2022-11-05, 17:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kudde.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kvävning är väl att man håller runt nåns hals och mun tills syret tar slut.
Går inte lika snabbt i Vetlanda som i Hollywood misstänker jag.
Har ju pratats om 3-3-3 regeln här i tråden så några minuter bör brottsoffret leva då.

MEN kan då endast bli medvetslös initialt. Men MGM tar beslut fortsätta? Och av vilken anledning börjar man kväva och fullföljer kvävningen?

Man hade sparkat omkring sig om någon hade försökt kväva en också va? Hade dunsat bra.

Ja eller en kudde över ansiktet.

Mycket effektivt sätt att ta livet av någon. Dessutom inga skrik. Kanske därför som dessa "dunsar" hördes när BO kämpade för sitt liv?
Citera
Medlem
OT-kommentar:
Desto mer man läser era spekulationer kring val av dumpningsplats för T osv så undrar man ju mer och mer vart sjutton Tishko gömde Wilmas kropp och hur han lyckades med det utan att lämna spår av fraktning av hennes likdelar eller ens spår ut ur huset, för det fanns väl inga sådana eller?

Om man betänker att Tishko klarade av det utan att lämna spår så kan man ju någonstans inse att forsla ut en förmodligen hel T ur en lgh utan att lämna spår måste ha varit betydligt enklare för J och M, de var ju två GM dessutom. Tishko förefaller sig ju ha varit ensam om sitt dåd (även om det fanns misstankar om någon mer involverad, men det kunde man ju aldrig klarlägga mig veterligen).
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja och här var tanken då vad som föranleder misshandeln/kvävningen?
Fylleslagsmål som ovänner urartar?

Det är ju ungefär så det brukar se ut.

Schematisk.

Bråk --> handgemäng --> skrik/ljudligt motstånd --> tysta genom kvävning --> död.
Citera
2022-11-05, 17:40
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ja och här var tanken då vad som föranleder misshandeln/kvävningen?
Fylleslagsmål som ovänner urartar?
Precis sök där de blev ovänner först.. sedan "vänner" igen för att komma närmare.
Drogrelaterat och MH är knarklangare ?
Citera
2022-11-05, 17:41
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Öster om skolan finns det en skog, där bör man söka om man inte hittat vad man behöver för att få ihop till ett åtal.

J.J. bör känna till terrängen väl om hon jobbar på skolan och eventuellt också har gått där som barn.

Inte omöjligt, jobbar hon med mindre barn så gör de ofta skogspromenader. Men, då måste J kalkylerat tid på morgonen före jobb och även riskerat att bli upptäckt om hon dumpade T:s tillhörigheter på måndagen innan hon började sitt arbetspass?
P7:an lär avslöja J hur riskbenägen J är och om hon har lider av psykopati, psykopater är riskbenägna och är själva övertygade om att de aldrig gör fel.
MH då? Om det är hon som dumpat mobilen var skulle den då kunna vara?
Väldigt lite spekulationer om MH. Hon sitter lika mkt häktad som JJ, på samma misstankegrad.
Citera
2022-11-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Vissa blir blir i en stressad situation lugna. Jag är ens sådan person. Blir klarsynt, lugn och rationell. Agerar lugnt och sansat och med pondus. Tyvärr psykopatvarning på de egenskaperna men de har i mitt fall räddat ett liv.

Inte otroligt att JJ är en fullfjädrad psykopat med de egenskaperna. I så fall kan hon ha styrt upp hel situationen och fått MH med på banan.

Kanske. Men även Polisen/ Grova Brott agerar lugnt, sansat, tålmodigt, beslutsamt - och med enorm pondus
Citera
2022-11-05, 17:45
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja eller en kudde över ansiktet.

Mycket effektivt sätt att ta livet av någon. Dessutom inga skrik. Kanske därför som dessa "dunsar" hördes när BO kämpade för sitt liv?

Ja kudde ligger nära till hands, tanken har föresvävat mig antal ggr. En som håller i armar och en som sitter över BO, då återstår benen som har T har dunkat i golvet, i ett försök att ta sig loss.
Citera
2022-11-05, 17:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chequoia
Mm sant..
Är också så himla spänd på att få reda på om deras mobiler, eller om JJ har en dator, kommer kunna avslöja några suspekta googlingar etc. som gjorts under natten och tiden fram till att de togs in till polisen! 😬

Man kan bara hoppas på något sådant, men dagens människor är också väldigt medvetna om att allt går att spåra. även raderat material.

Men om man är lite av en narcississt, kan man kanske tro att man är "översmart" och kan undgå att bli upptäckt, och därmed undkomma granskning på närmare håll.

