2022-11-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Skulle nog tro att det där uttalandet nog bottnar i att advokaten inte förstår hur sin klient kan vara häktad överhuvudtaget. Att det är på extremt lösa grunder

Vi vet inte på vilka grunder det är. Det vet bara de involverade.
Citera
2022-11-04, 21:52
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det har dessutom sagts - både här och i media - att det var två män i den röda bilen.
Knark Babbar tänkte på Negressens bekanskapskrets ?
Citera
2022-11-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Länka!! Hittar inget om det i Expressen.

MH och JJ är inte vänner på instagram längre
Citera
2022-11-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Det kanske krävs mer bevis för att anhålla, och vi vet fortfarande inte om han är involverad direkt för att hjälpa transportera kroppen men jag tror han vet någonting. Nu kanske det inte ens är hennes bror, men killen i den röda bilen som JJ kallade för ”bästa vän” känns som någon som vet mer. Jag tror även det är samma bil som bärgades (kan någon bekräfta igen vilken bil som bärgades, visst var den röd?) och även samma bil vissa vittnen ska ha sett JJ och MH i.

Har klippt dessa direkt ur sammanfattningarna på sidan 1 av tråden (ej i exakt ordning men för att skapa en tydlig bild):

När “grannen” och “JJ” skall åka från McDonalds så möter de en “liten röd bil” där det sitter två (beskrivet av grannen) för honom “manspersoner i 20 års åldern” enligt grannen har “JJ” sagt att “det där är min bäst vän”, hon har även bett grannen att stanna, sedan har hon lämnat bilen som de färdats i, gått fram till det andra fordonet (den lilla röda bilen där enligt “JJ” hennes “bästa vän” skall befinna sig) och samtalat en väldigt kort stund. Om vad har han ingen som helst aning.

Expressen:
- Hon ska ha fått skjuts till McDonalds runt 03:00 av en granne för att hämta mat och väl där gått fram till en bil och pratat med personerna innan hon åkte hemåt igen. (SR)

Observationer:
- "En persons (väldigt nära person till mig) kollega berättade att dennes pappa hade varit på morgonpromenad i Illharjen tidigt söndag morgon (16 oktober) och hade då reagerat på att det stod en bil där, det satt folk i den och den var immig på rutorna, så dem hade knackat på för att höra om allt var okej. Det var JJ och MH som satt i bilen". (Obekräftad uppgift). Skrivet av Bluegypsy

-"Jag har hört samma sak, också ifrån en trovärdig person. Den personen sa att det var en liten röd bil. Vilket JJ har". (Obekräftad uppgift. Skrivet av: Kulsprutan86)

Polisen bärgar en bil vid Ekenässjön norr om Vetlanda, man gör utökade sök med hund kring “JJ” bostad. Både “JJ” och “MH” tas in för förhör av polis.

Om J har en kropp hemma i lägenheten. Varför skulle hon ta sig tid stanna och samtala med några vänner på vägen till McDonalds och tillbaka?

Om det inte t.ex. är så att målet är att möta upp just dessa, men hinner bli stoppad av grannen som hon ljuger för att hon ska till McDonalds. J kommer inte ur att bli skjutsad (då hon är märkbart berusad) av grannen. Därför måste hon lösa en anledning att lämna bilen som grannen kör för att samtala med dessa personer.

Att hon köper minsta möjliga på McDonalds (en cheeseburgare och nuggets är väl det som nämnts i tråden) efter en helkväll ute och en kompis hemma i lägenheten, talar väl för att hon egentligen inte har något att göra där.

Men, om mötet med männen i den röda bilen enbart är ett sammanträffande. Så kanske hennes mål att röra sig ner i trapphuset var att ställa rätt bilen för att bära ut kroppen. Men stördes av grannen. Och ljuger om McDonalds.
Senast redigerad av PehrssonLennart 2022-11-04 kl. 22:00.
Citera
2022-11-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allakantralla
Jag har sett det. Men då borde väl han blivit anhållen?

Säkert vart inne på förhör men de knske inte har så mkt på han
Citera
2022-11-04, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Skulle nog tro att det där uttalandet nog bottnar i att advokaten inte förstår hur sin klient kan vara häktad överhuvudtaget. Att det är på extremt lösa grunder

Tycker nog att man ska reflektera lite över vad ha MH sade där. Hon tyckte det var orimligt att hon skulle bli omhäktad, och att hon inte är skyldig till vad hon anklagats för. Jag hörde en sanningens prägel i den utsagan. Det hon säger kan vara sant, och jag tror, efter att ha kollat MH's tiktok, den tjejen är knappast en mördare. Medhjälp möjligen, duperad av psykopaten JJ!

