2022-11-06, 11:17
  #254353
Medlem
Porrstjarnas avatar
Samma logiska praktvurpa om och om igen;
-Allt tal om att Putin drömmer om ett nytt Sovjetunionen är Russofobisk väst-satanist-nazist propaganda.
- Vi har rätt att blahblah för vi har ett avtal mellan blahblah och Sovjetunionen.

Sovjetunionen. Den som inte finns. Och som bara är satanist-nazist-västpropaganda.
Som ni äntligen år 2022 hittat avtal för. Som vanligt i deklassificerade gamla papper.
Från en icke existerande union.
En union som på grund av sin obefintliga existens rimligen inte borde kunna klassificera måsskit.
Och bara är dum propaganda?

Hur skall ni ha det?
Citera
2022-11-06, 11:17
  #254354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att starta krig är inte att försvara sig. Om Ukraina brydde sig om ukrainska liv så skulle de fredsförhandla.

Om Putin brydde sig om sitt land och ryssarna hade han aldrig invaderat och startat kriget. Nu bryr sig inte Putin om människoliv så därför fortsätter han med att skicka in nya rekryter när "proffsen" redan gått åt. Och våldtäkterna sker i Ukraina och inte i Ryssland.
Citera
2022-11-06, 11:17
  #254355
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du kan gärna länka till dessa artiklar i svensk lögnpress som kritiserar Ukraina. Inte ens när deras säkerhetstjänst går ut med att de jagar och skjuter civila "som grisar" så fördöms eller kritiseras detta.

Vill man ta del av kritisk rapportering i svensk media så är Proletären och Nordfront mer sakliga än Bonnier, Schibstedt och SVT tillsammans.

Nordfront? 🤣 Var hämtar de sin information ifrån? Telegram?
Citera
2022-11-06, 11:20
  #254356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Detta stämmer inte. Vi var på väg in i en lågkonjunktur oavsett, och olja får vi köpt från andra länder. De europeiska länder som gjort sig beroende av rysk gas, har nu hittat andra leverantörer och fyllt sina förråd för att klara vintern. Just nu finns inga energiproblem i EU.

Titta på de svenska elpriserna så ser du att elektrisk energi kostar ungefär som det gjorde förra året, trots stor efterfrågan från Tyskland efter att Ryssland sprängt Nord Stream.

Det är bara på gas-området där den ekonomiska krigföringen mot Ryssland har potential att skada oss – vi har i stort sett inte haft något annat handelsutbyte med Ryssland. Effekterna av gaskriget vet vi när det blir riktigt kallt och energibehovet ökar. Men sen ska det också sägas att det är Ryssland som orsakat gaskriget genom att stänga av gasen till Europa, så en eventuell krigsvinter är följden av Rysslands agerande, inte EU:s.

Jag visst har du rätt. Västeuropa/USA var på väg in i ekonomisk kris oavsett krigandet i Ukraina, ja man kan till och med säga att USA/stora delar av EU önskade konfrontation. Men jag pratar om hur gemene man tänker när han sitter och kollar elräkning eller tankar.

Du och jag är nog lite mer klarsynta i vad det här kriget grundar sig i. Inte minst USA s ekonomi har ju befunnit sig i katastrofkurs ett bra tag nu och inte blev det bättre med Biden vid rodret.
Citera
2022-11-06, 11:20
  #254357
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du kan gärna länka till dessa artiklar i svensk lögnpress som kritiserar Ukraina. Inte ens när deras säkerhetstjänst går ut med att de jagar och skjuter civila "som grisar" så fördöms eller kritiseras detta.

Vill man ta del av kritisk rapportering i svensk media så är Proletären och Nordfront mer sakliga än Bonnier, Schibstedt och SVT tillsammans.
Det här att svensk media skulle vara opålitlig är rysk propaganda som ryssar har bombarderat Sverige med under åtminstone 15 år. Det ligger i den ryska diktaturens intresse att vi inte litar på vår egen media. Så fort man ser personer som försöker misstänkliggöra den svenska oberoende pressen ska man utgå ifrån att dessa är ryska desinformatörer.
Citera
2022-11-06, 11:22
  #254358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du kan gärna länka till dessa artiklar i svensk lögnpress som kritiserar Ukraina. Inte ens när deras säkerhetstjänst går ut med att de jagar och skjuter civila "som grisar" så fördöms eller kritiseras detta.

Kan det vara för att deras säkerhetstjänst inte gör det, borde inte vara så svar att finna flera av varandra oberonde källor som pekar på offer, tidpunkter, namn på BO och FÖ.

Är du så misslyckad så du itne ens kan reda ut "det du tycker är ljugmedia" hur ska du då han en chans mot rysstollningar som är riktade till alkoholskadade uralmognoler som bajsar i skogen.

Citat:
Vill man ta del av kritisk rapportering i svensk media så är Proletären och Nordfront mer sakliga än Bonnier, Schibstedt och SVT tillsammans.

hmm, inte för att vara sån, men proletären och nordfront aspirerar väll inte på att vara sakliga, så där har du nog gått på en ny nit.
Citera
2022-11-06, 11:25
  #254359
Medlem
leachs avatar
Pissryssen måste lära sig att inte röka nära ammo och bränsle.

