2022-11-05, 01:10
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
AP har sammanställt en lång artikel om mördandet och tortyren i Bucha. Namn, bilder, platser, ögonvittnen. Allt.
https://apnews.com/article/bucha-ukraine-war-cleansing-investigation-43e5a9538e9ba68a035756b05028b8b4
Det finns ingen väg tillbaka för ryssarna i Ukraina. De kommer att vara hatade i generationer.

Åh fyfan, ångrar att jag klickade på den länken.
Citera
2022-11-05, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Läste precis detsamma på AB, fyfan för de jävla svinen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQb2j7/rysslands-grymheter-i-butja-avslojas-av-ukrainas-avlyssning

Övervakningskameror och läckta telefonsamtal avslöjar Rysslands kusliga plan i Butja.

Soldaterna uppger ha fått order att ”döda alla” under den brutala massakern.

– Det spelar ingen roll om det ett barn, en kvinna eller en gammal tant, säger en soldat enligt The Telegraph.

De lyckades väl identifiera ett par av förbrytarna har jag för mig, var ett mongol kompani. Har för mig att ngn av dem om inte alla rapporterades döda av Ukraina 1-2 månader senare (kan ha fel). Men Ryssland kunde visat ”sin goda sida” (om de har någon) till omvärlden genom att själv döma förbrytarna som begick morden
Citera
2022-11-05, 01:27
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Läste precis detsamma på AB, fyfan för de jävla svinen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQb2j7/rysslands-grymheter-i-butja-avslojas-av-ukrainas-avlyssning

Övervakningskameror och läckta telefonsamtal avslöjar Rysslands kusliga plan i Butja.

Soldaterna uppger ha fått order att ”döda alla” under den brutala massakern.

– Det spelar ingen roll om det ett barn, en kvinna eller en gammal tant, säger en soldat enligt The Telegraph.

Bevisen radas upp i oförminskad styrka!
https://www.pbs.org/wgbh/frontline/interactive/ap-russia-war-crimes-ukraine/
Citera
2022-11-05, 01:40
Medlem
Ola Schuberts avatar
Operator Starskys bro som berättar om sin 7 månader långa fångenskap hos rySSarna. Och jag blir glad när jag hör hans berättelse, och optimist om mänsklighetens framtid!

Detta vill ni inte missa!

https://youtu.be/CaSUGpluERE

Slava Ukraini!
Citera
2022-11-05, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
AP har sammanställt en lång artikel om mördandet och tortyren i Bucha. Namn, bilder, platser, ögonvittnen. Allt.
https://apnews.com/article/bucha-ukraine-war-cleansing-investigation-43e5a9538e9ba68a035756b05028b8b4
Det finns ingen väg tillbaka för ryssarna i Ukraina. De kommer att vara hatade i generationer.

Stämmer ju inte. Både Sherm och Baggebo1 har med egna ögon sett någonting som antingen var en vattendroppe eller en hand som rörde sig på ett hårt klippt och grynigt femsekundersklipp på Telegram. Dessutom är det inte ens filmat av Patrick Lancaster, som är den enda trovärdiga källan.
Senast redigerad av YBB641 2022-11-05 kl. 01:51.
Citera
2022-11-05, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad sägs om att undvika förhastade beslut. Vad sägs om att räkna till 10 först. Själv anser jag att konflikten hade mått bra av att begränsas till Ryssland och Ukraina. Då hade kriget varit slut i dag.

Som det nu är blev hela Europa indraget tack vare några obehärskade och hatiska hetsporrar i Bryssel. Om Europa överlever några vintrar till så skulle EU:s ledargarnityr bytas ut. Ju förr desto bättre. Se vad dom åstadkommit.
Så du tycker helt enkelt att vi skulle tittat bort medan ryssen med hjälp av sin då överlägsna militär bara ta vad de ville ha som den mobbare och översittare de är. Lämnat Ukrainarna i sticket och låtit dem försvara sig bäst de själva kunde mot en materiellt överlägsen angripare. Du är en verkligen en sann medmänniska men du har rätt, kriget skulle tagit slut snabbt och Ryssland hade skaffat sig 40 miljoner till i slavarbetskraft. Tvivlar dock på att vare sig ryssarna eller ukrainarna i Ukraina hade blivit lyckligare av det, förutom medlöparna då...
Citera
2022-11-05, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nåja, den här "debatten" började med att någon PK-svenne länkade till en rysk film där ryzzka barnen hade någon slags avslutning och krigade på ett lite lekfullt sätt. Jag svarade att i ryssland är det en slags folkrörelse med smågrabbar i hård kommandosoldatträning. Det är verkligen det och när sju-tolvåringar tränar som marinkåren ser det verkligen krigiskt ut. Även om inte vapen förekommer.

