bara var utanför lägenhetshuset.

Bland annat detta ur sammanfattningen i ts får mig att undra varför du ens lyfter frågan att T.T. aldrig var i J.J. lägenhet?

Citat:

En av MGM har uppgett följande till en vän (troligtvis "Anna") innan gripandet:
BO och MGM (troligtvis JJ) blev ovänner vid Nöjet. BO följde med till JJs lägenhet för att prata ut. De blev sams igen i lägenheten och BO lämnade sedan lgh vid 03-tiden tillsammans med MGM.

Varför skulle mgm säga att T.T. var i lägenheten om hon inte var det, kan du förklara?
Citera
2022-11-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Flåset GW Persson säger att dom sitter i finkan, och svamlar om att dom skulle kunna vara oskyldiga, jo men visst

Fast det nämnde han ju för att programledaren frågade om alternativa teorier. Han lät väl väldigt övertygad om att tjejerna är skyldiga och att rubriceringen kommer ändras så fort dödsorsaken är fastställd, högst troligen till mord
Citera
Medlem
barbiefacebook1s avatar
Citat:
Flåset GW Persson säger att dom sitter i finkan, och svamlar om att dom skulle kunna vara oskyldiga, jo men visst

men lajt, han sa att det såklart finns en liten möjlighet till det, att beroende på motiv att de kanske skyddar någon annan. Allt pekar dock mot JJ och MH, säger han ju själv men framtill facit så är ju fler än ett alternativ möjligt. Bra prat av GW tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:

Och han hävdar att ”vi kommer att ha facit inom en vecka”. Känns väl tveksamt.
Citera
2022-11-06, 11:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Du fattar inte.
Den ”lilla röda bilen” är det säkert att det är pappans bil? Därför att Johannas mamma har också en röd bil som är liten. Jag vill veta säkert vilken av dessa bilar det är. Märken årsmodell alla uppgifter har jag men vill veta säkert märket på dem bilen som togs i beslag samt den bilen som nu finns på en bevakningskamera från en mack

Men för häcklefjäll också den enda bil som varit inblandad är hennes egen!
JJ köpte den redan i somras en röd Suzuki Alto för att ta sig till o från jobbet.
Efter att hon flyttat till lgh, en månad innan detta, skrevs den över på pappan.
P.g.a svindyr bilförsäkring för någon under 24år, utan skadefria år o boende i lgh.

DET ÄR HENNES EGEN RÖDA LILLA BIL HON ÄGT I ETT HALVÅR.
Citera
2022-11-06, 11:29
Medlem
Citat:

Han säger ju iof att det är en väldigt liten chans att de inte skulle vara skyldiga då mycket pekar på det? Men man kan ju inte avföra andra teorier om man inte är 100%. Han säger ju att vi förmodligen kommer få mer klarhet i veckan. Eller ja, iaf polisen.
Citera
2022-11-06, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Hoppas de kan fastställa dödsorsak. Annars blir det brott mot griftefriden, kort straff.

Brott mot griftefriden finns inte kvar, utan heter numera Gravfridsbrott (samt Grovt gravfridsbrott).
Citera
2022-11-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Men för häcklefjäll också den enda bil som varit inblandad är hennes egen!
JJ köpte den redan i somras en röd Suzuki Alto för att ta sig till o från jobbet.
Efter att hon flyttat till lgh, en månad innan detta, skrevs den över på pappan.
P.g.a svindyr bilförsäkring för någon under 24år, utan skadefria år o boende i lgh.

DET ÄR HENNES EGEN RÖDA LILLA BIL HON ÄGT I ETT HALVÅR.

Tack för detta! För någon som inte äger bil (jag) framstod det som skumt att hålla på att skriva över bilar på nån annan. Men nu fattar jag och kan därmed släppa de olika bil-spåren
Citera
2022-11-06, 11:30
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bland annat detta ur sammanfattningen i ts får mig att undra varför du ens lyfter frågan att T.T. aldrig var i J.J. lägenhet?

Varför skulle mgm säga att T.T. var i lägenheten om hon inte var det, kan du förklara?

Men litar du på Johanna berättar sanningen till sina vänner?
Citera
2022-11-06, 11:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Och han hävdar att ”vi kommer att ha facit inom en vecka”. Känns väl tveksamt.

Ett facit i stora drag är inte osannolikt.

Som sagt, när åklagaren har ett utlåtande från rättsmedicin som talar för brott konfronteras mgm som då kan ha svårt att förklara fynden.

FH -Är det inte lika bra att berätta vad som hände?

MGM - jo ....

När mgm inte längre kan slingra sig ur kända omständigheter är spelet förlorat och ett erkännande kommer.

Ungefär så går det till tänker jag mig.
Citera
2022-11-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seaside0099
Fast det nämnde han ju för att programledaren frågade om alternativa teorier. Han lät väl väldigt övertygad om att tjejerna är skyldiga och att rubriceringen kommer ändras så fort dödsorsaken är fastställd, högst troligen till mord

ja det GÅR ju inte att med säkerhet veta före obduktionen men ja han var ju tydlig med att de sannolikt är skyldiga.
Citera
2022-11-06, 11:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Men litar du på Johanna berättar sanningen till sina vänner?

Jag bad dig förklara, inte ställa en motfråga.

Varför berättar mgm för någon att T.T. var i J.J. lägenhet om hon inte var det?

Eftersom att du tycks lämna öppet för att T.T. aldrig var i lägenheten bör du ha en tanke om varför mgm i så fall påstod motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in