Att JJ varit drivande i saken, det kan vi nog med 99% säkerhet sluta oss till.

Ska verkligen bli intressant att läsa FUP i detta.
Senast redigerad av Haldane 2022-11-04 kl. 22:04.
Citera
2022-11-04, 22:01
Medlem
Skorpionmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Ja det är nog lite väl många luckor i din trötta hypotes. Till att börja med bör man inte posta trötta hypoteser med hål mitt i natten av ren respekt för den avlidna din respektlösa jävla nollkupong.

Det är extremt tveksamt att kramper från en överdos låter som någon som sparkar i väggen. Det lär knappast höras. Den döden möter många i sin ensamhet varje år utan att grannar reagerar. Eller menar du att MGM placerade BO i en position där hon i krampande tillstånd kunde sparka i väggarna på ett sätt som väckte grannarna mitt i natten? Det vore väl extremt korkat om man drogat personen i fråga? Din frivilligt ful knarkande granne fick nog frispel och vände upp och ner på lägenheten innan han tuppade av och det var det du hörde.

I detta fall är det nog mer troligt att MGM drogade BO och sedan sparkade henne besinningslöst och det förklarar dunsarna som grannarna hörde.

Det är för övrigt ganska stor skillnad på att bära en fodersäck/torvbal på 20 kilo och att bära en kropp som väger 60 kilo. Då blir det enklare om man är två. Din merit som f.d hästtjej är värd ungefär lika mycket som en rutten höbal som en häst har skitit på. Jämförelsen är så korkad att det inte ens borde kallas för en hypotes.

Ok Sherlock Holmes.
Gällande min granne så fick h*n en hjärnblödning och när h*n försökte gå tappade h*n balansen flera gånger vilket gav rejäla dunsar i golvet 3-4 grr vilket hördes av flera grannar förutom mig. Gällande krampanfall i samband med alkohol och otillåtna ämnen har jag egen erfarenhet av min "kära" mor som blandade vilket resulterade i krampanfall och enda anledningen till att jag reagerade på att det hände var på grund av "knackande" ljud i väggen en stund. Därför är min hypotes möjlig.

Märks att du inte jobbat i stall. När vi bar fodersäckar så blev det oftast 2 säckar dvs runt 50+ kg. Hört uttrycket den late bar ihjäl sig? Vi ville få undan det snabbt och då gick det inte en säck i taget. Vissa gånger med hjälp iofs så kunde det bli 3. Så istället för att pissa ur dig så ta reda på mer fakta. Alla har olika hypoteser om vad som hänt fram till vi får facit.
Citera
2022-11-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Tycker nog att man ska reflektera lite över vad ha MH sade där. Hon tyckte det var orimligt att hon skulle bli omhäktad, och att hon inte är skyldig till vad hon anklagats för. Jag hörde en sanningens prägel i den utsagan. Det hon säger kan vara sant, och jag tror, efter att ha kollat MH's tiktok, den tjejen är knappast en mördare. Medhjälp möjligen, duperad av psykopaten JJ!

Medhjälp då förtjänar man cäll ändå att bli omhäktad ?,
Citera
2022-11-04, 22:04
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Det grannen säger är att han hör sparkar i väggen till vänster om ytterdörren. Så jag förstår inte var folk får att detta ska ha hörts från badrummet kommer ifrån?

Lyssna på podden. Det är den ena grannen som säger att det hörs från badrummet. Den andra grannen säger att han hör sparkar mot väggen. Det är två olika grannar som hör ljud från respektive lägenhet.
Citera
2022-11-04, 22:07
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1

JJ verkar ju vara hästtjej och alla som någon gång haft med hästfolk att göra vet att dessa människor påfallande ofta är kopplade lite annorlunda i skallen jämfört med vanligt folk.

Har aldrig tänkt på det, men nu när ngn skrev det… shit så rätt du har! Har gått igenom alla jag känner (snarare känt…) och ja, inte en enda har varit någorlunda ok. Inte alla hästarna i stallet, bokstavligt talat.
Citera
2022-11-04, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Medhjälp då förtjänar man cäll ändå att bli omhäktad ?,

Medhjälp under hot? Hur ligger landet då?
Citera
2022-11-04, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
MH och JJ är inte vänner på instagram längre

Vad hade det med saken att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto