2022-11-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
2-3 dunsar vet jag

Tack. Ganska osannolikt att någon då reser sig upp och ramlar flera gånger utan att skrika.
Citera
2022-11-04, 19:33
Medlem
Spotlifes avatar
Vet vi om JJ ville ha en plats i Vetlanda fotbollsklubb men inte platsade? Vilket dock Tove gjorde.

https://www.laget.se/VetlandaDam/Troop/1774434/Tove-Tonnies Kanske kan vara en fjortisanledning att känna irritation och ilska inför Toves skicklighet?
Kanske var det en yngre lagkompis som Tove letade efter typ

https://www.laget.se/VetlandaDam/Troop/2948942/Emma-Ragnarsson
Kanske retade sig JJ på dessa två för att de stack ut på något sätt?
https://www.facebook.com/emma.ragnarsson.96
Eller finns det någon bättre gissning på vem Tove letade efter den kvällen på Nöjet? Gissar i brist på uppslag.
Citera
2022-11-04, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Vet du vem det är namn tack.
vilket namn är du vill veta
Citera
2022-11-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En skribent som sparat intervjun med "Anna" 28 år - det var väl den du efterfrågade, hoppas jag:

Grymt. Undrar verkligen varför gänget splittrades och vad de har bråkat om.
Citera
2022-11-04, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det har absolut hänt, om det är lugn och personalen räcker. Då oftast med ägaren eller någon chef, medans de andra får arbeta. Och de verkade vara bekanta sedan tidigare.
Har hänt att jag snackat med dörrvakter, o även arbetat som sån. Men normalt menar jag...
Citera
2022-11-04, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, detaljerna känner jag inte till. Men eftersom jag tror överfallet skedde i badrummet bör det vara flytspackel/betong som tar upp mycket av ljudet. Samma granne beskriver två olika ljud, dom första dunsarna som får taket att skaka och dom senare lätena som låter som sparkar i väggen.

Men hörde inte grannen som gick över, ljud inifrån ytterdörren men att det fort blev det tyst och ingen öppnade dörren?

Min hypotes utifrån det har varit att T ringer sin pojkvän vid 02:30 och (uppjagat efter tjafs/bråk) säger att hon tänker bege sig hem. J/M är inte färdiga med bråket och i hallen när det står mellan att fortsätta bråka med våld eller att T försvinner ut i trapphuset så blir det någon form av handgemäng som slutar med att T dör.

Men kanske minns fel med att grannen skulle ha hörts ljud från hallen.
Citera
2022-11-04, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PehrssonLennart
Bara för att någon har uppskattat det till 10 minuter, betyder inte det att det faktiskt var 10 minuter.

Sedan, vad du gjort och inte gjort i ditt liv kring kökspersonal är irrelevant.
Bartendern uppfatta det som 10min o det är lång tid när det är fullt hus. Du kan skita i mitt liv, o jag skiter i ditt.
Citera
2022-11-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
https://www.tv4.se/artikel/5uoBbJHOVJyxLl0CA2HXAQ/sa-minns-familjen-tove-oeppen-och-glad-med-hjaertat-pa-raett-staelle

Hemskt för TTs föräldrar och de andra nära anhöriga.
Citera
2022-11-04, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Jag uppfattar henne som blond i jämförelse med dessa mörka tjejer. Och är inte man. Men avund kan jag i alla fall mycket väl tänka mig att dessa två känt mot Tove, hon studerade på läkarlinjen och verkade skötsam till skillnad från dem.
Har du sett Tove?
"Tove är 21 år gammal, 160 centimeter lång, har normal kroppsbyggnad och rött lockigt hår."
Citera
Medlem
Whynotlin22s avatar
Tappar man något i ett badkar kan det dunsa rätt hårt, samma sak om badkaret vickas och sen släppa ned i badrumsgolvet. Grannen sa ju att det lät som att ljuden kom från badrummet. Det kan ju vara att de puttat ned henne i eller mot badkaret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Grymt. Undrar verkligen varför gänget splittrades och vad de har bråkat om.

Kan vara om drogberoende.
Citera
2022-11-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Bartendern uppfatta det som 10min o det är lång tid när det är fullt hus. Du kan skita i mitt liv, o jag skiter i ditt.
Och jag svarade, att "Bara för att någon har uppskattat det till 10 minuter, betyder inte det att det faktiskt var 10 minuter."

Sedan, så har du rätt. Ditt liv och hur länge du pratar med människor tordes helt skitas i, i tråden och i kontext till hur länge T pratade med folk den lördagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in