2022-11-05, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
I snitt 25 för varje rum. Låt oss säga målaren kostar 1000 i timmen, det är 25 timmar, alltså 3 arbetsdagar. Tar det tre arbetsdagar att måla ett rum?

Nej.

Målaren kostar dessutom ish 650kr.
Citera
2022-11-05, 15:29
Medlem
Det kan inte bara handla om målning, måste vara annan form av reparation, underhåll, el, fönster etc annars är det något lurt.
Citera
2022-11-05, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Kanske beroende på geografiskt läge men verkar ligga kring 15 k per rum före ROT. Så 45 hade kanske varit acceptabelt. Kan tycka 25 k låter mer rimligt.

Med dessa 75 k om hyresvärden gör det får din polare inte nyttja ROT, så verkligen dyrt.

Ok, du tar bara betalt för färgen?

När man gör det svart så utgår man från att kunden har grejerna hemma, annars tillkommer materialkostnaderna utöver.
Citera
2022-11-05, 15:34
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Jag gör det för 5

Inkl färg?
Citera
2022-11-05, 15:34
Medlem
Triremers avatar
[quote=NickLidstrom|82302988]
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Vilket löjligt pris. Jag har fått en offert (ifs kompispris) på 17000kr för spackling och målning av 85kvm. Med kvitto, dvs efter avdrag.[/QUOTEIn

Ingår färgen?

Ja det gör det. Min vän äger en målarfirma och kan skicka ut målare när han har luckor i schemat. Så jag får vara flexibel men det är ingen brådska.
Citera
2022-11-05, 15:36
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Inkl färg?
Nej
Citera
2022-11-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Han fick två rum målade gratis men frågade om han inte kunde få alla fem rum målade.

Så hyresvärden målade 2 av 5 rum och vill ha 75K för de resterande 3 rummen.

Tror han försökte få din vän att betala kalaset för alla fem rummen och kanske en lägenhet till låter det som.
Citera
2022-11-05, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Jag antar att det fortfarande finns något som heter rot-avdrag. Fast de kanske inte gäller om man bor i hyresrätt.
Alla kan väl inte nyttja rotavdrag. Sen ska man komma ihåg att hantverkare har höjt sina priser i och med rotavdrag.

Betalar man svart då vet man att pengarna inte går till strössel åt andra länders medborgare.
Citera
2022-11-05, 15:47
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luvven
Kostnadsförslag via vad?

Är det via mejl kanske hyresvärden skrev fel? En nolla för mycket får ju stora konsekvenser i det här fallet.

7500 kr låter rimligare.

Låter troligt!
Citera
2022-11-05, 15:48
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Högst troligt har hyresvärden satt så högt pris för att han inte vill göra jobbet. Pröjsar du inte så slipper han.

Det känns som en mycket trolig förklaring ja.
Citera
2022-11-05, 15:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
Så hyresvärden målade 2 av 5 rum och vill ha 75K för de resterande 3 rummen.

Tror han försökte få din vän att betala kalaset för alla fem rummen och kanske en lägenhet till låter det som.

Som jag förstår det var två av fem rum i behov av målning och då stod värden för det. De tre andra rummen var i gott skick och då skulle min polare få pröjsa för dessa rum om han ändå ville ha dessa rum ommålade.
Citera
2022-11-05, 15:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det kan inte bara handla om målning, måste vara annan form av reparation, underhåll, el, fönster etc annars är det något lurt.

Det handlar LITE spackel och sen bara målning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in