Det har ju pratats en hel del om kyla och genomvåt lera i det här kriget och vad det kan betyda.

En årstidsaspekt som har blivit tydlig nu särskilt på åkermark är att det blivit svårare att döja sig när löven i vegetationen mellan fälten tappar dessa.

En annan sak som i alla fall jag inte hört föränn för några dagar sedan är att i områdena i Donbass där strider nu sker kan mycket tät dimma ligga kvar veckovis och man har mycket lite sikt. Jag tror heller inte värmekameror fungera som de ska och det gör sikt dålig dygnet runt.

I riktig närstrid kan faktiskt kampsportkunskaper och annan direkt fysisk brutalitet (typ spade/kolv) komma till nytta. Den som talade om dimman trodde ryska soldater var bättre på närstrid än ukrainska men vad vet jag? Han argumenterade inte kring kampsportkunskaper utan nog mest om "djurisk brutalitet". Hur var det nu: Man skall inte väcka den ryska björnen. :-)
Rysk kommandosoldatträning=trädgårdsarbete hos officerarna "betalande vänner" under hela värnplikten. Den ryska björnen visade sig vara en liten teddybjörn, vi har blivit lurade hela vårat liv
Senast redigerad av chamdar 2022-11-05 kl. 03:09.
Citera
2022-11-05, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det finns information online så det är bara att söka. Sen om man ska tro ryska soldater eller ukrainska krigsfångar är något man får välja själv. Men som skrivet, det är inte ryssarna som utför självmordoffensiver och offrar tiotusentals soldater.
Inte ukrainarna heller
Citera
2022-11-05, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det är inte meningen att alla ska dö där. Nyligen mobiliserade Kievregimen 100 000 nya för att ersätta förlorade i bataljonerna. Säger det dig något?
Så vad säger dig att Kremlregimen nyligen mobiliserade 300000 nya för att ersätta förlorade i bataljonerna...
Citera
2022-11-05, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
"Ryssland hotar Norge"

Jag tror att även spänningen mellan Sverige och Ryssland kommer att öka dramatiskt framöver. Jag tror att svenska myndigheter, MUST m fl kommer att låta proryska demonstranter att demonstrera på gatorna likt i Tyskland för att på så sätt lätta på trycket och samtidigt lugna ner ryssarna. Det kan vara ett sätt att förvirra ryssarna också.

Så bli inte förvånade om ni ser ryska/ kommunistiska flaggor på gatorna snart
De har de ju alltid gjort, råder ju demonstrationsfrihet i Sverige vare sig man är kommunist eller fascist. En av alla skillnader mellan här och Ryssland
Citera
2022-11-05, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Fick nyligen direkt privat uppgift av vad en ukrainsk bekant ersätts med i militären, 27 papp i månaden, 2500 euro. Sökte på google av vad en ukrainsk soldat tjänar, vilket resulterade i ett gäng negativa artiklar på av ryska soldaters höga löner.

Lägger ingen värdering i att soldater får ersättning, däremot reagerade jag chockad på summan, killgissar att en bra lön i Ukraina är 6-7000 och knappast något högt skattetryck att prata om.

Oavsett om du älskar Z-regimen och hatar Prutler så är det en störd verklighet vi lever i.
Freds-sökande skattebetalare (främst usa medborgare) bra att veta var delar av nytryckta dollar landar.
Vem bryr sig, så länge de ger ryssen pisk så är de väl värda pengarna. Är ju inte ens en direkt hög lön för övrigt
Citera
2022-11-05, 04:52
Medlem
Tillssons avatar
NATO / Netflix filmar SelenSSki i en tunnelbanestation.
Citat:
While the whole Ukraine sits without electricity, someone is filming Netflix show
https://twitter.com/runews/status/1588604123322408961
Senast redigerad av Tillsson 2022-11-05 kl. 05:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in