Bavovna in Belgorod region: Rusnya smoked at a local oil depot🤷‍♂️
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1589201425288278018
Citera
2022-11-06, 11:25
  #254360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porrstjarna
Samma logiska praktvurpa om och om igen;
-Allt tal om att Putin drömmer om ett nytt Sovjetunionen är Russofobisk väst-satanist-nazist propaganda.
- Vi har rätt att blahblah för vi har ett avtal mellan blahblah och Sovjetunionen.

Sovjetunionen. Den som inte finns. Och som bara är satanist-nazist-västpropaganda.
Som ni äntligen år 2022 hittat avtal för. Som vanligt i deklassificerade gamla papper.
Från en icke existerande union.
En union som på grund av sin obefintliga existens rimligen inte borde kunna klassificera måsskit.
Och bara är dum propaganda?

Hur skall ni ha det?

Det är alltid samma sak.
"Krig och dödande är fel, eller hur?"
"Ja men om du tittar på det här dokumentet...."
Citera
2022-11-06, 11:25
  #254361
Medlem
pinnpelle88s avatar
Klipp som visar varför Ryssland inledde SMO, med engelsk textning.

https://t.me/armiya2022_5256_789AV/148

ENGLISH VERSION

Anyone confused as to why the Special Operation started can watch this video , This was all far before February 24 2022 . Going on beginning in 2014 after Ukraine became a failed state after Euro Maidan leading to disaster in the country with incidents such as 50 Russians being burned alive in Odessa for being pro Russian . Nobody cared then for 8 years . But now they do all of a sudden , interesting how that works.

Watch the entire video this video is not like many where there is a lot of useless footage watch from start to finish and you will have a great picture of why the special operation began . As well share the video so this can be shown to as many as possible.
Citera
2022-11-06, 11:27
  #254362
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
En fråga till dig som du inte svarat på innan. Har Ukraina rätt att försvara sig mot Ryssland eller ska man lägga ner vapnen för att inte ukrainska soldater ska dödas?
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Att starta krig är inte att försvara sig. Om Ukraina brydde sig om ukrainska liv så skulle de fredsförhandla.
Citat:
Ukraine started the war on Wednesday, February 16 2022, when its forces near the Donbas republics began preparatory artillery strikes for an all out ground attack on the Donbas republics.

Nu försöker sherm köra med historieförfalskning. Det var Ryssland som anföll Ukraina och därmed startade detta större krig i Ukraina. Ryska false flag-operationer och ryska provokationer strax innan Rysslands egna anfall (med styrkor som Ryssland byggt upp under 6-12 månaders tid) är redan inräknat i ekvationen. Alla känner till dessa typer av trick. De är välkända.

Apropå historieförfalskning. Jag såg att det är inte första gången sherm försöker historieförfalska historien. Han försöker även förfalska Andra världskrigets historia:

Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Gulligt att det finns folk här som fortfarande tror på myten om den så kallade förintelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Förintelsen är en myt, det tänkte du inte på.
Citera
2022-11-06, 11:27
  #254363
Medlem
guubens avatar
Nån borde göra ett klipp med fjanten Paasikivis alla uttalanden där han påstår att Ukrainska armén har jagat ut ryssarna eller håller på att jaga ut dom.
Paasikivi borde kunna sina färders historia när Finland måste avstå 10% av sitt territorium för att uppnå fred med ryssarna. Ukraina borde överlåta de rysssvänliga o rysktalanda delarna som de nu ockuperar. Finland överlät områden som varken var ryssvänliga eller rysktalande. För att uppnå fred måste alltid den ena parten ge efter mer än den andra. Pragmatik. Nu för USA ett krig mot Ryssland utan att behöva offra sina egna soldater. USA krigar till den sista Ukrainska soldaten har stupat. Glory USA.
Västmedia hatar Ryssland för där håller man fast ännu på hederliga konservativa värderingar. Tvärtom väst som har HBQTplus, wake, könsneutralitet, politisk korrekthet, aborträtt ända till födseln (usa) omvänd rasism, globalism på sin agenda.
Citera
2022-11-06, 11:30
  #254364
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det finns ingen anledning för dig att hålla på och gissa, och än mindre sprida dina gissningar här som ”fakta”.

Putins mål med invasionen var ”att ena de ryska folken”. Det var en regelrätt invasion för att ta över Ukraina, och källan är Putins egen regim.

Du sitter själv här och "gissar". Det känns bara inte så för dig. Men det är inte 100% sannolikhet att du har rätt med din källa som blev borttagen efter x sekunder. Jag bedömer det själv som ganska osannolikt att den är ett uttryck för "Putins regim".

1) det vore klantigt. Det är inte omöjligt att de är klantiga så klart, men vad är mest sannolikt - en förrädare eller en hackerattack, eller denna form för klantighet?
2) För det andra för att det inte finns en anledning att sätta en timer på ett sådant utskick. Det naturliga är att Kremls propagandister håller på texten, och sänder den till vederbörande kanal när det är dags att skicka ut den. Vad är fördelen med att skicka den till nyhetskanalerna 3 dagar i förväg? Det ökar risken för läckor och andra fel.
3) Detta PM passar perfekt in i USAs narrativ, så motiv finns att placera den.

Det enda som talar för är att ryssarna ibland skickar ut saker och sedan ändrar sig. Vi såg det senast häromdagen i Kherson, där man först meddelade att det var 24-hour curfew. Därefter drog man tillbaka det. Men det är en annan typ av fel.

Jag tycker själv 2 är ett svårslaget argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in