2022-11-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Dom dunsar, sparkar etc är ju mer i form av obekräftade tredjehandsuppgifter som nu blivit trådsanningar.

Kan vara så, kan vara något helt annat.

Nej, det är verkligen inga obekräftade tredjehandsuppgifter som blivit trådsanningar, som du skriver, vet inte var du fått det ifrån.
Läs den här artikeln från SvT Jönköping där grannen uttalar sig:

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=e8a5ad2186437122JmltdHM9MTY2NzUyMDAwMCZpZ3V pZD0wZGYxZTcxMS0wZTZkLTY2NzctMTFiNS1mNTU1MGZlMjY3Z TImaW 5zaWQ9NTE2NQ&ptn=3&hsh=3&fclid=0df1e711-0e6d-6677-11b5-f5550fe267e2&psq=svt+h%c3%b6r+grannen+ber%c3%a4tta +om+de+h%c3%b6ga+dunsarna&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cuc3Z0 LnNlL255aGV0ZXIvbG9rYWx0L2pvbmtvcGluZy9ob3ItZ3Jhbm 5lbi1iZXJhdHRhLW9tLWRlLWhv Z2EtZHVuc2FybmEtZnJhbi1lbi1hdi1kZS1oYWt0YWRlcy1sYW dlbmhldA&ntb=1
Citera
2022-11-04, 09:18
Medlem
Tigern888s avatar
Vad var de ovänner om initialt?
Citera
2022-11-04, 09:20
Medlem
FruEds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anderus
Är som att fråga en tidning vem källan är.

Jag har full förståelse över att man inte kan ange källa varje gång. Och om det är så att dina uppgifter stämmer om att badrummet varit kliniskt vid undersökning så har du en källa jag förstår att du är rädd om. Kalla mig naiv men jag vill gärna tro att folk talar sanning tills att motsatsen är bevisad.

Jag undrar om du fått höra något mer? Vet du om man hittat något blod i lägenheten?

Och vill då förtydliga till andra som läser nu att det här är info från en obekräftad källa och från en användare där vi tidigare inte kunnat verifiera sanningshalt! Så behöver vi inte dra igång diskussionen om källa igen.
Citera
2022-11-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, det är verkligen inga obekräftade tredjehandsuppgifter som blivit trådsanningar, som du skriver, vet inte var du fått det ifrån.
Läs den här artikeln från SvT Jönköping där grannen uttalar sig:

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=e8a5ad2186437122JmltdHM9MTY2NzUyMDAwMCZpZ3V pZD0wZGYxZTcxMS0wZTZkLTY2NzctMTFiNS1mNTU1MGZlMjY3Z TImaW 5zaWQ9NTE2NQ&ptn=3&hsh=3&fclid=0df1e711-0e6d-6677-11b5-f5550fe267e2&psq=svt+h%c3%b6r+grannen+ber%c3%a4tta +om+de+h%c3%b6ga+dunsarna&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cuc3Z0 LnNlL255aGV0ZXIvbG9rYWx0L2pvbmtvcGluZy9ob3ItZ3Jhbm 5lbi1iZXJhdHRhLW9tLWRlLWhv Z2EtZHVuc2FybmEtZnJhbi1lbi1hdi1kZS1oYWt0YWRlcy1sYW dlbmhldA&ntb=1

Bra att du lägger upp detta igen.
Riktigt bra intervju och det är extremt bra uppgifter som bekräftar mycket av spekulationerna här. Fyfan vad tragiskt. Flera sparkar vid sidan av dörren i hallen… på vänster sida utifrån sett. Då lär det eventuellt finnas spår där om T hade hunnit sätta på sig skorna…

Detta är så sjukt så sjukt. Två unga tjejer som får slint och gör något sinnessjukt. Usch.
Citera
2022-11-04, 09:21
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigern888

Om du syftar på konflikten mellan JJ och Tove så vet vi inte; det har inte framkommit.