Nu tror jg att det blev väldigt mycket stress och att det har gjorts många misstag på vägen, redan från start.

Kanske googlades det på pappans dator t ex i tron att man inte ska kolla den?
Citera
2022-11-05, 17:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett scenario som jag tror kan ha hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ja kudde ligger nära till hands, tanken har föresvävat mig antal ggr. En som håller i armar och en som sitter över BO, då återstår benen som har T har dunkat i golvet, i ett försök att ta sig loss.

Exakt.

Precis vad jag också har tänkt mig att så skulle kunna ha skett. Jag tror inte på strypning med hjälp av händerna. Tar mer tid och fodrar mer kraft samt fortfarande kan det blivande BO skrika till en början. Om inte så var en tvungen att hålla för hennes mun medans den andra ströp.

Dessutom en eller flera kuddar finns i varje hem.
Citera
2022-11-05, 17:54
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Det ”bästa” i ett sånt här fall är ju att ligga så nära sanningen som möjligt när man berättar.
Inga lögner om hur många man var, fel tidsangivelser eller transportvägar.

Man får hoppas att polisen inte kan hitta den lilla avvikelse som avslöjar en.

En avvikelse i transportväg då. Enkelt exempel man tar bilen ut till pappa på söndag fm med TT i baksätet och ”enda” avvikelsen är en extra runda i skogen på väg dit.

Men det ser kanske ut som att man stängt av mobilen på vägen? Batteritorsk? Ja hur det än är så lär polisen hittat både avvikelser och lögner. Och ertappad med lögn kanske en ny lögn?

Och backar man lite från transport ut i skogarna så kan det ha pratats om att Mh var med till McD?

Eller kan nån kompis ha missuppfattat ”vi” som MH och JJ när JJ menar grannen och JJ?
Sen går väl en del ”minnesluckor” och ”felsägningar” pratas bort med att ”jag var full minns inte så noga”.

Vilket föranleder en tanke om brottet ens begåtts om det inte varit berusning hos tjej(erna)?
Alkohol och våld brukar ju gå hand i hand.

Sen är ju frågan om hon dog i lgh då? Tyst våld borde vara kvävning. Tillhygge ska man ha tur att slå någon medvetslös med första slaget.
Samtidigt kanske TT var väldigt full. Reagerar man med mindre skrik då om så full som halvt medvetslös?

Men stämmer den berusningsgraden med tidslinjen?

Många frågor. Brottet blir ju ”grövre” om hon/de får för sig att transportera en medvetslös TT till skogen och ha ihjäl henne där eller på vägen.
För visst skulle en medvetslös TT kunna ”pratas bort” med att det hänt en olycka i hemmet?

Sen har ju jag min gamla hypotes från tidigare fall som handlar om mord för att dölja brott. Så enkelt som mord för att dölja påbörjad misshandel? Så korkat kan man tänka som GM.
Gräl > misshandel (inte så mycket spår, kvävning?) > beslut om fortsatt våld för att dölja misshandel > mord.

Kan Tove fått reda på något som JJ och MH absolut INTE ville skulle komma fram?

Hon får reda på detta under lördagskvällen och det är därför hon letar efter någon av tjejerna på Nöjet.

Hemligheten ska diskuteras och det är därför hon följer med hem till JJ. Väl där vägrar hon efter diverse tjat att behålla hemligheten för sig själv. JJ och MH är desperata och ska tvinga Tove till tystnad men tar det dessvärre ett steg för långt…
Citera
2022-11-05, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Öster om skolan finns det en skog, där bör man söka om man inte hittat vad man behöver för att få ihop till ett åtal.

J.J. bör känna till terrängen väl om hon jobbar på skolan och eventuellt också har gått där som barn.

Jag ser väl ingen direkt anledning till varför hon nödvändigvis skulle känna till skogen bara för att hon jobbar på skolan där. Terrängen runtikring där hon kommer ifrån känner hon rimligtvis till extremt mycket bättre.

Skola gick hon i Nye (det fanns till och med en gammal tidskrift om den lokala vindkraftsparken där hon och resten av klassen var med), och sedan förmodligen Withalaskolan.
Citera
2022-11-05, 17:58
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Ja nu när de har "Thelma och Louise" så har polisen lättare att hitta en plats där bråket började..
Spårsäkrar platsen/platserna som de säkert aldrig lyckats städa upp efter sig.

Flickorna döljer ett mycket allvarligt brott samt en av dem är svartsjuk
med anknytnings problematik.. gissningsvis.
Familje-bekymmer båda två
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in