2022-11-05, 00:05
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Sant. Men Satan Putin har ju inga gränser. Allt som går att bränna bränner han. För de ryska soldaterna gäller : Antingen dödar Putin er eller så går ni ut i krig och blir kanonmat.

Ja där fick du ju med det som verkar som nåt sant?

Vad har hänt?

Slutat supa?

Putin kommer inte att sluta kriga innan han själv dinglar...

Han är ju just nu helt desperat och famlar efter halmstrån och fantasier om de 1000 T-90 som fans lagrade i bergrummen i Ural.

Verkligheten är nog som Medvedev kunde konstatera vid sitt besök vid fabriken som normalt tillverkar stridsvagnar, bara kunde visa upp att de försökte renovera gamla T-62 or...
Citera
2022-11-05, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Inte skall vi göra det nej. Helt vansinnigt om vi skulle slösa tid på sådant. Men, en hjälm eller basker skall likt förbannat ha betalt för vad den gör, och hellre mer än för lite, visst

Jag håller med, de står på barrikaderna och vakar över vår frihet så vi kan sova gott.
Citera
2022-11-05, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nä men jämfört med en Ukrainsk standardlön så är det väl 4 ggr så mycket? Allt är relativt. Vad har en svensk soldat?
Vilken sorts soldat menar du på där? Men, en ny stammis (icke inkallad värnpliktig) får väl runt 33.000 som start. Samma gäller tyska som amerikanska grundbultar. Skattesatsen är annorlunda mellan dem tre, så också gentemot Ukraina, men det skall inte avgöra något, ty i aktiv tjänst är den lönen allt för lite oavsett vartifrån
Citera
2022-11-05, 00:12
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Nä men jämfört med en Ukrainsk standardlön så är det väl 4 ggr så mycket? Allt är relativt. Vad har en svensk soldat?
22000 i ingångslön. Klart sämre än en polis som ligger på 26000.

Sen kommer ju tilläggen på och då blir det svårare att jämföra.

Men båda yrkena bygger ju lite på annat än lön!

I dag finns det nog många som kan ta ordet kall, tack vare ryssens invasion!
Citera
2022-11-05, 00:13
Moderator
farbror_barbros avatar
Om ni trodde Kremls propaganda om ”denzifiering” hade försvunnit, icke. I detta häpnadsväckande klipp går Sovolov loss totalt och kallat Ukrainas judiske president för ”Nazi bastard”. För att göra det hela extra pikant: Sovolyov är själv praktiserande jude.
https://twitter.com/juliadavisnews/status/1587649027205636096?s=46&t=4BlgBggyIPN_ri9Ag1mGkw

Mysteriet är hur ryssarna får detta att fungera. De har byggt hela sin nationalmyt på ”det stora forsterländska kriget” mot fascismen och Nazi-Tyskland. Hur lär man ut det i skolan utan den lilla detaljen att nazisterna var besatta av att förfölja och mörda judar?

Sedan får vi veta att USA, UK och andra länder i Europa styrs av ”satanister”. De har planerat ”operationen”, dvs ”Natos krig mot Ryssland” som tydligen startade 17/2 med ”Natos nazi-spjut in i Donbas”. Den tyska ”teutoniske anden” vill ha revansch för WWII. Scholz är Hitler utan mustasch. Där ser man.

Grejen är att Sovolyov inte är rubbad. Jag har sett tillräckligt mycket av honom för att slå fast det. Så detta tal om ”nazister” och ”satanister” är ett helt medvetet sätt att jag upp massorna (ja, det är väl tveksamt hur många som tittar på Dr Evil).
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-11-05 kl. 00:32.
Citera
2022-11-05, 00:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja, jag förmodade att det var det du pekade på (stammis i Svedala är en med anställning och som lägst furir), och därav gav jag siffrorna. Men nu lämnar vi det så vi inte hamnar OT ok min vän. Tummen upp och tillbaks till Ukraina

Jag tror ff att den Ukrainska soldatlönen är väl tilltagen och att de är nöjda med deras mått mätt. Men sen kan man alltid ha mer och med tanke på deras insats hittills är de värda mer. Det är värre för pissryssen som troligen inte kommer att få betalt eller att föräldrarna får någon lada heller när telningen stryker med.
Citera
2022-11-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det beror på situationen och vad man röstar om. Gäller det genomförande av ett förslag, så kan man givetvis ofta tolka en nedlagd röst som att man är ointresserad av att förslaget genomförs.