Men det verkar vara väldigt känsligt eftersom ingen har velat yttra sig om det i tråden. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte finns folk från Vetlanda som läser denna tråden som vet vad konflikten handlar om, men som inte säger något.
Citera
2022-11-04, 09:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissHey
Kanske redan spånats kring detta.. O kanske har jag missat viktiga detaljer...

Men hennes kille. Är han helt ute ur ekvationen?

KAN det vara så att det är som tjejerna sagt, att de blev sams, Tove gick hem o något hände mellan henne o killen?

Eller att hon helt enkelt faktiskt blev överfallen på väg hem?

Men det som är märkligt är dunsarna från lägenheten. Kanske har GM fått panik när grannarna ringde på, o ville få tyst på sitt offer o hade ihjäl henne?

Oavsett så är det märkligt att BÅDA tjejerna tigit som de gjort. De är så unga, o har aldrig gjort något brottsligt (som de åkt fast för)... Antingen är förhörledarna helt värdelösa eller så är tjejerna totalt hjärndöda båda två som orkar hålla fast vid sitt nekande om de verkligen är skyldiga.

Tittar mycket på förhör på Youtube från amerikanska brottslingar o mördare. Inte ens tungt kriminella brukar orka hålla uppe en fasad under så lång tid. I synnerhet inte när det är flera inblandade i brottet.

Kanske har de planerat detta under lång tid, istället för att det skulle vara i stundens hetta? Det skulle kanske förklara varför de är duktiga på att hålla tyst...

Vad tror ni?

Psykopater klarat väl av att förneka skuld in absurdum?

Om en pratar och en erkänner spelar ingen roll, åklagaren måste kunna visa vad som har hänt, åtminstone göra det troligt.

När den rättsmedicinska undersökningen är klar har åklagaren förhoppningsvis komprometterande information att konfrontera mgm med. Kan hända att mgm då vecklar in sig i förklaringar som det blir omöjligt att ta sig ur och då kan ett erkännande komma.

Åklagaren har ingen brådska, mgm sitter där de sitter och bevisen springer inte iväg.
Citera
2022-11-04, 09:23
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tycker det är extremt märkligt att det inte har framkommit i tråden än vad som var orsaken till att kompisgänget splittrades i 2 delar och att Tove och JJ blev så osams. Det har ju trots allt skrivits en del uppgifter om dem i tråden som bara kan komma från personer som antingen känner dem, eller som har fått uppgifterna via nån annan som känner dem.

Ja, det är verkligen märkligt. Antingen har de blivit ombedda av polis att inte göra så, eller så har de så mycket respekt för personerna ifråga.. eller så är det något väldigt känsligt eller hemligt.

Förstår att du inte gillar att spekulera i motiv, men det gör jag, så du kan ju bortse från detta:

Vad kan ha fått Tove att med ett oroligt sinne ta sig till Nöjet och leta efter MH eller JJ, om de inte längre var nära vänner?

Tove hade bara kontakt med MH av de två, samt en bakomliggande konflikt med JJ. Hade de mer kontakt än vi vet? Kan MH ha försökt nå ut till Tove för att få hjälp, ”bli räddad” av JJ? Det är uppenbart att MH Är en känslig själ, och att JJ inte är det, samt att Tove var omtänksam.

Tove hade en position på tiktok för den hon letade efter. Om det var MH kan ju MH inte ha svarat när Tove försökte hitta henne, och när hon gjorde det var MH med JJ, och bråket startade.
Citera
2022-11-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGypsy
Men hur är det med läsförståelsen?
Jag tar inte heller något som 100% fakta här inne, men om man anger en källa så har iallafall resten som läser det en möjlighet att bilda sin egen uppfattning om trovärdighet. När en användare som den vi nu diskuterar kommer in med ett sådant viktigt påstående VÄGRAR ange vart det kommer ifrån och bara svara med ”jag säger det nu” tycker du på allvar det känns seriöst? För det ser mest ut som någon tomte som försöker trolla.
Och jo, om du har hängt med lite i tråden så borde du vara medveten om att det är just sådant här som sabbar tråden och som påtalats av flera användare redan, och som skapat otroligt mycket irritation.
Om FB endast skulle bestå av officiella källor och verifierade fakta så skulle det inte bli många trådar. Själv har jag ingen aning om om påståendet ang badrummet stämmer och skulle inte veta det om postaren skrivit att han t ex hört det av grannen heller.
Citera
2022-11-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskhals1
Försökt läsa ikapp det mesta jag missat senaste tiden, men det är något som fortfarande får mig att grunna på om det faktiskt är så att tjejerna kanske (?) inte har något med TT död att göra.

