Citat:
Ursprungligen postat av
Allasmeknamn
Det kanske krävs mer bevis för att anhålla, och vi vet fortfarande inte om han är involverad direkt för att hjälpa transportera kroppen men jag tror han vet någonting. Nu kanske det inte ens är hennes bror, men killen i den röda bilen som JJ kallade för ”bästa vän” känns som någon som vet mer. Jag tror även det är samma bil som bärgades (kan någon bekräfta igen vilken bil som bärgades, visst var den röd?) och även samma bil vissa vittnen ska ha sett JJ och MH i.
Har klippt dessa direkt ur sammanfattningarna på sidan 1 av tråden (ej i exakt ordning men för att skapa en tydlig bild):
När “grannen” och “JJ” skall åka från McDonalds så möter de en “liten röd bil” där det sitter två (beskrivet av grannen) för honom “manspersoner i 20 års åldern” enligt grannen har “JJ” sagt att “det där är min bäst vän”, hon har även bett grannen att stanna, sedan har hon lämnat bilen som de färdats i, gått fram till det andra fordonet (den lilla röda bilen där enligt “JJ” hennes “bästa vän” skall befinna sig) och samtalat en väldigt kort stund. Om vad har han ingen som helst aning.
Expressen:
- Hon ska ha fått skjuts till McDonalds runt 03:00 av en granne för att hämta mat och väl där gått fram till en bil och pratat med personerna innan hon åkte hemåt igen. (SR)
Observationer:
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy
-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)
Polisen bärgar en bil vid Ekenässjön norr om Vetlanda, man gör utökade sök med hund kring “JJ” bostad. Både “JJ” och “MH” tas in för förhör av polis.
Om J har en kropp hemma i lägenheten. Varför skulle hon ta sig tid stanna och samtala med några vänner på vägen till McDonalds och tillbaka?
Om det inte t.ex. är så att målet är att möta upp just dessa, men hinner bli stoppad av grannen som hon ljuger för att hon ska till McDonalds. J kommer inte ur att bli skjutsad (då hon är märkbart berusad) av grannen. Därför måste hon lösa en anledning att lämna bilen som grannen kör för att samtala med dessa personer.
Att hon köper minsta möjliga på McDonalds (en cheeseburgare och nuggets är väl det som nämnts i tråden) efter en helkväll ute och en kompis hemma i lägenheten, talar väl för att hon egentligen inte har något att göra där.
Men, om mötet med männen i den röda bilen enbart är ett sammanträffande. Så kanske hennes mål att röra sig ner i trapphuset var att ställa rätt bilen för att bära ut kroppen. Men stördes av grannen. Och ljuger om McDonalds.