2022-11-04, 22:14
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Hahahahahaha!!! 🤣🤣🤣🤣

Var lever du, som på allvar tror att det här är framtiden? Vad får dig att skriva de här extremt imbecilla raderna? Vill du provocera eller får du betalt? Det tredje alternativet, att du tror du talar sanning, är ju självklart en lögn.

Helt ärligt, om du hittar ett ställe där vi kan slå vad om pengar helt anonymt, så är jag villig att satsa allt jag äger. Skicka mig en länk!

Dåååååååååre!
Jag kan inte bemöta ditt inlägg utan ganska grava invektiv. Hoppas du förstår.
Citera
2022-11-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Var snäll och förklara vad din harang har med Mcgregor att göra.
Jag svarade på ditt uttryck:
Citat:
Lever man i det förgångna blir det svårt att ta in nya intryck.
Med att du är kommunist. Var det fel? Måste jag inkludera den köpta mcgregor ändå?
Citera
2022-11-04, 22:16
Medlem
blamages avatar
Citat:
Jag svarade på ditt uttryck:

Med att du är kommunist. Var det fel? Måste jag inkludera den köpta mcgregor ändå?
Oj, nu blev jag kommunist. Här går det undan. Vem har köpt Mcgregor? Putler?
Citera
2022-11-04, 22:17
Medlem
Citat:
Jag kan inte bemöta ditt inlägg utan ganska grava invektiv. Hoppas du förstår.
Skicka dem gärna i pm. Jag är nyfiken och vill veta hur ni kommunister fungerar i ett fritt samhälle.
Citera
2022-11-04, 22:20
Medlem
Citat:
Oj, nu blev jag kommunist. Här går det undan.
Ärligt talat, så är ALLA svenska ryssvänner kommunister eller AFS:are (fiendernas fiende). Kommunisterna är fler, så jag kan ha gissat fel.
Citera
2022-11-04, 22:22
Medlem
blamages avatar
Citat:
Skicka dem gärna i pm. Jag är nyfiken och vill veta hur ni kommunister fungerar i ett fritt samhälle.
Tror jag sa att jag inte är en kommunist. Kan du läsa och förstå vad du läser?

Tråden handlar om Mcgregor, som bara växer i aktning när man se hur debila användare på fb inte fattar kontext. Du kanske borde ägna lite mer tid åt att lyssna än att dregla med din öppna käft som spyr ut skit.
Citera
2022-11-04, 22:33
Medlem
Citat:
Tror jag sa att jag inte är en kommunist. Kan du läsa och förstå vad du läser?

Tråden handlar om Mcgregor, som bara växer i aktning när man se hur debila användare på fb inte fattar kontext. Du kanske borde ägna lite mer tid åt att lyssna än att dregla med din öppna käft som spyr ut skit.
Ärligt talat, Kamrat, om du läser alla prognoser av din Kamrat McGregor i tråden (du hittar lätt länkar) från februari och framåt, varför tycker du att han växer i aktning?

Vid vilken av hans fantastiska prognoser har jag börjat dregla och spy ut skit? Är det efter hans hån över Ukraina efter deras förlust vid Charkiv?
Citera
2022-11-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nej, det är inte rysshat att konstatera att det nazistiska Ryssland, systematiskt begår krigsbrott i Ukraina och det är inte heller rysshat att konstatera att kriget går uselt för Ryssland.

Men jag antar att ni i St. Petersburg lever kvar i den gamla ryska definitionen av "nazism" och "rysshat", som "den som inte tror på vår propaganda".
Dagens Ryssland är svårt att definiera ideologiskt/styrskicksmässigt. Det är en salig röra av polisstat, vanskapt laissez-faire-kapitalism och fascism. Den militariserade förtryckande ultra-nationalismen i kombination med ett system där stat och storföretag sitter slingrade runt varandra och en omnipotent ledare som glorifieras ovanpå det känns dock väldigt likt klassisk fascism. Det som saknar är en genomtänkt korporativism för att det ska kvala in som fascism enligt klassisk definition.

On topic: hur länge kan ryssarna orka med nuvarande takt på förluster innan frontavsnitt börjar kollapsa? Ska man tro på Ukrainas siffror så är det ju >5000 man som stupat på bara en vecka.
Citera
2022-11-04, 22:57
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg

On topic: hur länge kan ryssarna orka med nuvarande takt på förluster innan frontavsnitt börjar kollapsa? Ska man tro på Ukrainas siffror så är det ju >5000 man som stupat på bara en vecka.
Tyvärr länge än.
Fortfarande skickar man hjon från de mindre bemedlade regionerna, och folk i moskva och st peterburg är sällan drabbade.
Och rasismen och uppdelningen är mycket stor i ryssland, de i medelklassen pissar på och skiter i om de i de lägre klasserna stryker med.
Citera
2022-11-04, 23:30
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Om vad du skriver stämmer så undrar jag fortfarande VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml inledde sit anfallskrig mot Ukraina? Hen hade ju bara kunnat bida sin tid i godan ro i väntan på att "det amerikanska världsherraväldet" skulle falla samman...

Här pratar vi om långa tidsperioder. Romariket rasade inte på en kafferast. Inte det brittiska imperiet heller.
Citera
2022-11-05, 00:02
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ärligt talat, så är ALLA svenska ryssvänner kommunister eller AFS:are (fiendernas fiende). Kommunisterna är fler, så jag kan ha gissat fel.
De är inte kommunister dumskalle, utan hyperkapitalister. Alternativ kapitalism som kommer gå segrande ur striden.
Citera
2022-11-05, 00:21
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag håller med om allt utom det jag har fetat. Jag vill nog hellre säga att Kina, Ryssland och andra länder inte längre låter sig dikteras av USA, de gör inte direkt uppror, det kan väl snarare kallas passivt motstånd i de flesta fall.

Ja, det är riktigt. Det blev fel där. Det jag tänkte på egentligen var petrodollar-systemet som Saddam Hussein och Ghadaffi gjorde uppror mot. Det ledde ju till att deras länder blev invaderade och de själva avrättade. Petrodollar-systemet innebär ju i realiteten en skatt till USA. Större länder som Kina och Ryssland struntar i systemet. Ryssland har tom börjat ta betalt i rubel som vi vet. Det gynnar inte USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in