Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Det blev mycket googlade för att tolka det här, speciellt den där Rolling Stones låten på slutet.
Men det var det jag ville komma till, hela idén med att vara gniden går ju förlorad om det bara blir en marginell skillnad ekonomiskt att leva som en tattare jämfört med hur vanligt folk lever.
Och ja, jag har exakt samma erfarenhet. Dök man upp vid rätt tid för ett år sedan när dagens varor med reducerat pris dukades fram kunde man fylla halva frysen för ett par hundralappar.
Nu är det i regel tomt.

Oj, jag visste inte att den låten fanns ens
nu lärde jag mig något nytt.
Citat:
Men det var det jag ville komma till, hela idén med att vara gniden går ju förlorad om det bara blir en marginell skillnad ekonomiskt att leva som en tattare jämfört med hur vanligt folk lever.
Fast varför relaterat till andra?
Jag behöver inte vara gniden/sparsam, och är det inte heller, men viss känns det bra när jag hittar chorizo för halva priset
Sedan kan jag hjälpa andra med mycket större summor..
Citat:
Och ja, jag har exakt samma erfarenhet. Dök man upp vid rätt tid för ett år sedan när dagens varor med reducerat pris dukades fram kunde man fylla halva frysen för ett par hundralappar.
Nu är det i regel tomt.
Ja, vi får se.
Jag pratar i egen sak här, för egen del hoppas jag på tuffa tider, för andra är det katastrofalt.
blir "Oschysst" av mig så att säga.