I Ternopil oblast, i västra landsändan, sprang 96% av de röstberättigade entusiastiskt till vallokalerna för att lägga en "ja"-röst. Det var bara 4% som röstade nej eller lade ned sina röster.

På Krim var det bara 37% som orkade masa sig iväg till vallokalen för att rösta "ja". Hela 63% röstade nej, alternativt avstod från att rösta.

Tydligare än så kan det knappast bli. I västra Ukraina ville i stort sett alla att Ukraina skulle bli självständigt. På Krim var det en minoritet som ville det. De flesta var antingen aktivt emot det eller struntade i det.
Eventuella omröstningar i Ukraina strider mot folkrätt. De är olagliga. Tydligare än så kan det knappast bli Vatnik. Du har en hyfsat kass bild av världen. Vi får hoppas du straffas av dina egna vad det lider.
Citera
2022-11-05, 00:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Den siffran känner jag inte alls igen, var fick du den ifrån?

Det snackades om att ukrainska soldater tjänade fyra gånger en normal ukrainsk lön och då sa jag att en svensk soldat gissningsvis tjänar LÅNGT under fyra gånger normal lön i Sverige.
Citera
2022-11-05, 00:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det snackades om att ukrainska soldater tjänade fyra gånger en normal ukrainsk lön och då sa jag att en svensk soldat gissningsvis tjänar LÅNGT under fyra gånger normal lön i Sverige.

Aha, ja då är jag med. Det var nog jag som gissade att de fick det. Har för mig att jag läste någonstans att de har 7-8000 kr i medellön. Nu blev jag ju tvungen att googla och medellönen är 845$ enligt den här länken (inget som säger att den är rätt):

https://biz30.timedoctor.com/average-salary-in-ukraine/

Orkar inte gå tillbaka och räkna, men du kanske orkar?
Citera
2022-11-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Du måste ha missuppfattat både ukrainska soldaters löner så som den reguljära för dylik svensk AKTIV soldat. 33.000 i månaden...varav runt 30 beskattas såsom reg lön, medans de resterand 3 är fluktrerande beroende på hur mycket du reser till och från eken. Men, för en aktivt stridande är den lönen inte värt det, och detta visar de ukrainska soldaterna att de anser vara sekundärt. För dem skall vi bara buga och tacka....riktig stolthet det och i den vackraste av former. Tack Ukraina
Citera
2022-11-05, 00:46
Moderator
farbror_barbros avatar
AP har sammanställt en lång artikel om mördandet och tortyren i Bucha. Namn, bilder, platser, ögonvittnen. Allt.
https://apnews.com/article/bucha-ukraine-war-cleansing-investigation-43e5a9538e9ba68a035756b05028b8b4
Det finns ingen väg tillbaka för ryssarna i Ukraina. De kommer att vara hatade i generationer.
Citera
2022-11-05, 01:07
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
AP har sammanställt en lång artikel om mördandet och tortyren i Bucha. Namn, bilder, platser, ögonvittnen. Allt.
https://apnews.com/article/bucha-ukraine-war-cleansing-investigation-43e5a9538e9ba68a035756b05028b8b4
Det finns ingen väg tillbaka för ryssarna i Ukraina. De kommer att vara hatade i generationer.

Läste precis detsamma på AB, fyfan för de jävla svinen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQb2j7/rysslands-grymheter-i-butja-avslojas-av-ukrainas-avlyssning

Övervakningskameror och läckta telefonsamtal avslöjar Rysslands kusliga plan i Butja.

Soldaterna uppger ha fått order att ”döda alla” under den brutala massakern.

– Det spelar ingen roll om det ett barn, en kvinna eller en gammal tant, säger en soldat enligt The Telegraph.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in