2022-11-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Hur var det med likhunden är det säkert att de hade med en i huset till Johanna? Och om varför har den då inte markerat? Och om den markerade varför blev inte brottsrubriceringen annat?

Har för mig att jag läst att polisen varit där med hund men exakt vad den hunden var utbildad för framgår inte. Tror inte det finns några hundar som är utbildade just för lik.

"En specialsökhund är utbildad för att söka efter specifika ämnen som narkotika, vapen och ammunition, brandfarliga ämnen, sedlar eller kroppsvätskor som blod och sperma. Kriminalsökhundar används vid brottsplatsundersökningar för att söka blodspår men en del kan även söka kroppsdelar och lik."

"*En polisiär patrullhund ska söka efter föremål med färsk människovittring (saksök), gömda brottslingar (personsök), försvunna personer (räddningssök), samt även spåra efter människovittring, skydda sin förare och stoppa flyende gärningspersoner. Vissa deltar i kommenderingar i samband med stora folksamlingar. En del har också någon tilläggsdressyr för att söka efter ämnen som till exempel narkotika."
Citera
2022-11-04, 22:33
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Njae, annan användare i tråden har markerat detta området, tog mig friheten att kolla själv:

https://delafil.se/6bf0d8cb53712c39/Skurebo.png

Tidigare har det varit markerat 'ovanför' vägen, men du har markerat under. Vilket är rätt egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Kan inte släppa det när grannen ringde på efter att ha hört dunsarna men ingen öppnade men han hörde 10-15 slag i väggen. Garanterat Toves rop på hjälp när hon hörde ringklockan.
Jag hade nog inte kunnat sova efter en sån natt

Om det var T som bankade i väggen är det lite märkligt att hon inte gav ifrån sig ett gny eller dämpat läte från en som är igentejpad.
Under hela sekvensen säger hon inget.
Vad kan det bero på? Hotad med kniv. Ja men då bankar man väl inte i väggen när någon ringer på heller.
Och inte slår någon av tjejerna ihjäl T i hallen när en granne står utanför dörren. Bankandet måste komma från toaletten.

Ett vanligt betonghus. Om grannen pratar i telefon så hörs det genom väggen.
En upprörd granne hörs i hela trapphuset.
Citera
Bannlyst
Gå in och kolla MH's tiktok, den där flickan är helt harmlös, skulle aldrig kunna mörda en människa! JJ däremot, där ser man en utstuderad känslokall psykopat!
Citera
2022-11-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iminlilahelikopter
Folk påstod ju att jag hade fel....

Rätt ska vara rätt!

Min kommentar hade inget med Instagram att göra, jag bad en skribent länka då han påstod att det stått i Expressen att en av de häktade var släppt.
Citera
2022-11-04, 22:37
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
/.. /
I den situation hon befann sig i där och då var det väl inget läge för att stanna och prata lite. Nej det var nog genomtänkt från hennes sida på något sätt. De har säkert redan varit på förhör skulle jag gissa. Behöver ju inte ha varit något allvarligt alls, men helt klart stannade hon väl inte och bytte några ord för att hon var på humör för att småprata… inte i det läget va? Tror inte de gjort något alls men är väldigt nyfiken på vad hon sagt till dem. Kan hon ha frågat om de hade något i bilen hon behövde? Kan hon ha pratat med dem för att vinna tid på hemmaplan ifall kompisen var kvar där? Det gjorde ju helt klart att hon och grannen kom hem några minuter senare än om hon inte pratat med de i bilen.

Ja, tänkvärt. Kanske relaterat till att JJ går ut ur lägenheten (när grannen stöter ihop med henne, stressad och hållandes mobilen intill sig).
Citera
2022-11-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Om det var T som bankade i väggen är det lite märkligt att hon inte gav ifrån sig ett gny eller dämpat läte från en som är igentejpad.
Under hela sekvensen säger hon inget.
Vad kan det bero på? Hotad med kniv. Ja men då bankar man väl inte i väggen när någon ringer på heller.
Och inte slår någon av tjejerna ihjäl T i hallen när en granne står utanför dörren. Bankandet måste komma från toaletten.

Ett vanligt betonghus. Om grannen pratar i telefon så hörs det genom väggen.
En upprörd granne hörs i hela trapphuset.

Om sparkarna hörs från vänster, och badrummet är placerat där. Så har väl de hamnat i badrummet på ett eller annat sätt.

Sparkar hon medvetet i väggen, så skulle hon nog skrikit om hon kunde. Så det gick väl inte få ut ljud höga nog att höras helt enkelt.
Citera
2022-11-04, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sista-mohikanen
Kan inte släppa det när grannen ringde på efter att ha hört dunsarna men ingen öppnade men han hörde 10-15 slag i väggen. Garanterat Toves rop på hjälp när hon hörde ringklockan.

Precis, hade han ringt 112 direkt så kanske Tove varit vid liv idag. Försummelse att agera borde vara straffbart.
Citera
2022-11-04, 22:40
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Förstår inte vart du vill komma (/röra till det) ?
Svaren på frågorna framgår ju redan på sida 1 i den här tråden!

Ja det är rörigt för vi vet inget. Det enda vi kan lita på är vad polisen kommit fram till angående mobilens rörelse.

Vi kan inte vara säkra på att vad Johanna sagt är sant till sina vänner och talar vännerna sanning ? Vi kan inte veta vad som sades i mobil av Tove till Albin.
Vi vet inte om Albin talar sanning.

Så det är hopplöst när man inte har de rätta verktygen.
Citera
2022-11-04, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Om sparkarna hörs från vänster, och badrummet är placerat där. Så har väl de hamnat i badrummet på ett eller annat sätt.

Sparkar hon medvetet i väggen, så skulle hon nog skrikit om hon kunde. Så det gick väl inte få ut ljud höga nog att höras helt enkelt.

5 tiil 10 sparkar är väl vad man hinner om man blir strypt, innan man svimmar... Det var JJ, Maja satt nog bara i soffan...
Citera
2022-11-04, 22:42
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kan du länka till avsnittet? 🙏

https://www.tv4.se/artikel/5uoBbJHOVJyxLl0CA2HXAQ/sa-minns-familjen-tove-oeppen-och-glad-med-hjaertat-pa-raett-staelle
Citera
2022-11-04, 22:42
Medlem
vemvisstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Gå in och kolla MH's tiktok, den där flickan är helt harmlös, skulle aldrig kunna mörda en människa! JJ däremot, där ser man en utstuderad känslokall psykopat!
Nu har jag troligen lärt mig något nytt, så enligt dig kan man se på en bild och avgöra om en person är kapabel till att begå mord eller inte.
Studerar du psykologi, så hoppas jag du kuggar på tentan.
Så dumt så det är nästan, nästa att jag inte vill kommentera detta.
Min sambo ser nog harmlös ut, men frågan är vad som döljer sig bakom det fotografiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in