Det kanske var just så att JJ och TT ville diskutera hemma hos henne ang. något de varit oense om sedan tidigare. Efter diskussionen/snacket, så beger TT sig därifrån och sedan händer något helt annat som sedermera blir hennes död.

Jag menar dunsarna hemma hos JJ skulle ju kunna vara dunsar som uppstår eftersom att TT kanske är jättefull som sagts till grannen. Eller att MH, JJ vinglade runt själva eller ramlade. För vi får ju förutsätta att samtliga är åtminstone påverkade av alkohol. Dunsar uppstår, även sådana som inte innebär att folk blir misshandlade/strypta till döds.

Vet att andra nämnt det i tråden tidigare, ja jag vet att vi inte får veta allt i realtid, men tycker ändå att det är oerhört anmärkningsvärt att de verkar ha hållit tyst såhär länge. OM det nu är så att de faktiskt har med TT död att göra.

Oavsett vad så tycker jag det ska bli intressant och se hur detta utspelar sig framåt. Återigen, skänker en tanke till TT familj, nära och kära!

Klart det är tjejerna som har mördat henne. De sitter häktade på sannolika skäl, jag är säker på polisen har hittat tonvis med bevis mot dem i mobiltelefonerna, de har säkert googlat saker och även smsat varandra/någon tredje part och sedan bara raderat meddelanden/sökningarna i tron att det inte skulle kunna hittas igen. Dessutom befann Toves mobil sig i Johannas ficka när hon åkte till McDonalds. Varför skulle hon ha hennes mobil om Tove hade åkt hem redan och de två tjejerna inte var inblandade? Kan vi inte släppa den teorin? Jag kan köpa att det är någon mer medhjälpare involverad, men de är inte oskyldiga. De hade varit släppta då för längesen.
Citera
2022-11-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Bra att du lägger upp detta igen.
Riktigt bra intervju och det är extremt bra uppgifter som bekräftar mycket av spekulationerna här. Fyfan vad tragiskt. Flera sparkar vid sidan av dörren i hallen… på vänster sida utifrån sett. Då lär det eventuellt finnas spår där om T hade hunnit sätta på sig skorna…

Detta är så sjukt så sjukt. Två unga tjejer som får slint och gör något sinnessjukt. Usch.

I nyhetsklippet ser man även ett handfat med blandare som ligger i trapphuset löst på golvet.
Citera
2022-11-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Dråp är när man inte haft uppsåt att döda en annan person men när man orsakar annan sådan skada att personen avlider OCH att även om uppsåtet inte var att döda så var våldet av sådan karaktär att den misstänkte borde förstått att det var förenat med fara för liv och hälsa. U With me?

Uppsåt och rekvisit är det som bedömer mord/dråp.
Dråp är ett uppsåtligt dödande av en annan människa.
Det finns Avsiktsuppsåt, likgiltighetsuppsåt och insiktsuppsåt.
De här tjejerna lär bli dömda för mord inte dråp.
Citera
2022-11-04, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigern888

Trots den långa tråden med mängder av inlägg så har det aldrig kommit fram vad den ursprungliga orsaken var till deras ovänskap.

Det enda som har sagts är att det blev någon konflikt i kompisgänget där bl a JJ och Tove ingick, men något hände och gänget splittrades i två gäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in