2022-11-04, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Tack! Hamnde hon på psyket p.g.a det här?
Enligt rykten blev mamman inlagd på psyk och pappan fick hjärtinfarkt efter att MH häktats. Inget av det bekräftat av trovärdig källa såvitt jag vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
kolla bartendern han vet nog en hel del....

Va? Vad ska han veta?
Citera
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Troligtvis den tjej som hade varit med på JJs förfest, som vid tidpunkten för när Tove pratade med barchefen redan hade lämnat Nöjet.

Vi vet ingenting överhuvudtaget om motiv. Varför ens ifrågasätta spekulationer?

Tänkte bara uppmärksamma dig på att tanken om den tredje tjejen är helt ogrundade spekulationer som blivit en trådsanning, vilket vi vet då två olika media uppgett att de som Tove letade efter var ”de anhållna kvinnorna”.

Detta tycker jag är viktig information, då Tove ensam sökte upp en av dem/båda två och var upprörd/orolig.

Den av mina idéer som du inte stöttade baserades på teorin om att den Tove letade efter var MH (eftersom hon var den enda hon hade kontakt med. Tove visade heller aldrig någon bild, utan en position genom social media). Varför skulle hon leta efter MH och vara orolig? Och sedan när hon fann dem, börja bråka med JJ? Här krävs väl en relationsbaserad teori?

Eller kom hon dit och letade efter JJ, trots att hon inte längre var vän med henne? Och vad kan då ha skett som orsakat denna situation?
Citera
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Exakt, men det krävs någon form av uppsåt (ej oavsiktligt). Dråp är "lindrigt mord", men eftersom det känns osmakligt att prata om ett mord av "ringa" grad så används beteckningen dråp.

Alla brott har ju en straffskala som är avsedd att fånga upp de tänkbara företeelserna som kan förekomma. Alla brott som finns kan ju faktiskt vara olika allvarligare. I 22 kap. 6 c § av BrB finns exempelvis brottet "Olovlig kärnsprängning". Det är klart att det alltid är mindre bra att bränna av en atombomb. Men om vi har två personer som dragit av varsin atombomb, en av dem drog av en taktisk bomb (mindre) i övre norrland och den andra en konventionell atombomb i Malmö, så bör den sistnämnda dömas till hårdare straff enligt proportionalitetsprincipen.

Ett annat brott är "folkmord". Klart det är skillnad om man dödar två miljoner eller en by på 100 pers.

Men kan man prata om "lindrigt fall av olovlig kärnspräning"? "Lindrigt folkmord"? Nej, det tar ju emot. Men samtidigt har brottet olovlig kärnsprängning ett allvarligare steg som resulterar i att det blir fråga om "grov" olovlig kärnspräning. Problemet med att begreppen blandas ihop illustreras av att man kan vara helt säker på -- att om frågan någon gång skulle prövas -- så skulle blaskorna få spader om någon drog av en taktisk atombomb uppe i ödemarken i Norrland "men tingsrätten i Luleå tyckte inte ens att brottet var grovt". Man hör samma resonemang vid övergrepp mot barn, med invändningar mot brott som inte betecknas som ett "grovt" fall. Vissa brott är ju alltid extremt grova, men en brottslig handling måste ju inte vara ett grovt fall av just det brottet. Typ lindrigt mord/dråp.
Vad babblar du om? Du saknar totalt koll här, titta inte på tv om du inte kan hålla isär begreppen!
Man talar om taktiska och strategiska kärnvapen, konventionell är just precis inte ens atomvapen. Fortsätt med Kalle Anka istället för att försöka dig på att tyda en dagstidning, så slipper du skämma ut dig.
Citera
2022-11-04, 08:35
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellocko
Det är ryktet jag fått höra av flera men vet inte om det ligger någon sanning i det

Det är då inga uppgifter som är bekräftade av polisen i alla fall, så personligen skulle jag ta det med en stor nypa salt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
På Johannas facebook igår posten där hon skriver att hon är i förhållande 2018 har en kvinna kommenterat igår ”kunde Maja tvinga henne till något så vidrigt”

Den personen verkar ju helt okänd för de två mgm? Eller? Jag ser ingen koppling? Personen har väl dålig insyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Jag tror inte 2 tjejer orkar hantera en död kropp, dom har givetvis fått hjälp . vet någon var de 2 tjejernas pappor höll hus under mordnatten och vad vet vi om dem?

Polisen har i tidigare fall rekonstruerat ett händelseförlopp med en kvinnlig polis med liknande kroppsbyggnad som gm, där hon släpade en kropp och lyfte upp den på ett släp.

Lägg där till en hög mängd adrenalin så klarar man betydligt mer än i vanliga fall.
Googla hysterical strenght. Finns ex på tanter som lyft bilar för att få loss barn som suttit fast.

Vi kan inte ens förutsätta att båda två behövdes för att flytta kroppen. En hade räckt!
Citera
2022-11-04, 08:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Jag tror inte det är känt om dom brukade droger. Känns som jag hört teorin om droger här tusentals gånger dock, men vet någon egentligen om dom drogade? Om dom gjorde det så vet förstås folk om detta och borde kunna bekräfta det.
Alkohol ihop med amfetamin o kola så kan man dra in hur mkt alkohol som helst...
Citera
2022-11-04, 08:39
Medlem
Raven666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Det "normala" i såna här fall är att kroppen styckas för att tas ut i mindre bitar. I såna fall är det verkligen inget problem.

Hur kan du påstå att styckmord är normala? De motsvarar ca 1,2 % procent av alla mord i Sverige under ett år.

https://omni.se/svensk-styckmordsstudie-mordare-vill-dolja-kroppen/a/AdWy9q

Ungefär 10 % av ala mord i Sverige begås av kvinnor men bara 5 % av styckmorden begås av kvinnor så att använda ordet normalt här är magstarkt. Kvinnor mördar i betydligt mindre grad än män och styckmördar i ännu mindre grad.
Citera
2022-11-04, 08:39
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
men kan du säga om den hittades i eller öppet samt i vatten eller på land?

Någon skrivet att typ av dike samt lagt i karta från lantmäteriet som visar platsen på ett sätt som jag inte kommer ihåg vad det heter. Var inlagt igår.
Citera
2022-11-04, 08:40
Medlem
Viva-ts avatar
Citat:
Kan vi snälla vara överens om att mordet är OPLANERAT?
man vill knappast döda någon i sin egna lägenheten t.ex
Bråk som eskalerade är väl mycket rimligt
varav JJ är den drivande och som avslutade det hela

Varför ska vi vara överens om något som ännu inte är bekräftade uppgifter? Det kan ju faktiskt ha varit planerat också, men att planen gått åt skogen tex.
Citera
2022-11-04, 08:40
Bannlyst
Citat:
Njae, vad ska pojkvännen göra? borde man inte ringt polisen istället? och skrikit jag är i telefon med polisen, då hade hon nog levt idag.
däremot håller jag med om att hon blev nog strypt
konstigt att pojkvännen inte ringer upp o säger att teet är klart o mackor är klara till dig min älskling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in