• 1
  • 2
2010-01-09, 19:55
Medlem
Bronco68s avatar
Är det nagons som hört talas om mediumet Benny Rosenqvist fran Malmö som bl.a. förekommer i det här klippet där han kontaktar Ted Gärdestad

http://www.youtube.com/watch?v=PKVhTToqFoA

Skulle vara interessant att veta om nagon har förstahandsinformation om denne man eller eventuellt info fran folk som har varit hos honom. Är han bra, eventuellt en bluff, stämde nagot av det han sade o.s.v.?

Tacksam för alla svar.

@Mod: är osäker pa om den här traden bör ligga här eller kanske hellre i "Skvaller"?
Citera
2010-01-09, 20:42
Medlem
Hur kommer det sig att "Ted Gärdestad's" favorit färg har ändrats från röd till vit?

http://bennyrosenqvist.se/
http://www.bokus.com/b/9789153430797.html köp hans bok?

Nej jag har aldrig hört talas om honom innan denna tråden.
Citera
2010-01-12, 15:32
Medlem
Jag vet vem han är och har varit hos honom för en del år sedan. Sa inget uppseendeväckande - mest sådant som är sunt förnuft eller inte går att kontrollera. Verkar vara en trevlig person, snäll, homo, om han har några verkliga talanger vet jag inte.
Citera
2010-01-30, 18:49
Medlem
Han har även skrivit en bok om sin medialitet..har läst den..ganska intressant..men har aldrig träffat honom personligen.
Citera
2010-02-08, 09:02
Medlem
Är det inte han som är i Hemmets Journal och man får fråga honom om vad man vill vissa tider via chatten. Han svarar även på frågor.
Citera
2021-02-20, 17:52
Medlem
Var hos honom för sex år sedan
Elvahundra för knappt tjugo mimuter tror jag det var
Skulle vara intressant att veta vad andra tycker har stämt eller slagit in. Själv är jag tveksam.
Citera
2021-02-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Skulle vara intressant att veta vad andra tycker har stämt eller slagit in. Själv är jag tveksam.

Bra att du är tveksam.

Det är ju så att även om han så skulle ha sagt nåt som man tycker stämmer, så är det ju inte automatiskt nåt bevis på att han har nån paranormal förmåga över huvud taget. Därför att handlar det bara om generella saker som kan stämma in på vem som helst, och som många människor råkar ut för, och alltså inget med unikt eller exakt angivet i tid och plats etc, så kan det ju bara vara det vanliga tramset. Ja det är ju t o m det absolut sannolikaste.

Och inte ens nån enstaka ”träff” på nog nåt mer specifikt räcker som bevis, då det faktiskt då kan handla om bra chansning som råkade slå in, slumpen.
Citera
2021-02-21, 02:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronco68
Är det nagons som hört talas om mediumet Benny Rosenqvist fran Malmö

Jag har aldrig hört talas om honom, men som Riktigt medium så vore det kul att testa honom. Hur kommer jag i kontakt med honom?
Citera
2022-10-20, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har aldrig hört talas om honom, men som Riktigt medium så vore det kul att testa honom. Hur kommer jag i kontakt med honom?

Benny är en homofil, pösmunk och charlatan så honom ska du inte kontakta. Han var "andlig coach" åt skådespelerskan Johanna Sällström. Det gick väl ... låt oss säga sådär ...

Blir tjockare och tjockare för varje gång han dyker upp och bor i ett fint, vitt hus i Limhamn så det verkar inte gå någon nöd på honom. Undrar hur mycket han får i arvode för att vara affischnamn för Tidningen Nära?
Citera
2022-10-20, 12:48
Medlem
Drullepers avatar
Citat:

1100 kr för 20 minuter !!!
Det låter definitivt som oseriöst lurendrejeri!!!!
Vad är det han ska säja på dessa minuter som är så viktigt att man betalar så mycket???
På nåt sätt har han lyckats bli känd som medium och drar nytta av det genom utsatta och desperata personer.
Citera
2022-11-04, 18:39
Medlem
Lasse Hallström om Lena Ohlin har tydligen bara gott att säga om Benny. Medan många andra medier "pladdrar och bara tjänar pengar".

Skulle gärna önska att jag kunde hålla med, är dock tveksam. Har ju gått till honom och då var jag olyckligt kär i en person, och han sa vad jag ville höra. Något jag nu ser inte alls stämmer. En del han sa kanske stämde men långtifrån allt. Sen sa han egentligen inte jättemycket på den korta tid jag hade heller. Men kändes som han mest ville tjäna pengar om jag ska vara ärlig.

https://www.expressen.se/noje/lena-o...sse-hallstrom/
Senast redigerad av honn 2022-11-04 kl. 18:41.
Citera
2022-11-05, 02:12
Medlem
Citat:
Lasse Hallström om Lena Ohlin har tydligen bara gott att säga om Benny. Medan många andra medier "pladdrar och bara tjänar pengar".

Skulle gärna önska att jag kunde hålla med, är dock tveksam. Har ju gått till honom och då var jag olyckligt kär i en person, och han sa vad jag ville höra. Något jag nu ser inte alls stämmer. En del han sa kanske stämde men långtifrån allt. Sen sa han egentligen inte jättemycket på den korta tid jag hade heller. Men kändes som han mest ville tjäna pengar om jag ska vara ärlig.

https://www.expressen.se/noje/lena-o...sse-hallstrom/

De förlorar objektiviteten när de vet för mycket. Du ska gå in blank och inte avslöja någonting. Då hade du med större sannolikhet fått en korrekt reading, men inte garanterat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in